01 Feb, 2022 14:26
1651
Din punctul meu de vedere, este unul mai performant decât cel din anul precedent. Este foarte greu să anticipezi ce ți rezervă anul care se va derula. Este performant din punct de vedere al cheltuielilor de dezvolatare, care trebuie să fie consistente ca și volum. În județ, vorbim de un buget de peste 850 de milioane de lei. 56% sunt cheltuieli de dezvoltare.
Față de anul trecut, la cheltuielile de dezvoltare înregistrăm un progres în acest an.
Este din punctul meu de vedere un buget ce exprimă dorința CJC de a investi în dezvoltarea județului. Noi, cei din USR Plus nu ne-am opus acestui buget, a mai spus vicepreședintele CJC.
Aproape 85% reprezintă banii pe care îi atragem din fondurile europene. Avem alocări de sume de la bugetul de stat. Din toate proiectele cu fonduri europene, 83% sunt fonduri europene. Avem o pondere bună de atragere de fonduri europene. Am făcut aceasta analiză, și am extras aceste procente din bugetul județului, a spus Enciu la ZIUA LIVE.
As propune 2 categorii: aflate în implementare și cele aflate în pregătire, pentru care am alocat bani, am demarat proceduri de achiziție pentru studiul de fezabilitate, dar nu avem un contract de finanțare semnat. Cele mai palpabile sunt cele pentru care avem contractele de dinantare semnate: cele trei proiecte de reabilitate de drumuri județene. Proiecte scumpe, contracte de finanțare de 300 de milioane de lei. Sunt cele mai importante proiecte CJC. Putem vorbi și despre proiectele de reabilitare de monumente istorice.
La Edificiu Roman cu mozaic și Hipogeu avem dificultăți cu proictanții. Suntem în stadiul de avizare. Nu am reușit să obținem avizul la Comisia de Arhitectură.
Dacă nu le obținem in prima jumatate a acestui an, putem vorbi despre plasarea a acestor proiecte în pericol. Expiră și perioada de finațare. Ceva se blochează la Ministerul Culturii. Suntem în fața unor paradoxuri în raport cu comisia STAI. Dar nu abandonăm proiectul. Peste comisia STAI semenează ministrul culturii. El nu contestă rezoluția dată de acestă comisie. Totul depinde de această comisie. La Carsium avem avizul. În curând intrăm în Comisia Tehnico Economică. Carsium este salvat. , a mai adăugat Enciu.
Avem o garnitură importante de proiecte, în faza de evaluare. Încercăm să vorbim despre POIM, despre gestionarea capacității de a face față pandemiei, proiecte cu școlile speciale, prin care vrem să achziționăm materiale pentru anumite școli din județ, pentru cursurile online. Se află în evaluare la finațator. Proiecte de 103,5 milioane de lei. Am avut proiecte pe covid si cu Spitalul de Pneumo si cu Spitalul Judetean.
Toate proiectele care au nevoie de o sumă mai mare de 10 milioane pentru a fi implementate sunt eligibile prin PNRR.
Sunt foarte multe. Discutăm de proiecte noi, despre intențiile CJC. Pot vorbi despre 4 proiecte în sănătate: 4 constructii noi, 3 in cadrul SCJU și una in cadrul celui de Pneumo. Un spital de pediatrie, ginecologie, neonatologie la SCJU, un Institut de Cercetări în nutriție și despre redimentionarea secției de Primiri urgențe cu secția de Traumatologie.
La Pneumo, ne dorim construirea unei secții cu toții bolnavii din spitalul de Pneumo. Clădirile existente să le folosim pentru recuperarea pacienților.
Mai avem de reabilitat drumul dintre Tariverde și Crucea, elaborăm studiul de fezabilitate.
Mai vorbim de Cetatea Histria, foarte elibigilă pe PNRR. Acvariul, un obiectiv important pentru CJC. O invesției estimată la 50 de milioane de euro. Teatrul de Copii se va constitui în incinta Complexului Muzeal
Avem proiecte si pentru școlile speciale: teremuri de sport, ateliere de olărit.
Reabilitarea Teatrului de vară Mamaia, o avem în plan. Căutăm o finațare. Mulți m -au întrebat de această locație. Este păcat să nu aducem Teatrului de vară Mamaia la viațăa. Este un brand.
Despre Teatrul de Vară Soveja, rămâne să vedem cum vom aplica pentru aceste stadii de fezabilitate. Asteptăm o notă conceptuală din partea unor arhitecți., a precizat Petre Enciu la ZIUA LIVE.
Sunt fonduri alocate pentru ele. Ideea este de a proteja puietul până la stadiul de masiv. Ne gândim, vorbim cu specialiști. Vreau să ne conservăm pe conservarea puietului. La Hârșova avem o împădurire, care a dipărut. Cea mai importantă a acestor tipuri de investiții este să protejăm puietul, care se poate usca, poate fi furat.
Avem bani la dispoziție pentru sutdierea acestui obictiv de investiții. CJC Timiș ne a chemat pe toti pentru a discuta acesta obictiv, care devine din ce in ce mai important pentru Europa. Este minunat să avem un traseu turistic. Traseul este de -a lungul Dunării. Va intra în județ pe la Ostrov, și la Tulcea pe la Gârliciu.
Centrul județului e cel mai eficient loc pentru cei ce vor face naveta. Si am ales Medgidia, este un loc ideal. Este un proiect vital pentru județul Constanța. E bun pentru tot județul! În prima linie vor fi locuitorii din Medgidia. Nu am dat drumul la un studiu de fezabilitate pentru acest proiect, a mai precizat Enciu.
Tot Medgidia ar fi locul, pentru că este centrul județului, este cel mai eficient din punct de vedere al transportului. Vin tot felul de solictări de la Poliția Animalelor. Facem ce putem și ne descurcăm cu putem! La techirghiol și Scărișoreanu s-a intervenit punctul și ne-am descurcat punctual. Vom încheia contracte cu operatorii economici din aceste domenii., a mai spus Petre Enciu.
Nu e vorba de populism. Ne-am lovit în drumurile prin județ de diverse situații. Sunt foarte multe familii care nu sunt racordate la electricitate, preponderent la nivel rural. Ei nu cunosc birocrația din spatele unui branșări. Ar primi bani pentru racordare la electricitate.
Familiile pot solicita ajutor CJC. Consilierii îi pot ajuta să formuleze cererile. Noi, consilierii județeni, să ajutam astfel de familii, dacă îi întâlnim pe teren, să știm că avem niste bani în spate pentru asta. Prin societatea civilă, îi putem ajuta. Ne propunem să branșăm 15 gospodării în anul acesta., a mai menționat Petre Enciu.
Avem o discuție la Cumpăna, la Năvodari. Cunosc doleanțele primarilor vis a vis de transportul județean. Transportul local în aceste localități a fost asigurat de CJC. Nu face sens ca un transport județean să bobineze un oraș. Peste tot, transport județean înseamnă autogară-autogară. Este scump pentru ei să înființeze un transport local, public.
O gestiune directă înseamnă organigramă, personal de angajat. Este foarte greu de realizat. Aflându-se în această dificultate, întind mâna CJC.
CJC vrea un transport care să se desfășoare între două autogări, a spus vicepreședintele CJC.
Pentru 2022 îmi propun să realizez aceste studii de fezabilitate. Este prioritatea mea 0. Trebuie să ne mișcăm de două ori mai repede ca până acum!, a spus Enciu.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: