Vezi care au fost victimele naţionalizării la Constanţa

arhive_presa_de_ulei.jpgPe 12 octombrie 1948 se semna Regulamentul pentru organizarea şi funcţionarea serviciului în vederea administrării bunurilor intrate în patrimoniul comunei, în baza Legii nr. 119 publicată în M. O. Nr. 133/bis/1948. Textul documentului se regăseşte în volumul „Constanţa - Mărturii documentare, Regulamente ale administraţiei locale, vol. I (1879 -1949)", ediţie coordonată de Constantin Cheramidoglu şi de Virgil Coman. Documentul se află în patrimoniul Direcţiei Judeţene a Arhivelor Naţionale.

REGULAMENT

Pentru organizarea şi funcţionarea serviciului în vederea administrării bunurilor intrate în patrimoniul comunei, în baza Legii nr. 119 publicată în M. O. Nr. 133/bis/1948.

Art. 1. Potrivit dispoziţiunilor Legii Nr. 119 publicată în M. Of N. 133/bis/1948 şi în baza Deciziunei Nr. 8871 din 12 August 1948 publicată în M. Of. Nr. 186 din 13 August 1948, având în vedere jurnalul Consiliului de Miniştrii Nr. 1307/1948 publicată în M. Of. Nr. 229 din 2 Octombrie 1948 se înfiinţează un serviciu distinct pentru administrarea bunurilor naţionalizate intrate în patrimoniul comunei sub forma de întreprindere comunală cu denumirea „EXPLOATAREA COMUNALĂ A INTREPRINDERILOR NAŢIONALIZATE" Constanţa.

Art. 2. Activitatea Exploatării Comunale a Intreprinderilor Naţionalizate se administrează potrivit Codului de Comerţ.

Art. 3. Obiectul acestor întreprinderi comunale este de a administra şi coordona întreaga activitate a unui număr de 35 brutării, 5 prese de ulei, 8 mori cu regim ţărănesc, una moară cu regim comercial şi fabrica de gheaţă din localitate determinate astfel:

BRUTĂRII

1) Brutăria fostă propr. Gogu Petru, Str. Costache Negri Nr. 33

2) ,, ,, ,, Constantin Nicolau, Costache Negri 12

3) ,, ,, ,, Gogu Grigore, 23 August 69

4) ,, ,, ,, Alecu Sacmari, Cuza Vodă 30

5) ,, ,, ,, Alecu Sacmari, Mircea 28.

6) ,, ,, ,, Dumitru Buzbuchi, 23 August 124.

7) ,, ,, ,, Apostol Titimeaua, 23 August 149

8) ,, ,, ,, Tudor Neatu, 23 august 150.

9) ,, ,, ,, Trifon Vozis, Moldovei 21

10) ,, ,, ,, Iulian Muşetescu, Maramureş 57-59

11) ,, ,, ,, Niculae Bardanica, Timişanei 74.

12) ,, ,, ,, Panait Dumitru, Filimon Sârbu 27.

13) ,, ,, ,, Mihail Ghioancă, Bdul. 6 martie 202

14) ,, ,, ,, Mircea Olărescu, Ion Raţiu 127.

15) ,, ,, ,, Tache Varsami, 23 August 206.

16) ,, ,, ,, Stere Mitrenga, 23 August 250.

17) ,, ,, ,, Zahar Bogosian, 23 August 247.

18) ,, ,, ,, Vâlcu Ion, Izbânzei 9.

19) ,, ,, ,, Mihai Coiciu, Gr. Ciocârlie Nr. 165.

20) ,, ,, ,, Constantin Lăcătuş, Mihai Viteazu 72.

21) ,, ,, ,, Alexe Gheorghiu, Mihai Viteazu 37.

22) ,, ,, ,, Panait Ilie, St. Mihăileanu 60.

23) ,, ,, ,, Radu Petru, St. Mihăileanu 41.

24) ,, ,, ,, Eugenia Ene, Bdul. I. Gh. Duca 18.

25) ,, ,, ,, Niculae Bughis, Şt. Cel Mare 95.

26) ,, ,, ,, Apostol Hagiopol, Şt. Cel Mare 113.

27) ,, ,, ,, Traian Petru, Şt. Cel Mare 134.

28) ,, ,, ,, Traian Petrescu, Mangaliei 31.

29) ,, ,, ,, Ilinca Gheorghiade, Mangaliei 34.

30) ,, ,, ,, Haralambie Vasiliu, Oborului 45.

