Administratie locala

Asociaţia „Eco Dobrogea“, despre reabilitarea străzilor Termele Romane şi Traian „Vor fi tăiaţi copaci, nu este prevăzut tranzitul velo, trotuarele dispar, ruinele arheologice sunt ignorate!“


Asociaţia „Eco Dobrogea“ a solicitat Primăriei Constanţa pentru consultare, conform Legii 544/2001, planşele desenate parte a proiectului „Lucrări de reparaţii şi modernizare strada Termele Romane + strada Traian , pe sectorul Poarta 1 Port Constanţa - bulevardul Tomis“.
 
După o analiză atentă a soluţiei împreună cu reprezentanţii de la Centrul de Resurse Civice, au rezultat câteva nereguli şi probleme care nu au fost luate în considerare în cadrul proiectului care urmează să fie aprobat în şedinţa de Consiliu Local Municipal din 25 aprilie. În acest context, Asociaţia „Eco Dobrogea“ a depus o sesizare la Primăria Constanţa. Totodată, aceştia precizează că eliminarea unor arbori a fost constatată în urma analizei planşelor desenate, acest lucru nefiind inclus în memoriul înaintat către Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa în data de 6.03.2018.

De asemenea, „Eco Dobrogea“ face apel către Primăria Constanţa să pună la dispoziţia publicului, pe site-ul propriu, planşele desenate ale fiecărui proiect de reabilitare a spaţiului public, pentru a putea fi consultate. Asociaţia subliniază că, până în acest moment, niciun proiect realizat sau aflat în execuţie în municipiu nu este în totalitate prietenos cu oamenii şi mediul, nu respectă principiile mobilităţii durabile şi accesibilizarea spaţiului public.
 
Iată memoriul adresat Primăriei Constanţa şi firmei Confort Urban SRL, societatea Consiliului Local Municipal şi administratorul de drumuri al municipalităţii!
 
„În urma analizării documentaţiei proiectului «Lucrări de reparaţii şi modernizare str. Termele Romane + str. Traian, pe sectorul Poarta 1 Port Constanţa - bd, Tomis», solicitată spre consultare, conform Legii 544/2001, de către organizaţia «Eco Dobrogea», am constatat diferenţe majore între soluţia propusă şi obiectivele proiectului Portis (http://www.portis-constanta.ro/), care a generat lucrările de modernizare şi în care Primăria Constanţa şi Portul Constanta sunt parteneri.
 
De asemenea, am constatat diferenţe majore între soluţia propusă şi obiectivele Planului de Mobilitate Urbană Constanţa, care guvernează (ar trebui să guverneze) asupra soluţiilor tuturor proiectelor de reabilitare a străzilor din Constanţa. În continuare, facem abstracţie de oportunitatea măririi capacităţii de tranzit prin Poarta 1, aflată în cea mai sensibilă zonă a Constanţei, şi neluarea în calcul a direcţionării traficului prin celelalte porţi, precum şi folosirea infrastructurii rutiere din interiorul portului.
 
Constatările noastre sunt următoarele:
Din soluţia prezentată în proiect rezultă afectarea/eliminarea unor arbori în zona Poarta 1; în proiect nu există prevăzute niciun fel de facilităţi pentru mobilitatea velo; infrastructura rutieră este supradimensionată în defavoarea pietonilor, contrar principiilor Planului de Mobilitate Urbană Durabilă; nu există soluţii de punere în evidenţă şi facilitare a accesului pietonal la ruinele de la Poarta 1, în condiţiile în care zona este atractivă pentru turişti.
 
Ca urmare a acestor constatări, vă lansăm următoarele întrebări şi solicitări: Ce se va întâmpla cu arborii aflaţi în zona intervenţiei şi argumentarea soluţiei alese? De ce nu sunt prevăzute facilităţi pentru acces şi tranzit velo în cadrul proiectului, ţinând cont că zona Poarta 1 este intens frecventată atât în scop de agrement, cât şi utilitar? Conform căror studii aţi ajuns la concluzia că nu există angajaţi în Portul Constanţa care să se deplaseze către locul de muncă pe bicicletă, şi, prin urmare, nu aţi considerat necesară asigurarea unor condiţii (sigure) de acces pentru biciclete la Poarta 1? Ce soluţii prevede proiectul pentru asigurarea mobilităţii active pe Valea Portului sau strada Termele Romane, înspre şi dinspre Poarta 1? Ce obiective urmăreşte Primăria prin îngustarea trotuarelor în dreptul sensului giratoriu de la Poarta 2 - strada Traian, în dreptul staţiei de autobuz de la Poarta 2, sau prin «gâtuirile» trecerilor de pietoni care nu permit traversarea simultană a două mame cu cărucioare pentru copii, a doi oameni aflaţi în scaun cu rotile?
 
