Actele la control! Operatorii de pompe funebre din Constanța trebuie să primească avizul Consiliului Local Municipal pentru prestarea serviciilor funerare(DOCUMENTE)

 
 

 
Pe ordinea suplimentară de zi a ședinței de Consiliu Local Municipal din 31 octombrie a.c. se află și patru proiecte de hotărâre privind emiterea avizului din partea Consiliului Local pentru prestarea serviciilor funerare de către societățile care dețin case mortuare în municipiul Constanța.
 
Potrivit viceprimarului Ionuț Rusu, până în acest moment doar patru dintre societățile care prestează astfel de servicii de pompe funebre au depus dosarele complete în vederea emiterii avizului Consiliului Local Municipal.
 
Este vorba despre casele mortuare care aparțin companiilor Clares SRL, Casa Albastră Servicii Funerare SRL, Progress Consulting SRL și Casa Luminii Bălașa SRL.
 
Pot presta servicii funerare operatorii care îndeplinesc cumulatatv criteriile stipulate în art. 25, art. 26, art. 27 și art. 40 din Legea 102/2014 - privind cimitirele, crematoriile umane și servicille funerare și art. 7, art. 8, art. 9, art. 41, art. 42 din H.G. nr.741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, precum criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare nivelul fondului de garantare.
 
În vederea obținerii avizului consiliului local al unității administrativ-teritoriale în care își desfășoară activitatea, operatorul întocmește un dosar prin care dovedește îndeplinirea următoarelor condiții:  are capacitatea financiară și profesională necesară; nu are datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetul local; dispune de spațiul corespunzator pentru desfășurarea obiectului de activitate în condiții decente; personalul angajat cu atribuții în prestarea de servicii funerare, pregătirea cadavrului și efectuarea de îngrijiri mortuare are competențele specifice necesare, conform prezentelor norme.
 
Se exceptează de la cerința de competență specifică persoanele care lucrează în contabilitate, agent de marketing, șoferi, persoane care execută/decorează monumente funerare sau comercializează obiecte funerare.
 
Totodată, prestatorul de servicii funerare trebuie să aibă cel puțin 3 angajati, astfel: un tanatopractor cu diplomă de absolvire a programului de formare teoretica și practică în urma căruia a obținut drept de liberă practică, angajat cu contract de muncă, cu dreptul de a completa și semna certificatul de îmbălsamare și minimum 2 persoane angajate cu normă întreagă, cu atribuții în efectuarea transportului decedatului.
 


Prestatorul trebuie să facă și dovada deținerii spațiului corespunzător pentru desfășurarea activității, să aibă autorizație sanitară de funcționare și autorizație de funcționare emisă de Primariă municipiului Constanța; contract de prestări servicii medicale; aviz anual pentru exercitarea profesiei de medic specialitate medicină legală și dovada că nu are datorii la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul local.
 
Avizul Consiliului local poate fi retras potrivit art. 9 alin.(2) din H.G. nr.741/2016, în cazul în care se constată nerespectarea condițiilor inițiale care au stat la baza obținerii avizului Consiliului Local al unității administrativ-teritoriale.

 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nomad Atelier a elaborat documentația Proiectul de modernizare unor stații de transport în comun din Constanța mai scump cu 130.000 de euro(DOCUMENT)

25 Mar 2024 565

Harta strategică de zgomot pentru municipiul Constanța Sursa principală de zarvă este traficul rutier (DOCUMENT)

23 Mar 2024 639

Primăria Tuzla, județul Constanța, licitație importantă ce vizează delegarea gestiunii activității de sortare a deșeurilor

19 Mar 2024 356

Vin alegerile, primarul nu se grăbește Recepția lucrărilor de mobilitate urbană din Constanța, un cartof fierbinte pentru administrația Chițac!

18 Mar 2024 1965

După doi ani de demersuri din partea USR Mangalia și urmare a adreselor ISC Construcțiile de pe taluzul Mangaliei ar putea fi oprite de instituțiile statului!

17 Mar 2024 722

Decizii ale Consiliului de Administrație Liliana Cristescu, mandat prelungit până în septembrie la conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL

13 Mar 2024 600

Consiliul Județean Constanța a alocat un buget de 5.500.000 lei pentru proiectele sportive! Care este data limită de depunere a acestora?(DOCUMENT)

10 Mar 2024 1357

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 703

Opinie cu rezerve Camera de Conturi Constanța, raport de audit asupra situațiilor financiare ale Municipiului Medgidia (DOCUMENT)

07 Mar 2024 705

2.6 milioane de euro puse la bătaie Consiliul Județean Constanța, programul de finanțări nerambursabile pentru anul 2024(DOCUMENT)

27 Feb 2024 776

Directorul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia conduce Comisia de evaluare anuală a lui Aurel Mototolea, managerul MINAC (DOCUMENT)

25 Feb 2024 761

Se prevalează de faptul că studiul ar fi o lucrare științifică Expertiza care ar recomada demolarea bazarului Gorbaciov, ținută la secret de conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL!

25 Feb 2024 2681

Când are loc și cine face parte din comisia de evaluare anuală a Leliei Rus Pîrvan, managerul Muzeului de Artă Constanţa? (DOCUMENT)

24 Feb 2024 1247

Contractul de reabilitare a MINAC a fost reziliat În sedința de CJC se propune achiziția de servicii juridice în vederea apărării intereselor județului Constanța în procesele cu SC Actaeon Invest SA(DOCUMENT)

16 Feb 2024 1625

Ședință CLM Municipalitatea vrea să modernizeze iluminatul public din cartierul Veterani! Proiectul este implementat de Administrația Fondului pentru Mediu (DOCUMENT)

12 Feb 2024 855