Administratie locala

Asociaţia „Eco Dobrogea“, despre reabilitarea străzilor Termele Romane şi Traian „Vor fi tăiaţi copaci, nu este prevăzut tranzitul velo, trotuarele dispar, ruinele arheologice sunt ignorate!“


Asociaţia „Eco Dobrogea“ a solicitat Primăriei Constanţa pentru consultare, conform Legii 544/2001, planşele desenate parte a proiectului „Lucrări de reparaţii şi modernizare strada Termele Romane + strada Traian , pe sectorul Poarta 1 Port Constanţa - bulevardul Tomis“.
 
După o analiză atentă a soluţiei împreună cu reprezentanţii de la Centrul de Resurse Civice, au rezultat câteva nereguli şi probleme care nu au fost luate în considerare în cadrul proiectului care urmează să fie aprobat în şedinţa de Consiliu Local Municipal din 25 aprilie. În acest context, Asociaţia „Eco Dobrogea“ a depus o sesizare la Primăria Constanţa. Totodată, aceştia precizează că eliminarea unor arbori a fost constatată în urma analizei planşelor desenate, acest lucru nefiind inclus în memoriul înaintat către Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa în data de 6.03.2018.

De asemenea, „Eco Dobrogea“ face apel către Primăria Constanţa să pună la dispoziţia publicului, pe site-ul propriu, planşele desenate ale fiecărui proiect de reabilitare a spaţiului public, pentru a putea fi consultate. Asociaţia subliniază că, până în acest moment, niciun proiect realizat sau aflat în execuţie în municipiu nu este în totalitate prietenos cu oamenii şi mediul, nu respectă principiile mobilităţii durabile şi accesibilizarea spaţiului public.
 
Iată memoriul adresat Primăriei Constanţa şi firmei Confort Urban SRL, societatea Consiliului Local Municipal şi administratorul de drumuri al municipalităţii!
 
„În urma analizării documentaţiei proiectului «Lucrări de reparaţii şi modernizare str. Termele Romane + str. Traian, pe sectorul Poarta 1 Port Constanţa - bd, Tomis», solicitată spre consultare, conform Legii 544/2001, de către organizaţia «Eco Dobrogea», am constatat diferenţe majore între soluţia propusă şi obiectivele proiectului Portis (http://www.portis-constanta.ro/), care a generat lucrările de modernizare şi în care Primăria Constanţa şi Portul Constanta sunt parteneri.
 
De asemenea, am constatat diferenţe majore între soluţia propusă şi obiectivele Planului de Mobilitate Urbană Constanţa, care guvernează (ar trebui să guverneze) asupra soluţiilor tuturor proiectelor de reabilitare a străzilor din Constanţa. În continuare, facem abstracţie de oportunitatea măririi capacităţii de tranzit prin Poarta 1, aflată în cea mai sensibilă zonă a Constanţei, şi neluarea în calcul a direcţionării traficului prin celelalte porţi, precum şi folosirea infrastructurii rutiere din interiorul portului.
 
Constatările noastre sunt următoarele:
Din soluţia prezentată în proiect rezultă afectarea/eliminarea unor arbori în zona Poarta 1; în proiect nu există prevăzute niciun fel de facilităţi pentru mobilitatea velo; infrastructura rutieră este supradimensionată în defavoarea pietonilor, contrar principiilor Planului de Mobilitate Urbană Durabilă; nu există soluţii de punere în evidenţă şi facilitare a accesului pietonal la ruinele de la Poarta 1, în condiţiile în care zona este atractivă pentru turişti.
 