Cum doresc autorităţile constănţene să crească atractivitatea şi să accesibilize obiectivele de interes turistic dacă păstrează ruinele arheologice de la Poarta 1, într-o insulă aflată în mijlocul unui deşert alambicat de carosabil? Cum şi când a fost cooptată societatea civilă în acest proiect? Au existat consultări sau măcar solicitarea unor puncte de vedere din partea Asociaţiei Peisagiştilor din România, a Asociaţiei Profesionale a Urbaniştilor din România, a Ordinului Arhitecţilor din România şi a Direcţiei Judeţene pentru Cultură Constanţa?“
 

Obiectivele Programului „Civitas Portis“, care a generat lucrările de modernizare

 
Obiectivul global al proiectului este să identifice la nivelul oraşelor-port din Europa soluţii inovative cu privire la modul în care sunt folosite măsurile de mobilitate şi accesibilitate, pentru a spori coeziunea funcţională şi socială dintre oraş şi port într-un mod complet durabil şi, în acelaşi timp, realizând creşterea economică în oraş şi zona sa funcţională.
 
Obiective specifice ale proiectului: îmbunătăţirea guvernanţei pentru o cooperare sporită între oraşe şi porturi în vederea planificării şi implementării de soluţii inovative de mobilitate şi a unor structuri integrate de amenajare a teritoriului şi urbanism. Crearea unui mediu oraş-port mai durabil şi mai sănătos. Crearea unei infrastructuri de transport şi a unui sistem de mobilitate integrată, care să atragă rezidenţi şi să susţină diversificarea activităţilor economice. Eficientizarea transportului urban de marfă la nivelul oraşelor şi în relaţia cu portul.


Citeşte şi:

Se reunesc în şedinţă pe 25 aprilie Consilierii locali municipali, undă verde pentru modernizarea străzilor Termele Romane şi Traian, pe sectorul Poarta 1 Constanţa - bulevardul Tomis

Atenţie, şoferi! Străzile Termele Romane şi Traian din zona peninsulară a Constanţei vor intra în reabilitare

Începe haosul pentru şoferii din Constanţa Sens giratoriu, amenajat ca insulă circulară cu spaţiu verde, şi trotuare refăcute


Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

În Anul Centenarului „Dobrogea și Marea Neagră la Centenar“ - o valoroasă carte de suflet, inițiată la Tulcea de dr. Ligia Dima (document)

21 Jan 2019 1302

Platanii de pe Valea Portului, motiv de gâlceavă între Primăria Constanţa şi Asociaţia „Eco Dobrogea“, au fost relocaţi pe bulevardul Aurel Vlaicu

04 May 2018 603

Supăraţi pe autorităţile locale Al şaselea protest al bicicliştilor are loc pe 21 aprilie, la Constanţa

06 Apr 2018 1767

#sărbătoreşteDobrogea Mesajul dr. Sorin-Cristian Ailincăi - Institutul de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion“ - Dobrogea prin ochii unui arheolog

22 Nov 2017 1378

Prof.univ.dr. Virgil Nemoianu de la Catholic University of America lansează mai multe volume la Constanța

16 Oct 2017 746

Revista presei locale

28 Mar 2017 1148

Tulcea Primul document epigrafic din ultimii 21 de ani, descoperit la Noviodunum

11 Aug 2016 1709

Doina Jela abordează trecutul comunist, mâine, la Constanţa

19 Apr 2016 957

Anunţuri 21 ianuarie 2015

21 Jan 2015 1368

Vezi zonele afectate Întreruperi ENEL în Constanţa

08 Sep 2014 1047

Enel întrerupe furnizarea energiei electrice. Mai multe localități din județul Constanța sunt afectate

22 Aug 2014 1331

Descoperire excepţională în DobrogeaCe au găsit arheologii la Peceneaga

14 Apr 2014 1817

Nouă ofertanţi pentru un contract de peste 10 milioane de lei de la ABADL (documente)

28 Mar 2014 3924

O noua manifestare stiintifica la Facultatea de Istorie

21 Nov 2012 484

Universitatea Ovidius a marcat Ziua Dobrogei la Tulcea

16 Nov 2012 2988