31) ,, ,, ,, Jana Tocitu, Atelierelor 21.

32) ,, ,, ,, Dumitru Mihai, Atelierelor 17.

33) ,, ,, ,, Dumitru Draica, Mercur 7 bis.

34) ,, ,, ,, Dumitru Rizescu, Şt. Cel Mare 52.

35) ,, ,, ,, Ion Zglobiu, Griviţei 44.

MORI CU REGIM ŢĂRĂNESC

1) Moara fostă propr. Sandu Niculae. Izbânzeii 9.

2) ,, ,, ,, Jinga Ioan, 23 August 259.

3) ,, ,, ,, Dumitru Safarica, 23 August 255.

4) ,, ,, ,, D. Gh. Nicolau, 23 August 174.

5) ,, ,, ,, Andrei Sezanov, Oborului 27.

6) ,, ,, ,, Moşt. Fr. Stefănescu, Oborului 31.

7) ,, ,, ,, Ioan Armăşel, Bucureşti 4.

8) ,, ,, ,, Moşt. V. Pătraşcu, Avram Iancu 32.

MORI CU REGIM COMERCIAL

1) Moara fost propr. Panait Gheorghiu, Doamna Florica 66.

PRESE DE ULEI

1) Presa de ulei fostă propr. Jinga Ion, 23 August 259.

2) ,, ,, ,, ,, ,, Andrei Sezanov, Oborului 27.

3) ,, ,, ,, ,, ,, Dumitru Baban, Oborului 31.

4) ,, ,, ,, ,, ,, Altunian Aram, Oborului 37.

5) ,, ,, ,, ,, ,, Dumitru Safarica, 23 August 255

FABRICI DE GHIAŢĂ

1) Fabrica de ghiaţă fostă propr. Gh. Tatu, Bdul. I. Gh. Duca 9

Scopul acestei exploatări este:

a. La brutării, de a asigura fabricaţia pâinei pentru satisfacerea cerinţelor populaţiei din cuprinsul Municipiului Constanţa.

b. La mori, de a asigura măcinişul cerealelor în vederea producerei făinei, mălaiului şi derivate în ideea de a satisface toate cerinţele populaţiei din cuprinsul oraşului şi a judeţului.

c. La prese de ulei, de a asigura fabricarea uleiului comestibil din plante oleaginoase, prezentate la prese de către solicitanţi.

d. La fabrici de gheaţă de a asigura fabricarea gheţii artificiale pentru deservirea cerinţelor populaţiei Municipiului

CADRE

Art. 4. Conducerea efectivă a exploatării este încredinţată Directorului ajutat de un colectiv consultativ format din:

Şeful Serv. Administrativ, Financiar şi Tehnic. Administrarea exploatării este asigurată din următoarele cadre de funcţionari:

a. La brutării un birou central compus din administratorii, personal de administraţie, personal de specialitate.

b. Centre de distribuţie personal necesar de distribuţie.

c. La mori: Administrator, personal administrativ şî personal de specialitate.

d. Prese de ulei, administrator, personal administrativ şi personal de specialitate.

e. La fabrici de gheaţă: administrator, personal administrativ şi specialitate.

Art. 5 Personalul necesar exploatării, tehnic, ad-tiv şi de specialitate este acel prevăzut în prezentul regulament şi se angajează după necesitate.

Art. 6. Colectivul este numit prin decizie Primarială iar personalul exploatării de către colectiv pe bază de proces verbal.

Art. 7. Salarizarea întregului personal se face potrivit dispoziţiunilor contractului colectiv de muncă şi a deciziunei Nr. 4573 şi 4574 a Ministerului Industriei şi Comerţului publicată în M. Of. Nr. 186/1947.

Art. 8.Directorul are întreaga răspundere a bunului mers al exploatării iar gestionarii răspund de gestiunea lor după normele Legii Contabilităţii Publice şi Legea pentru apărarea Patrimoniului Public.

Ei sunt obligaţi să respecte toate legile, normele şi dispoziţiile formelor tutelare şi de control.

ORGANIZARE

Art. 9. Direcţia Exploatări Comunale a Intreprinderilor Naţionalizate are: Adm. Centrală

- Serv. Administrativ

- Serv. Financiar

- Serv Tehnic

Brutării: Administrator

Personal de lucru: un cocător, frământător, aj. frământător, lucrăt. necalific., panacodar.