Ca urmare a acestor constatări, vă lansăm următoarele întrebări şi solicitări: Ce se va întâmpla cu arborii aflaţi în zona intervenţiei şi argumentarea soluţiei alese? De ce nu sunt prevăzute facilităţi pentru acces şi tranzit velo în cadrul proiectului, ţinând cont că zona Poarta 1 este intens frecventată atât în scop de agrement, cât şi utilitar? Conform căror studii aţi ajuns la concluzia că nu există angajaţi în Portul Constanţa care să se deplaseze către locul de muncă pe bicicletă, şi, prin urmare, nu aţi considerat necesară asigurarea unor condiţii (sigure) de acces pentru biciclete la Poarta 1? Ce soluţii prevede proiectul pentru asigurarea mobilităţii active pe Valea Portului sau strada Termele Romane, înspre şi dinspre Poarta 1? Ce obiective urmăreşte Primăria prin îngustarea trotuarelor în dreptul sensului giratoriu de la Poarta 2 - strada Traian, în dreptul staţiei de autobuz de la Poarta 2, sau prin «gâtuirile» trecerilor de pietoni care nu permit traversarea simultană a două mame cu cărucioare pentru copii, a doi oameni aflaţi în scaun cu rotile?
 
Cum doresc autorităţile constănţene să crească atractivitatea şi să accesibilize obiectivele de interes turistic dacă păstrează ruinele arheologice de la Poarta 1, într-o insulă aflată în mijlocul unui deşert alambicat de carosabil? Cum şi când a fost cooptată societatea civilă în acest proiect? Au existat consultări sau măcar solicitarea unor puncte de vedere din partea Asociaţiei Peisagiştilor din România, a Asociaţiei Profesionale a Urbaniştilor din România, a Ordinului Arhitecţilor din România şi a Direcţiei Judeţene pentru Cultură Constanţa?“
 

Obiectivele Programului „Civitas Portis“, care a generat lucrările de modernizare

 
Obiectivul global al proiectului este să identifice la nivelul oraşelor-port din Europa soluţii inovative cu privire la modul în care sunt folosite măsurile de mobilitate şi accesibilitate, pentru a spori coeziunea funcţională şi socială dintre oraş şi port într-un mod complet durabil şi, în acelaşi timp, realizând creşterea economică în oraş şi zona sa funcţională.
 
Obiective specifice ale proiectului: îmbunătăţirea guvernanţei pentru o cooperare sporită între oraşe şi porturi în vederea planificării şi implementării de soluţii inovative de mobilitate şi a unor structuri integrate de amenajare a teritoriului şi urbanism. Crearea unui mediu oraş-port mai durabil şi mai sănătos. Crearea unei infrastructuri de transport şi a unui sistem de mobilitate integrată, care să atragă rezidenţi şi să susţină diversificarea activităţilor economice. Eficientizarea transportului urban de marfă la nivelul oraşelor şi în relaţia cu portul.


Citeşte şi:

Se reunesc în şedinţă pe 25 aprilie Consilierii locali municipali, undă verde pentru modernizarea străzilor Termele Romane şi Traian, pe sectorul Poarta 1 Constanţa - bulevardul Tomis

Atenţie, şoferi! Străzile Termele Romane şi Traian din zona peninsulară a Constanţei vor intra în reabilitare

Începe haosul pentru şoferii din Constanţa Sens giratoriu, amenajat ca insulă circulară cu spaţiu verde, şi trotuare refăcute


Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Platanii de pe Valea Portului, motiv de gâlceavă între Primăria Constanţa şi Asociaţia „Eco Dobrogea“, au fost relocaţi pe bulevardul Aurel Vlaicu

04 May 2018 509

Supăraţi pe autorităţile locale Al şaselea protest al bicicliştilor are loc pe 21 aprilie, la Constanţa

06 Apr 2018 1587

#sărbătoreşteDobrogea Mesajul dr. Sorin-Cristian Ailincăi - Institutul de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion“ - Dobrogea prin ochii unui arheolog

22 Nov 2017 1080

Prof.univ.dr. Virgil Nemoianu de la Catholic University of America lansează mai multe volume la Constanța

16 Oct 2017 667

Revista presei locale

28 Mar 2017 1083

Tulcea Primul document epigrafic din ultimii 21 de ani, descoperit la Noviodunum

11 Aug 2016 1518

Doina Jela abordează trecutul comunist, mâine, la Constanţa

19 Apr 2016 872

Anunţuri 21 ianuarie 2015

21 Jan 2015 1299

Vezi zonele afectate Întreruperi ENEL în Constanţa

08 Sep 2014 987

Enel întrerupe furnizarea energiei electrice. Mai multe localități din județul Constanța sunt afectate

