Vești pentru navigatorii români. Ce s-a stabilit la întâlnirea grupului de lucru de la Autoritatea Navală Română

Ieri, la sediul Autorității Navale din Constanța, a avut loc întâlnirea grupului de lucru în vederea elaborării normelor de implementare a MLC 2006 în legislația românească- partea de responsabilitate a Ministerului Transporturilor, potrivit paginii de Facebook a Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Acest viitor act normativ face referire la autorizarea agențiilor de crewing în conformitate cu Convenția Maritimă a Muncii dar și reguli aplicabile navelor sub pavilion românesc chiar dacă în acest moment nu sunt nave înregistrate în acest registru.

Astfel:

a) Va exista un sistem de asigurare financiară în caz de abandon sau neplată a salariilor (maxim patru luni de neplată) pentru orice agenție de crewing. 
b) Salariul minim de baza pentru "AB" la pavilionul românesc va pleca de la nivelul stabilit de Subcomitetul de Negociere ILO care revizuiește anual acest nivel. 
 c) În caz de intrerupere a contractului sau de scufundare a navei s-a instituit plata a două salarii compensatorii. În cazul înbolnăvirii sau accidentării navigatorului concediul de boală plătit va fi de pâna la 16 săptămani în funcție de un certificat medical eliberat de medicul curant. 
d) Agenția de crewing sau armatorul navei nu solicită onorarii sau cheltuieli navigatorilor, direct sau indirect, în totalitate sau în parte, pentru recrutarea, plasarea sau obţinerea unui loc de muncă, în afara costurilor pe care navigatorii trebuie să şi le asume pentru obţinerea unui certificat medical naţional obligatoriu, a carnetului de marinar şi a paşaportului sau altui document personal de călătorie similar, exceptând costurile de viză, atestat de recunoaștere și orice alt document suplimentar emis de statul de pavilion, care trebuie să fie suportate de armator;
e) Armatorii navelor sub pavilion românesc vor încheia protocoale de înțelegere cu instituțiile de învățământ de marină românești acreditate, privind asigurarea condițiilor de efectuare a stagiului obligatoriu pentru cel puțin un cadet / pe compartiment / pe navă.
f) Carnetul de marinar va avea valabilitatea certificatului de competențe (5 ani) și nu va mai avea legătura cu vizita medicală. (Inițial se discutase anul trecut despre o valabilitate de 10 ani dar în urma unor consultări ale ANR cu navigatorii, cu Asociația Agențiilor de Crewing și SLN, toâi au convenit pana la urmă termenul de 5 ani).
g) Beneficiile sociale și de sănătate acordate navigatorilor de către armatori vor fi discutate la întâlnirea Grupului de Lucru al partenerilor sociali cu Ministerul Muncii și Ministerul Sănătății, această prevedere ținând de cele două ministere și nu de MT.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

marinaru

04 Mar, 2017 20:10

Minciuna si jigodismul la putere.Ceilalti cu slugarnicia. a) Articol in contractul de ambarcare. Parca s-au mai cerut si inainte niste "garantii".Ne facem de lucru si ca muncim fara sa avem habar de nimic si ne invirtim dupa coada. b) Salariile sint deja catre minim. c) Iarasi articol in contractul de ambarcare. d) Aici ma abtin. e) Sa rid sau sa pling? f) 2 ani,1 an,2 ani,1 an,10 ani,5 ani. g) Care armatori?Care parteneri?

BARZALE STEFAN

25 Feb, 2017 13:54

DRAGI DOMNI,PAREAA MEA CA NAVIGATOR ,SEF MEC,ESTE CA NU S-A SCHIMBAT NIMIC DIN 2009 ,CAND M-AM IMBOLNAVIT/ACCIDENTAT LA BORDUL NAVEI.ITF CONSTANTA ,MIHALCIOIU NU S-A IMPLICAT CU NIMIC.NORMAL AR FI CA FIECARE NAVIGATOR SA FIE OBLIGAT SA-SI FACA EL SAU AG.CREWING O ASIGURARE TOTALA DE SANATATE SI ACCIDENTE DE MUNCA.LEGISLATIA ROMANA A RAMAS DEFICITARA LA ACEST CAPITOL.NU MAI TRAMBITATI CEEA CE A FOST SI IN 2008-2009 ,NU ATI REZOLVAT NIMIC.

Bindar Gigi

25 Feb, 2017 12:49

Buna ziua, nu mi-a fost clar de cand intra in vigoare regula cu 5 ani valabilitate, pentru carnet marinar.

Articole asemanatoare

ANR Cea de-a 24 reuniune Comitetului PSC al Memorandumului de Înțelegere de la Marea Neagră privind Controlul Statului Portului

29 Mar 2024 205

Cumpărări directe Constanța Buletine meteorologice (servicii de peste 20.000 de euro), emise pentru Autoritatea Navală Română (DOCUMENT)

17 Mar 2024 513

Licitații Constanța Kasandra Impex SRL va furniza Autorității Navale Române motorină pentru navele Căpităniei Zonale Constanța (DOCUMENT)

11 Mar 2024 526

Autoritatea Navală Română bagă în reparații capitale pontonul din Brăila! Iată cine se va ocupa de lucrări (DOCUMENT)

18 Feb 2024 3554

Cumpărări directe Constanța Nordman Consproiect SRL din Satu Mare a semnat cu Autoritatea Navală Română (DOCUMENT)

13 Feb 2024 703

Licitații Constanța Autoritatea Navală Română achiziționează servicii de suport tehnic sistem Siveco Applications 2020 (DOCUMENT)

07 Feb 2024 601

Licitații Constanța Autoritatea Navală Română achiziționează servicii de suport tehnic sistem Siveco Applications 2020 (DOCUMENT)

06 Feb 2024 623

Amenzi aplicate de polițiști în porturile maritime și fluviale! Ce nereguli au constatat în județul Tulcea

04 Feb 2024 587

Corpul de control al prim-ministrului, control la ANR! Iată ce nereguli au fost găsite. Mai multe vizează nava ALEZZI

03 Jan 2024 1746

LIVE TEXT ANR, conferință de presă pentru încheierea proiectului „Sistem de informare și management al traficului maritim costier RO-VTMIS” (FOTO+VIDEO)

19 Dec 2023 1177

Licitații Constanța Autoritatea Navală Română cumpără motorină și benzină pentru nave (DOCUMENT)

15 Dec 2023 711

Autoritatea Navală Română Doi turiști, din Ploiești surprinși de furtună, pe brațul Sf Gheorghe

20 Nov 2023 588

Licitații Constanța Autoritatea Navală Română, contract cu o firmă din București pentru furnizarea de energie electrică (DOCUMENT)

12 Oct 2023 801

Autoritatea Navală Română se digitalizează! Instituția anunță încheierea unui proiect

29 Sep 2023 1048

Autoritatea Navală Română Radare de ultimă generație pentru supravegherea traficului maritim (FOTO)

07 Sep 2023 849