Personal de distribuţie: magazioner, vânzător, căruţaş şi paznic

Mori: Administrator

Personal de lucru: şef mecanic, mecanic, morar, lucrător morar şi paznic

Personal de distribuţie: Cantaragiu

Prese de ulei:Administrator

Personal de lucru: Şef. Mecanic, mecanic, cocător (prăjitor) descojitor, presor, paznic.

Personal de distribuţie: Cantaragiu.

Fabrici gheaţă: Administrator.

Personal de lucru: Şef mecanic, mecanic, electrician.

Personal de distribuţie: Contabil, magazioner, distribuitor, şofer, vânzător, căruţaş, paznic.

Art. 10. ATRIBUŢIUNI

Conducerea administrativă, Financiară şi tehnică a tuturor întreprinderilor naţionalizate se exercită de Director.

În această calitate, Directorul are întreaga iniţativă şi răspundere pentru bunul mers al întreprinderilor având următoarele atribuţiuni:

a) Să numească şi să revoce salariaţii întreprinderii, potrivit dispoziţiunilor legale, stabilind şi retribuţiunile angajaţilor temporari, precum şi diferitele îndemnizaţii prevăzute de Contractul Colectiv.

b) Să întocmească planul de lucru cu organele sale tehnice şi administrative şi planul Financiar, cu organul său financiar.

c) Să propună contractările de împrumut.

d) Să propună sporirea sau diminuarea patrimoniului întreprinderii.

e) Să întocmească bilanţul anual, contul de profit şi pierdere şi darea de seamă cu organul său financiar.

f) Să întocmească regulamentele interioare ale întreprinderii cu organul său administrativ şi tehnic.

g) Să aprobe proiectul de lucrări şi furnituri cerute de buna executare a planului de lucru.

h) Să desemneze membrii Comisiunilor prevăzute de Legi şi Regulamente.

Art. 11. Directorul este obligat a lua avizul colectivului consultativ în problemele importante şi anume:

a) Chestiuni ce se supun Primarului Municipiului.

b) Întocmirea Regulamentelor interioare ale întreprinderii.

c) Avizele Colectivului consultativ se vor consemna în procese verbale.

Avizul Colectivelor de întreprindere este consultativ, iar dreptul de a decide, aparţine Directorului.

În activitatea sa Directorul va ţine contact cu organizaţiile de masă din întreprindere.

Consultându-se cu responsabilii acestora, care vor acorda Directorului întregul sprijin.

Corespondenţa şi toate actele emanate, sau privind întreprinderea vor fi semnate de Director şi contrasemnate de Şeful Serv. de resort.

Art. 12. Ad-ţia Centrală

Serviciul Administrativ este condus de un Şef de Serviciu, salarizat conform Contractului Colectiv Categoria IV-a Clasa I-a.

a) Şeful Serv. Ad-tiv are următoarele atribuţiuni:

Conduce, coordonează şi are răspunderea bunului mers al serviciului, confirmându-se tuturor dispoziţiunilor prevăzute în legile şi regulamentele aplicabile acestei direcţiuni.

Conduce lucrările privind administraţia generală a Direcţiunii.

Verifică lucrările subalternilor şi le prezintă directorului pentru semnare, contrasemnând pe fiecare act rezolvat în cadrul serviciului său.

Controlează zilnic carnetele de pontaj ale salariaţilor semnalând întotdeauna abaterile de la disciplina în muncă ale salariaţilor din serviciul său.

Rezolvă actele şi lucrările pentru care a primit împuternicire specială, le contrasemnează şi le supune Directorului pentru semnat.

Dă instrucţiuni detaliate salariaţilor în scopul executării rezoluţiei puse de Director pe act.

Face parte din colectivul consultativ al Direcţiunei, inserând într-un registru toate procesele verbale ale şedinţelor acestui colectiv

Serviciul Ad-tiv are în subordine una secţie condusă de un salariat încadrat şi salariat conform Contractului Colectiv de Muncă, Categoria IV-a Clasa II-a cu următoarele birouri:

- Bir. Evidenţă personal şi cazier.

- ,, M. O. N. T. şi contencios.

,, State-Pontaj şi Asigurări Sociale

- Intendenţa

Biroul Evidenţă personal şi cazier este condus de un salariat clasificat în categoria şi clasa de salarizare prevăzută în Contractul Colectiv Categoria IV-a Clasa III-a.

Biroul M. O. N. T. şi Contencios este condus de un salariat încadrat în categoria şi clasa de salarizare prevăzută în Contractul Colectiv categoria IV-a Clasa III-a.

Biroul State-Pontaj şi Asigurări Sociale este condus de un salariat încadrat în categoria şi clasa de salarizare prevăzută de Contractul Colectiv Categoria IV-a Clasa III-a

Biroul Arhivă şi Registratură este condus de un salariat încadrat şi salarizat în categoria şi clasa de salarizare prevăzută în Contractul Colectiv Categoria IV-a Clasa V-a ajutat de un dactilograf salarizat în Categoria IV-a Clasa V-a de un arhivar salarizat Categoria IV-a Clasa VI-a şi un curier salarizat în categ. IV-a clasa VII-a.

ATRIBUŢIUNI

Şeful Secţiunei Ad-tive, are următoarele atribuţiuni:

Execută lucrările încredinţate de Şeful Serviciului şi repartizează lucrările pe birouri, urmăreşte executarea lor în termenul fixat şi le prezintă Şefului de Serviciu la semnat.

Şeful Bir. Evidenţă personal şi Cazier are următoarele atribuţiuni:

Ţine evidenţa angajărilor, numirilor şi oricărei mişcări de personal şi salarizare.

Lucrează corespondenţa, întocmeşte şi ţine la curent fişele de serviciu (cazier) întregului personal.

Şeful Bir. M. O. N. T. şi Contencios are următoarele atribuţiuni:

Lucrează corespondenţa, întocmeşte şi ţine evidenţa la zi registrul special de mobilizări şi ţine legătura în permanenţă cu autorităţile de resort.

Supraveghează executarea sentinţelor definitive date în favoarea întreprinderii, face repartiţia proceselor de termene şi instanţe, ţinând legătura în tot timpul serviciului său cu serviciul Contencios al Primăriei.

Primeşte şi prezintă spre rezolvare în baza rezoluţiei dată de Director, toate lucrările de birou pe care le execută şi expediază.

Se îngrijeşte şi ţine la zi condica de termene, registrele opise şi alfabetice ale dosarelor de contencios şi întocmeşte situaţie lunară şi anuală ale proceselor.

Biroul State-Pontaj şi Asig. Sociale are următoarele atribuţiuni:

Verifică şi calculează carnetele de pontaj, întocmeşte state, întocmeşte listele de plată pentru Asigurările Sociale şi orice act în legătură cu plata drepturilor salariaţilor, precum şi corespondenţa în legătură cu aceasta.

Ţine la curent cărţile de muncă, aplică cotizaţiile respective pe cartea de muncă şi întocmeşte formele şi procesele verbale de accidente.

Lucrează corespondenţa şi formele de ajutor ale salariaţilor.

Biroul Registratură şi Arhivă are următoarele atribuţiuni:

Primeşte corespondenţa şi o înregistrează în registrul de intrare şi eşire.

Îngrijeşte şi controlează ca Registrele de intrare şi eşire, index alfabetic, precum şi Registrul de evidenţa Legilor, Regulamentelor şi Deciziunilor Ministeriale ce privesc această întreprindere să fie ţinute la curent cu operaţiunile respective.

Controlează întreaga arhivă ce emană de la întreprindere şi ia măsuri pentru conservarea ei.

Este ajutat în atribuţiunile sale de un dactilograf, un arhivar, un curier, un om de serviciu şi paznic.

b) Serviciul Financiar este condus de un salariat încadrat conform Contractului Colectiv şi salarizat categoria IV-a Clasa I-a.

Are următoarele atribuţiuni:

Verifică şi controlează întreaga activitate a lucrărilor pendinte de acest serviciu.

Întocmeşte planul financiar în raport direct cu planul de lucru.

Verifică şi controlează ţinerea la zi a registrelor de Contabilitate ca: Registrul Inventar, Jurnal, Cartea Mare cu auxiliarele necesare.

Veghează la respectarea şi aplicarea dispoziţiunilor reclamate de Legea Contabilităţii Publice, a Patrimoniului Public şi a celor de natură fiscală.

Întocmeşte Bilanţul anual, Contul de profit şi pierdere şi darea de seamă.

Prezintă zilnic Directorului Situaţia Cassei, cu încasările şi plăţile din ziua precedentă, iar la sfârşitul fiecărei luni, situaţia executării planului financiar, împreună cu balanţa de verificare a contului.

Exercită controlul preventiv şi nici o cheltuială nu se face fără viza sa.

