Administratie locala

Bulevardul Tomis va fi modernizat şi reabilitat, pe sectorul cuprins între bulevardul Mamaia şi strada Ion Raţiu

Aleşii locali municipali sunt chemaţi să avizeze lucrările de intervenţie aferente obiectivului de investiţii „Lucrări de intervenţii şi modernizare b-dul Tomis, pe sectorul cuprins între b-dul Mamaia şi str. Ion Rațiu, municipiul Constanţa”.
Având în vedere faptul ca b-dul Tomis reprezintă artera principală de legătură între zona centrală a municipiului, în partea de sud-est şi drumul naţional DN2A, în partea de nord-vest, intersectându-se pe acest traseu cu alte artere principale precum: b-dul Ferdinand, b-dul Mamaia, b-dul Alexandru Lăpuşneanu, str. Soveja, b-dul Aurel Vlaicu, artere ce fac posibile legături cu toate direcţiile principale din municipiu şi către obiectivele turistice, comerciale şi instituţiile administrative din municipiul Constanţa.
 
În prezent, pe b-dul Tomis, tronsonul cuprins între b-dul Mamaia şi str. Ion Raţiu, intensitatea ridicată a traficului produce staţionări şi cozi Ia intersecţiile semaforizate, transportul în comun pe str. Mircea cel Bătrân nu are alveole amenajate în staţiile Bus, există parcări laterale pe carosabil, lipsesc căi amenajate pentru circulaţia bicicletelor şi a altor facilităţi pentru parcarea acestora, nu e asigurată continuitatea pistelor deja amenajate de pe b-dul Tomis pe sectorul cuprins între b-dul Mamaia şi str. Traian, iar circulaţia pietonală este deficitară din cauza stării tehnice a trotuarelor.
 
Potrivit municipalităţii, pe b-dul Tomis, pe sectorul b-dul Mamaia - str. Ion Raţiu nu s-au mai efectuat alte lucrări de reparaţii Ia carosabil din anul 2004, astfel încât acest sector din bd. Tomis prezintă expirarea duratei normale de exploatare a părţii carosabile şi trotuarelor necesită lucrări de reabilitare şi modernizare.
 
Prin lucrările propuse, se urmăreşte realizarea îmbunătăţirii mobilităţii urbane în municipiul Constanţa conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, redistribuirea spaţiului pe b-dul Tomis pentru instituirea şi continuitatea circulaţiei rutiere curente cu sens unic către zona centrală, asigurarea unei benzi dedicate pentru transportul public pentru sensul către intersecţia Dacia, în complementaritate cu circulaţia pe str. Mircea cel Bătrân şi asigurarea continuităţii de piste pentru biciclete pe b-dul Tomis şi legăturii acestora cu celelalte trasee existente şi cele de perspectivă, fluidizarea traficului , îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie rutieră, inclusiv pentru transportul public şi a circulaţiei pietonale, sporirea gradului de confort şi creşterea siguranţei circulaţiei rutiere şi pietonale şi îmbunătăţirea aspectului urbanistic al zonei, precum şi controlul parcării vehiculelor pe arterele principale din centrul municipiului.
 
Prin intermediul proiectului, se vizează şi introducerea spaţiului partajat şi crearea infrastructurii pentru circulaţia bicicletelor, creşterea calităţii şi ponderii transportului public, a siguranţei pentru automobilişti, pietoni şi biciclişti, reducerea poluării aerului în ceea ce priveşte emisiile de noxe şi a nivelului de zgomot şi îmbunătăţirea aspectului urbanistic si al mediului ambiental.
 
Principalele măsuri necesare în vederea atingerii obiectivelor propuse sunt: redistribuirea spaţiului pe b-dul Tomis pentru asigurarea continuităţii circulaţiei rutiere curente cu sens unic către zona centrală, asigurarea unei benzi dedicate pentru transportul public, realizarea de piste pentru biciclete pe b-dul Tomis pentru asigurarea continuităţii şi legăturii cu cele existente şi cu cele de perspective, reabilitarea trotuarelor, îmbunătăţirea reglementarilor circulaţiei pietonale şi a bicicletelor la traversarea intersecţiilor în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei, reabilitarea şi modernizarea carosabilului şi a intersecţiilor în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei, îmbunătăţirea spaţiilor pentru staţiile BUS în vederea prioritizării circulaţiei acestora, refacerea sistemului de reglementări a circulaţiei rutiere, pietonale şi a bicicletelor prin marcaje şi indicatoare şi asigurarea preluării şi scurgerii apelor pluviale.
 
