Utilizarea tehnologiilor digitale – direcție prioritară a programelor de formare ale Casei Corpului Didactic Constanța



Casa Corpului Didactic Constanța a organizat, în perioada iunie-iulie, o serie de programe de formare continuă pentru personalul didactic și didactic auxiliar, prin care se dorește adaptarea procesului educațional la utilizarea instrumentelor digitale, conform Ordinului Ministrului Educației și Cercetării nr. 4862/08.07.2020 privind instituirea unor măsuri de sprijin pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, susținute prin activități de formare continuă organizate și desfășurate prin casele corpului didactic, în scopul asigurării calității procesului de predare-învățare-evaluare, inclusiv în sistemul blended learning și online, în contextul pandemiei COVID-19.

Astfel, C.C.D. Constanța a finalizat, în această perioadă, programe de formare, ateliere de lucru (webinar), workshop-uri online, secvențe de consiliere metodologică, la care au participat peste 600 de cadre didactice și care au avut aproximativ 3000 de vizualizări în online. Dintre acestea, amintim următoarele programe de formare în urma cărora au fost promovate o serie de deprinderi utile în eLearning pentru un conținut educațional calitativ:
  • ”Dezvoltarea competențelor T.I.C. prin utilizarea platformei educaționale Gsuite”, 
  • ”Utilizarea platformelor educaționale”, 
  • ”Instrumente Web 2.0 pentru predare-învățare”, 
  • ”Evaluarea prin Google Forms”, 
  • ”Dezvoltarea competențelor T.I.C. prin utilizarea platformei 24edu și a aplicațiilor Office 365”,
  •  ”Platforme educaționale și utilizarea eficientă a acestora”, 
  • ”Instrumente digitale utilizate în biblioteca școlară: exemple de bune practici”.
C.C.D. Constanța are în pregătire și alte programe pentru anul școlar 2020-2021, vizând cadrele didactice din învățământul preuniversitar constănțean, începând cu data de 10 august, când demarează programul de formare continuă acreditat ”Prevenție și abandon școlar”. Toate activitățile de formare ale C.C.D. Constanța sunt adaptate atât priorităților M.E.C. referitoare la organizarea programelor de formare continuă, în scopul asigurării procesului de predare-învățare-evaluare, inclusiv în sistem online, cât și strategiei ”O Europă pregătită pentru era digitală”, promovată de Comisia Europeană.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.