Serviciul financiar are în subordine următoarele: Una secţie condusă de un salariat încadrat şi salarizat conform contractului Colectiv Categoria IV-a Clasa II-a cu următoarele birouri:

- Biroul Contabilizării

- Bir. Verificări şi Evidenţă

- Bir. Economat şi Inventare

- Bir. Cassierie

Şeful Secţiei Financiare are următoarele atribuţiuni:

Îngrijeşte de toate operaţiunile de evidenţă ale mişcărilor de valori din patrimoniu.

Primeşte zilnic actele de casă şi plăţi, le repartizează pentru înregistrare funcţionarilor în subordine.

Redactează corespondenţa serviciului.

Strânge şi pregăteşte materialul necesar în vederea întocmirii planului financiar, verifică şi semnează conturile pe care le încheie şi le prezintă cu referat şefului serviciului.

Biroul Contabilizării condus de doi salariaţi încadraţi conform Contractului Colectiv salarizat categoria IV clasa III-a.

Încheie zilnic straţa.

Ţine la curent registrul jurnal, carte mare şi auxiliarele necesare din care se poate trage în orice moment activitatea şi mersul exploatării.

Biroul verificări şi evidenţe este condus de un salariat încadrat şi salarizat conform contractului de muncă colectiv, categoria IV-a clasa III-a.

Atribuţiuni: Ţine registrul de evidenţă a materiilor prime la zi.

Verifică registrele de fabricaţie la toate întreprinderile de sub administrarea acestei Direcţiuni.

Prezintă raportul zilnic de toate abaterile ivite zilnic asupra verificărilor făcute şi face propuneri pentru remedierea lor.

Biroul Economat şi Inventare este condus de un salariat încadrat şi salarizat conform contractului colectiv categoria IV-a clasa III-a ajutat de un magazioner încadrat categoria IV clasa V-a.

Atribuţiuni: Ţine evidenţa materialelor intrate şi ieşite din magazie în baza bonurilor şi cererilor de materiale.

Face comenzile de materiale pentru aprovizionarea magaziei.

Ţine registrul de materiale al magaziei.

Ţine la curent registrul jurnal de inventare.

Execută la timp procesele verbale de adăogiri şi scăderi la inventare.

Îngrijeşte de asigurarea şi reasigurarea averei mobile şi imobile a D. E. C. I. N.

Verifică inventarele materialelor consumabile şi neconsumabile în fiecare lună făcând raport scris de rezultatul constatat.

Este secretarul comisiei de recepţie şi ţine o evidenţă de toate lucrurile şi bunurile recepţionate

Biroul casierie este condus de un salariat încadrat şi salarizat conform Contractului de Muncă categoria IV clasa III-a.

Atribuţiuni: Este gestionar şi mânuitor de bani publici conform art. 8 din Legea Contabilităţii publice, având răspunderile şi obligaţiunile prevăzute de art. 14, 15 şi următor de Legea Contabilităţii Publice.

Primeşte şi urmăreşte corespondenţa repartizată casieriei.

Îngrijeşte de încasarea sumelor de la toate întreprinderile de sub conducerea D. E. C. I. N.-ului şi efectuează plăţile.

Păstrează în casă numai sumele legale admise.

Comunică zilnic serviciului financiar, operaţiunile de casă, încheind situaţie zilnică de încasări şi plăţi.

Păstrează garanţii şi orice valori proprietatea D. E. C. I. N.-ului.

Efectuează plăţile pe baza ordinului de plată, respectând dispoziţiunile Legii Contabilităţii şi a tuturor dispoziţiunilor fiscale în vigoare.

Aplică normele privind efectarea încasărilor şi plăţile prevăzute în Instrucţiunile Ministerului Afacerilor Interne ajutat de un ajutor casier încadrat categoria IV clasa IV-a.

c) Serviciul Tehnic este condus de un salariat Inginer şi Conducător Tehnic cu cunoştinţe de Electro-Mecanică încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă Categoria IV-a Clasa I.

Atribuţiuni: Supraveghează şi conduce toate lucrările tehnice în legătură cu mersul întreprinderilor administrate de D. E. C. I. N.

Primeşte lucrările repartizate serviciului, dă instrucţiuni detailate funcţionarilor în subordine în scopul executării rezoluţiei de pe ele.

Verifică actele lucrate de subalterni, pe care le prezintă Directorului pentru semnare.

Execută orice lucrări tehnice ce i se dau în limita însărcinărilor sale.

Întocmeşte lunar raportul de activitate al serviciului pe baza datelor comunicate de salariaţii din subordine.

