Transparență decizională Ministerul Transporturilor a publicat proiectul privind normele prin care se aplică tarifele de trecere CNAIR

  •  Este vorba de proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1463/2018 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere
 
Ministerul Transporturilor a publicat în transparență decizională proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1463/2018 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere.
 
Având în vedere faptul că, în ultima perioada s-au primit la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. o serie de solicitări privind încheierea de convenții pentru încasarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România și a tarifului de trecere din partea unor persoane juridice care nu îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 3 (alin. 2) sau la art. 3 alin. (4) din Normele metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere, aprobate prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1463/2018, cu modificările și completările ulterioare, solicitările fiind în special din partea unor persoane juridice care doresc să încaseze tariful de utilizare și tarifului de trecere doar prin intermediul unor portaluri web sau al unor aplicaţii dezvoltate pentru sistemele de operare ale telefoanelor mobile, pentru a arăta o deschidere cât mai largă a C.N.A.I.R. - S.A. pentru încheierea unor astfel de convenții, se propune modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1463/2018, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
Introducerea unei prevederi prin care distribuitorii vor avea posibilitatea încasării tarifului de utilizare și/sau a tarifului de trecere prin aplicații proprii, pe care le vor dezvolta în baza documentației tehnice pusă la dispoziție de către C.N.A.I.R. – S.A. în urma incheierii unui acord de confidențialitate, anexa la convenția ce va fi încheiată, motivat de faptul că persoanele juridice care doresc să devină distribuitori trebuie să cunoască faptul că C.N.A.I.R. – S.A. nu va pune la dispoziția acestora o aplicație “la cheie” prin care să poată emite roviniete/peaje, ci o documentație tehnică pe baza căreia vor trebui să-și interconecteze propriile aplicații cu SIEGMCR.
 
Eliminarea condiției de incheiere a unei convenții numai la solicitarea C.N.A.I.R. – S.A., pentru a lăsa posibilitatea tuturor persoanelor juridice interesate să solicite încheierea unei convenții pentru a deveni distribuitori, dar cu respectarea celorlalte condiții prevăzute de legislația în vigoare.
 
Introducerea unui prag al garanției care va fi constituită, pentru primul an de valabilitate a convenției, la o valoare de 50.000 lei pentru convențiile încheiate în vederea încasării tarifului de utilizare și la o valoare de 20.000 lei pentru convențiile încheiate în vederea încasării tarifului de trecere, motivat de faptul că, pentru un distribuitor nou, neexistând în prealabil o relație contractuală pentru a se cunoaște solvabilitatea acestuia și un istoric al vânzărilor, trebuie impuse măsuri pentru asigurarea încasării, de către C.N.A.I.R. – S.A., a sumelor colectate de către acesta de la utilizatori.
 
 
 
Modificarea prevederilor privind excepția de la regula generală de a avea în structură puncte de lucru pe teritoriul României, declarate potrivit prevederilor legale în vigoare, amplasate în minimum 10 judeţe, sau dreptul de a utiliza terminale amplasate în minimum 10 judeţe, astfel încat să se poată încheia convenție cu un operator economic care solicită emiterea rovinietelor/peajelor exclusiv prin intermediul unor portaluri web sau al unor aplicaţii dezvoltate pentru sistemele de operare ale telefoanelor mobile.
 
Introducerea unei prevederi ca, în condițiile în care distribuitorii nu au finalizat, în primele 11 luni de valabilitate a convenției/actului adițional de prelungire a convenției, în medie, minim 50 tranzacții /zi pentru încasarea tarifului de utilizare sau minim 15 tranzacții /zi pentru încasarea tarifului de trecere, convențiile sa nu mai fie prelungite, pentru a nu se genera cheltuieli administrative nejustificate din partea C.N.A.I.R. – S.A. în condițiile în care, sub pragurile stabilite, se poate considera faptul ca activitatea de încasare a tarifelor de catre distribuitori nu aduce benefecii suplimentare C.N.A.I.R. – S.A. Astfel, existând această deschidere a C.N.A.I.R. – S.A., prin care fiecare operator economic poate deveni distribuitor în condiții mult mai relaxate decât cele existente, responsabilitatea acestuia devine aceea de a se mentine în piață, prin atragerea utilizatorilor rețelei de drumuri naționale, în vederea atingerii pragurilor minime impuse.
 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.

 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:


Clădirea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța va intra în reparație

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații Constanța CERONAV achiziționează sistem semnalizare incendiu pentru sediul de la Galați (DOCUMENT)

10 Apr 2024 360

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a inițiat procedura de consultare publică cu privire la o serie de proiecte de acte normative

18 Mar 2024 561

Discuții ale ministrului Afacerilor Interne cu reprezentanții aeroporturilor din țară, inclusiv Constanța și Tulcea

11 Mar 2024 468

Proiectul privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al CN APM Constanța, în transparență decizională

08 Mar 2024 671

Miza – penalități Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu SA Constanța cheamă în instanță Ministerul Transporturilor

15 Feb 2024 805

Noi discuții între ministrul Transporturilor și patronatele din transportul rutier

13 Feb 2024 566

Ministrul Transporturilor și oameni de afaceri din Kazahstan, în Portul Constanța (GALERIE FOTO)

31 Jan 2024 676

Guvernul a aprobat cadrul legal pentru creșterea siguranței în domeniul feroviar și achitarea de către România, prin Ministerul Transporturilor, a cotizațiilor restante la organizațiile internaționale din domeniul naval

31 Jan 2024 518

MAE Atenționare de călătorie în Republica Finlanda. Perturbări în domeniul transporturilor

31 Jan 2024 520

MAERepublica Finlanda - Grevă în mai multe sectoare ale economiei

31 Jan 2024 373

Continuă dialogul dintre ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și confederațiile și federațiile rerezentative din domeniul rutier

23 Jan 2024 599

Administrația Porturilor Maritime, contract cu Inaco Legal SRL, din Galați (DOCUMENT)

23 Jan 2024 816

Numărul călătorilor transportaţi de CFR Călători în anul 2023 mai mare cu 5% faţă de anul 2022

22 Jan 2024 536

Transportatorii se întâlnesc astăzi cu premierul Marcel Ciolacu. Despre ce se va discuta

17 Jan 2024 641

Dosar de anulare a unui act administrativ, la Tribunalul Constanța Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile vs. Ministerul Transporturilor

16 Jan 2024 626