Suprafaţa totală estimată aferentă lucrărilor propuse este de 26.318 mp, alcătuită din suprafeţe carosabile curente, trotuare, parcări laterale şi insulă giratorie şi de dirijare, precum şi alte spaţii verzi degradate adiacente. Lungimea totală a sectorului din bulevardul Tomis modernizat prin proiect este de 1.037 m.
Valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 5.333.578,82 lei. Durata de execuţie a lucrărilor este de 4,5 luni de la data începerii lucrărilor.
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Msv

27 Sep, 2019 17:56

Toti primari se lauda cu reabilitarea bulevardului Tomis de parca in Constanta ar fi un singur bulevard.Cand au fost alegerile la primarie in campania electorala sa laudat acualul primar ca reabiliteaza bulevardul Tomis cap coada ,ca face piste pentru biciclelte ca face pe masa ca face pe tasu.Acum iar vin alegerile iar reabiliteaza pe hartie Bulevardul.

Gogu

27 Sep, 2019 10:27

Chiar nu sunteti sanatosi! Banda dedicata pentru autobuz si pista de biciclete ne mai lipseau! Nici pista de biciclete actuala nu este folosita ... daca vezi pe ea un singur biciclist pe zi si asta nu in toate zilele! Pentru un biciclist, doi blocati o banda de circulatie auto? Stai o jumatate de ora in statie ca sa vina un autobuz 42, asa ca optiunea cu transportul in comun nu este buna deloc! La doua autobuze 43 abia vine un autobuz 42! Deviati traficul pe Mircea, care si asa este superaglomerat, datorita lipsei parcarilor ! Si cetatenii ce sa faca cu autoturismele sa le tina pe balcon? Ati ales o solutie tampita, in loc sa va ganditi sa faceti parcari supraetajate pe suprafetele de teren pe care le dati (din spatiul verde) ca sa construiasca unii blocuri fara sa asigure nici macar un loc de parcare!

maria

27 Sep, 2019 10:02

Rezolvati circulatia pe str.Mihai Viteazu intre bdul Ferdinand si bdul Mamaia, cu intersectiile periculoase cu Ctin.Bratescu si altele. Astea sint urgente , nu bdl.Tomis.

Articole asemanatoare

Decizii în GSP Holding. Fuziune între două companii deţinute de omul de afaceri Gabriel Comănescu

18 Oct 2019 325

Până la o decizie definitivă a magistraţilor, Felina Vet capturează câinii fără stăpân din municipiul Constanţa

18 Oct 2019 383

Cum creşte bătaia de joc… Constanţa. Deşi sunt obligaţi să depună rapoarte anuale de activitate, aleşii locali şi judeţeni încalcă legea fără nicio remuşcare!

18 Oct 2019 590

Se caută soluţii de arhitectură şi urbanism pentru „schimbarea“ la faţă a municipiului Constanţa

18 Oct 2019 518

Felix Stroe, președintele PSD Constanța, despre Dăncilă „O susținem pentru că este un om calm, rațional, echilibrat și neconflictual”

12 Oct 2019 1219

Colegiul Comercial „Carol I“, lucrări de modernizare în vederea reautorizării

12 Oct 2019 264

Parlamentarii PSD au anunţat că partidul se va întări în opoziţie - „Ce nu ne omoară ne întăreşte!“

12 Oct 2019 456

Licitaţie Cazino Constanţa Compania Naţională de Investiţii, obligată de CNSC să reanalizeze ofertele Aedificia Carpaţi şi Erbaşu SA

12 Oct 2019 870

CNSC a admis contestaţia depusă pentru Cazinoul din Constanţa

11 Oct 2019 1178

Moga Uitaţi de spitalul regional la Constanţa!

11 Oct 2019 532

LIVE TEXT Parlamentarii PSD de Constanţa vorbesc despre atmosfera de la moțiune (galerie foto+video)

11 Oct 2019 700

Persoanele aflate în dificultate primesc kit-uri de îngrijire corporală de la Primăria Constanța

11 Oct 2019 275

Pe ce mai cheltuiește Consiliul Județean Constanța 90.000 de lei?

11 Oct 2019 418

Constănţeanul supărat Din 2011, locuitorii din Palazu Mare le cer autorităţilor să asfalteze o stradă de pământ cu ieşire în bulevardul Tomis (document)

11 Oct 2019 1106

Siguranţa copiilor, la mâna directorilor. Ce şcoli şi grădiniţe din Constanţa nu au cerut încă bani de la Primărie pentru camere video (documente)

11 Oct 2019 2785