Are supravegherea şi controlul tuturor lucrărilor executate pe teren, urmărind îndeaproape activitatea personalului din subordine şi menţinerea în perfectă stare de funcţionare a tuturor instalaţiilor la toate întreprinderile administrate de D. E. C. I. N.

Supraveghează îndeaproape mersul operaţiunilor de transport a materiilor prime şi a celor finite.

El este ajutat în câmpul său de activitate de un mecanic, un electrician, un instalator şi personal necesar transportului materiilor prime şi finite ca: şofeur, ajutor şofeur, manipulanţi.

Atribuţiunile personalului ajutător vor fi cele fixate de Şeful Serv. Tehnic după cazuri şi urgenţă.

Salarizarea personalului ajutător va fi cea din Contractul Colectiv după calificare, categorie şi clasa de salarizare respectivă.

Art. 13. BRUTĂRIILE

Brutăriile administrate de D. E. C. I. N. cuprind personalul de lucru şi personalul de distribuţie.

Sunt conduse de un administrator încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă categ. IV-a Clasa I-a.

Atribuţiunile Administratorului sunt: de a organiza şi repartiza braţele de muncă în interesul bunului mers al întreprinderii pe care o administrează.

Răspunde de întregul inventar dat în păstrarea sa, raportând zilnic de toate necesităţile ce s-ar ivi în diminuarea sau mărirea inventarului.

Răspunde de fabricarea materiei prime intrată în magazie precum şi de materiile finite ieşite din fabricaţie în ceea ce priveşte cantitatea şi calitatea.

Răspunde de întreaga activitate depusă de personalul în subordine şi raportează zilnic de orice abatere disciplina în muncă.

Şterge zilnic toate încasările provenite din punerea în consumaţie a materiilor finite, de la centrele de distribuţie aparţinând câmpului său de activitate.

Are grijă de a pune zilnic la casieria D. E. C. I. N.-lui toate încasările efectuate contra chitanţă.

Nu are voie a efectua nici un fel de plată fără avizul şi aprobarea Direcţiunii.

Este ajutat în activitatea sa de personal de lucru format din cocător, frământător, ajutător frământător, lucrător necalificat şi panacodar, precum şi de personalul de distribuţie compus din magazioner, vânzător, şofeur, în lipsă căruţaş şi paznic.

Întreg personalul din subordine este încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă după calificare, vechime în câmpul muncii şi funcţia ce o îndeplineşte.

MORI

Morile de sub administraţia D. E. C. I. N.-lui cuprind personal de lucru şi personal de distribuţie.

Sunt conduse de un administrator încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă Categoria IV-a Clasa I-a.

Atribuţiunile administratorului sunt:

De a organiza şi repartiza braţele de muncă în interesul bunului mers al întreprinderii pe care o administrează.

Răspunde de întreg inventarul dat în păstrarea sa, raportând zilnic de toate necesităţile ce s-ar ivi în diminuarea sau mărirea inventarului.

Răspunde de fabricarea materiei prime intrate în magazie precum şi de materiile finite ieşite din fabricaţie în ceea ce priveşte cantitatea şi calitatea.

Răspunde de întreaga activitate depusă de personalul în subordine şi raportează zilnic de orice abatere de la disciplina în muncă.

Strânge zilnic încasările provenite din oiumuri, sau materii finite.

Are grije ca toate încasările să fie depuse zilnic la casieria D. E. C. I. N. -ului, contra chitanţă.

Nu are voie a efectua nici o plată fără avizul şi aprobarea D. E. C. I. N.-ului.

Este ajutat în activitatea sa de personal de lucru format din:

Morar, mecanic, şef mecanic, lucrător morar şi paznic, precum şi de personal de distribuţie compus din contabil şi cantaragiu.

Întreg personalul din subordine este încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă după calificare, vechime în câmpul muncii şi funcţia pe care o îndeplineşte.

PRESE DE ULEI

Presele de ulei de sub administraţia D. E. C. I. N.-lui cuprind personal de lucru şi personal de administraţie.

Sunt conduse de un administrator încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă, Categ. IV-a Clasa I-a.

Atribuţiunile Administratorului sunt:

De a organiza şi plasa braţele de muncă în interesul bunului mers al întreprinderii pe care o administrează.