22 Aug 2014 1271

Descoperire excepţională în DobrogeaCe au găsit arheologii la Peceneaga

14 Apr 2014 1749

Nouă ofertanţi pentru un contract de peste 10 milioane de lei de la ABADL (documente)

28 Mar 2014 3810

O noua manifestare stiintifica la Facultatea de Istorie

21 Nov 2012 438

Universitatea Ovidius a marcat Ziua Dobrogei la Tulcea

16 Nov 2012 2765

Sesiune de comunicări ştiinţifice, la Universitatea Ovidius

14 Nov 2012 924

In Dobrogea au aparut inca doua parcuri eoliene

04 Apr 2011 1268

Apele Române impun colectarea selectivă a deşeurilor

16 Sep 2010 1581

Adevarul de seara Vama Veche - zona libera de PET-uri

16 Jul 2010 697

Colectare selectiva la Vama Veche

15 Jul 2010 857

“Calutii de mare” - voluntari pe Plaja Modern

14 May 2010 819

Eliminarea si transportul condensatoarelor cu PCB - 21.12.2009

21 Dec 2009 708

Noul sediu OCPI, contestat de organizatiile ecologiste

21 Mar 2008 1472

Dobrogea isi etaleaza "policromia etnica"

23 Nov 2007 737

Dobrogea, spatiu al "policromiei" etnice

21 Nov 2007 850

"Autoritatile sustin politica ilegala a Arhiepiscopiei"

10 Aug 2007 982

Modele de convietuire interetnica, promovate la nivel national

11 May 2007 801

"Constanta, vazuta cu ochii unui tanar de 18 ani"

06 Apr 2007 777

Cercetarile etnografice, concretizate in expozitii tematice

25 Jan 2007 685

"Tabacarie", adjudecat de PSD si PNL

03 Oct 2005 465

Ministrul Mediului, Sulfina Barbu nu vrea Mall in Parcul Tabacarie

14 Feb 2005 673

ECO DOBROGEA

01 Feb 2005 666

Comitetul National de Oceanografie, intrunit pentru prima data la Constanta

27 Jan 2005 466

Alesii locali spun "NU" distrugerii Parcului Tabacarie

27 Jan 2005 637

"Cum ati cumparat parcul?"

24 Jan 2005 867

"Voi manifesta intreaga disponibilitate pentru impulsionarea activitatilor sociale civile"

22 Jan 2005 474

Mitingul pentru salvarea parcului are tot mai multi aderenti

21 Jan 2005 762

Protestul Ecco Dobrogea a fost autorizat

20 Jan 2005 662

Mare Nostrum sustine grupul "Salvati Parcul Tabacarie"

19 Jan 2005 577

"Voi solicita serviciilor deconcentrate punctul de vedere asupra investitiilor din Parcul Tabacarie"

19 Jan 2005 499

Miting pentru Parcul Tabacarie

17 Jan 2005 641

RAJA incalca drepturile societatii civice

27 Nov 2004 576

RAJA, poluatorul lacurilor

06 Sep 2004 1241

Conpet a achizitionat echipamente noi pentru situatii de poluare

31 Jul 2004 819

Depozit Lafarge, fara masuri de protectia mediului

30 Jul 2004 1113

Seminar pe tema poluarii accidentale cu produse petroliere

29 Jul 2004 676

Primaria Constanta se opune initiativei "Eco Dobrogea"

05 Apr 2004 552

Ziarul ZIUA, partener la Gala Premiilor Societatii Civile

04 Nov 2003 507

In cadrul acestei gale se va premia excelenta in domeniul implicarii sociale

01 Nov 2003 364

Inscriptia din piatra si-a dezvaluit secretul

13 Oct 2003 497

La Vama Veche, ambarcatiuni cu motor numai cu autorizatie

23 Aug 2003 663