Răspunde de întreg inventarul dat în păstrarea sa, raportând zilnic de toate necesităţile ce s-ar ivi în diminuarea sau mărirea inventarului. Răspunde de fabricarea materiei prime intrată în magazie precum şi de materiile finite ieşite din fabricaţie în ceea ce priveşte cantitatea şi calitatea.

Răspunde de întreaga activitatea depusă de personalul în subordine şi raportează zilnic de orice abatere de la disciplina în muncă. Strânge zilnic toate încasările provenite din oiumuri sau materii finite.

Are grije ca toate încasările să fie depuse zilnic la casieria D. E. C. I. N.-lui contra chitanţă.

Nu are voie a efectua nici o plată fără avizul şi aprobarea D. E. C. I. N.-lui.

Este ajutat în activitatea sa de personal de lucru format din şef mecanic, mecanic, cocător (prăjitor) descojitor, presor şi paznic, precum şi de personal de distribuţie compus din Contabil şi Cantaragiu.

Întreg personalul din subordine este încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă, după calificare, vechime în câmpul muncii şi funcţia pe care o îndeplineşte.

FABRICI DE GHEAŢÃ

Fabricile de gheaţă de sub administraţia D. E. C. I. N.-lui cuprind personal de lucru şi personal de distribuţie.

Sunt conduse de un administrator încadrat şi salarizat conform Contractului Colectiv de Muncă, Categ. IV-a Clasa I-a.

Atribuţiunile Administratorului sunt de a organiza şi repartiza braţele de muncă în interesul bunului mers al întreprinderii pe care o administrează. Răspunde de întreg inventarul dat în păstrarea sa raportând zilnic de toate necesităţile ce s-ar ivi în diminuarea sau mărirea inventarului.

Răspunde de fabricarea materiei prime intrată în magazie, precum şi de materiile finite eşite din fabricaţie, în ceea ce priveşte cantitatea şi calitatea.

Răspunde de întreaga activitate a personalului în subordine depusă şi raportează zilnic de orice abatere de la disciplina în muncă.

Strânge zilnic toate încasările provenite din punerea în consumaţie a materiei finite de la Centrele de Distribuţie aparţinând câmpului său de activitate şi are grijă de a depune zilnic la casa D. E. C. I. N.-lui toate încasările efectuate contra chitanţă.

Nu are voie a efectua nici un fel de plată fără avizul şi aprobarea Direcţiunei.

Este ajutat în activitatea sa de personal de lucru şi personal de distribuţie.

Personal de lucru: mecanic-electrician, mecanic, macaragii şi manipulanţi.

Personalul de distribuţie: distribuitor-încasator, şofeur (în lipsă căruţaş) paznic, precum şi un contabil.

Întreg personalul din subordine este încadrat şi salarizat Conform Contractului Colectiv de Muncă după calificare, vechime în câmpul muncii şi funcţia pe care o îndeplineşte.

Art. 14. Controlul asupra întregii activităţi financiare a Direcţiunii, revine în sarcina şefului Serv. Financiar al Primăriei Constanţa, care este obligat:

Să verifice o dată pe lună cassa, actele justificative şi înregistrările contabile, iar la fiecare 6 luni inventarele întreprinderilor.

Să comunice prin raport scris Directorului, Primarului Municipiului, cât şi Ministerului Af. Interne, neglijenţele abaterilor şi neregulilor ce s-ar constata în gestiunea întreprinderii.

Este solidar răspunzător cu gestionarii respectivi în cazul când în gestiunea acestora s-ar fi produs nereguli pe care nu le-a semnalat la timp şi care au adus pagube în patrimoniul Intreprinderii.

Art. 15. Controlul Preventiv este executat de Şeful Serv. Financiar al Direcţiunii.

Art. 16. Sunt gestionari ai Intreprinderii:

- Directorii Intreprinderii

- Administratorul

- Şeful Serv. Financiar

- Toţi mânuitorii de bani, valori sau materiale, casierii, agenţii încasatori, magazionerii, intendenţii, administratorii de bunuri şi în general orice salariat care primeşte, păstrează şi predă bani, valori sau materiale publice.

DISPOZIŢIUNI GENERALE

Plata salariilor se va face de 2 ori pe lună, la sfârşitul primei chenzine sub formă de acont, iar cel mai târziu în ziua de 5 ale lunei următoare, lichidarea salariilor prin state definitive.

Programul de lucru din Biroul Central al personalului, cât şi cel al personalului din întreprinderi, va fi de 8 ore pe zi.

În cazul când acest program de lucru din necesitatea bunului mers al serviciului va fi depăşit, se vor acorda salariaţilor ore suplimentare conform Contractului Colectiv de Muncă.

Pe lângă Direcţiune va funcţiona următoarele comisiuni:

- Comisiunea de Disciplină care va judeca de la caz la caz abaterile în serviciu, hotărârile luate fiind supuse forurilor în drept.

- Comisiunea de recepţie a lucrărilor din care va face parte un delegat al Serv. Tehnic, un delegat al Serv Financiar desemnaţi de întreprindere, precum şi administratorul Intreprinderii respective unde s-a executat lucrarea şi responsabilul care a executat-o.

Fiecare întreprindere administrată de D. E. C. I. N. va fi înzestrată cu cele necesare pentru postul de prim ajutor şi prevenirea accidentelor, precum şi unelte şi scule necesare pentru un post de prevenirea incendiilor.

În caz de necesitate în viitoarea desvoltare a exploatării întreprinderilor, se vor creea secţii distincte de lucru pe producte şi specialităţi.

În cazul când în interesul bunului mers al întreprinderilor din punct de vedere al productivităţii şi randamentului D. E. C. I. N.-ul va putea face propuneri Primarului Municipiului pentru concentrarea întreprinderilor sau desvoltarea lor după cerinţe.

Prin concentrarea întreprinderilor personalului constatat ca surplus i se va da preaviz legal conform Contractului Colectiv de Muncă şi Legilor în vigoare, după care va fi pus la dispoziţia Sindicatului respectiv spre plasare.

Art. 17. Prezentul regulament intră în vigoare după aprobarea lui de către forurile în drept şi publicarea lui în Monitorul Oficial.

Fragment din lucrarea „Constanţa - Mărturii documentare, Regulamente ale administraţiei locale, vol. I (1879 -1949)", ediţie coordonată de Constantin Cheramidoglu şi de Virgil Coman.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Cumpărări directe Constanța Eco Fire Sistems SRL, contract cu DSP Constanța pentru eliminarea deșeurilor spitalicești (DOCUMENT)

28 Mar 2024 464

Licitații Tulcea Ce firmă va livra carne la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului?

28 Mar 2024 335

Direcția Generală de Asistență Socială Constanța poate administra un imobil din municipiu. Acolo va funcționa un centru de activități sportive și culturale destinat copiilor din medii defavorizate (DOCUMENT)

25 Mar 2024 581

Ședință CLM Constanța Aleșii locali vor aproba programul de acțiune destinat combaterii riscului de excluziune socială pentru 2024 (DOCUMENT)

25 Mar 2024 341

Directia de Pază a Județului Constanța, parte într-un dosar aflat pe rolul Judecătoriei Constanța

23 Mar 2024 429

Primăria Constanța Sancțiuni aplicate pentru lipsa autorizației de folosire a tramei stradale și a avizului de traseu, precum și pentru transportul deșeurilor (FOTO)

22 Mar 2024 395

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva RA, prin Direcția Silvică Tulcea, a încheiat contracte de peste 400.000 de lei cu două firme locale (DOCUMENTE)

21 Mar 2024 360

Direcţia Asigurare Logistică Integrată scoate la concurs mai multe posturi vacante la centrele din județul Constanța

21 Mar 2024 683

Cumpărări directe Casa Bulgărească Lipnița - Canlia, păzită de Direcția de Pază a Județului Constanța. Contractul, atribuit de Centrul Cultural Teodor „T. Burada“ (DOCUMENTE)

19 Mar 2024 433

CNAIR SA anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare pentru proiectul lucrări de reparații pe DN 3, km 209+980 la Deleni, județul Constanța

14 Mar 2024 290

CNAIR SA anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare pentru proiectul lucrări de reparații pe DN 3, km 203+850 la Deleni, județul Constanța

14 Mar 2024 276

Licitații publice Constanța Direcția Generală de Asistență Socială Constanța cumpără rechizite și articole de papetărie (DOCUMENT)

13 Mar 2024 608

Justiție Constanța Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, la judecată cu Direcția Finanțelor Publice. Creanțe de peste 70.000 lei

12 Mar 2024 639

Știri Constanța azi Trafic îngreunat în zona ICIL, direcția Casa de Cultură spre gară (FOTO+VIDEO)

12 Mar 2024 1451

Licitații Constanța Direcția Generală de Asistență Socială, licitație pentru lucrări de reparații generale și renovare grupuri sanitare (DOCUMENT)

11 Mar 2024 559