Ce a constatat Curtea de Conturi a României în urma controlului efectuat la Primăria Năvodari (DOCUMENT)

  • Perioada efectuării acțiunii de control a fost 10 mai 2021 – 30 iunie 2021
 
Curtea de Conturi a României a publicat raportul sintezei privind controalele efectuate pentru anul fiscal 2020. Verificările au fost făcute pe parcursul anului 2021, așa cum reiese din raport. De altfel, în ediția de astăzi, vom reda detalii din raport cu privire la verificările efectuate la Unitatea Administrativ Teritorială a Orașului Năvodari.
 
Perioada efectuării acțiunii de control a fost 10 mai 2021 – 30 iunie 2021, conform documentului oficial. Denumirea acțiunii de audit efectuată a fost „Audit financiar supra conturilor anuale de execuție bugetară ale UATO”. Sumele estimate ale abaterilor sunt: venituri suplimentare – 1.100.000 lei și abateri financiar-contabile – 75.473.000 lei.
 
Principalele constatări
 
Din verificarea modului de elaborare a bugetului local pe anul 2020, s-a constatat că înainte de elaborarea acestuia, nu s-a efectuat o inventariere a masei impozabile așa cum prevede legislația în vigoare.  
 
Activele din domeniul public al orașului, date în administrare prin hotărâri de consiliu local, nu au fost scoase din evidența contabilă, contrar prevederilor Codului Administrativ. Modalitățile specifice de înregistrare în evidența contabilă sunt detaliate în ordin de ministru al finanțelor, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, care precizează conturile contabile în care se evidențiază bunurile de natura activelor fixe corporale din domeniul public al statului sau al unităților administrativ-teritoriale. În acest caz s-a estimate o abatere de 75.473.000 lei.
 
S-au constatat abateri financiar-contabile de la legalitate şi regularitate, după cum urmează:
- nu figurează în balanța de verificare extracontabilă, contul 8061 „Credite deschise de repartizat", cu ajutorul căruia ordonatorii principali şi secundari evidențiază creditele deschise cu scopul de a fi repartizate instituțiilor subordonate.
- nu figurează în evidența extracontabilă contul 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii" cu ajutorul căruia, ordonatorii principali de credite țin evidența creditelor deschise de la buget;
 
Urmare verificării obligațiilor fiscale aferente clădirilor ale căror lucrări de construcții nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizația de construire și pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilității autorizației, în condițiile legii, în timpul auditului s-a procedat la verificarea pe teren a situației reale pentru mai mulți titulari de autorizații de construcții aflați în situația descrisă mai sus, de către o echipă de control a Poliției Locale, care au atribuţii pe linia urmăririi disciplinei în construcții), în scopul stabilirii stadiului fizic actual al construcțiilor edificate pe baza autorizațiilor de construire emise – 1.000 lei.

 
Nu s-au stabilit, urmărit și încasat veniturile din impozitul/taxa pe teren ca urmare a schimbării categoriei de folosință a terenurilor neproductive în teren curți construcții ca urmare actualizării categoriei de folosinţă, aprobată potrivit legii, prin PUG şi/sau PUZ – 218.000 lei.
 

Nu s-a stabilit și nu s-a încasat impozitul pe clădiri și impozitul pe teren aferent Taberei pentru copii și tineret Năvodari – 881.000 lei.
 
Opinia de audit
 
Opinie cu rezerve, datorată influențelor directe ale abaterilor constatate asupra situațiilor financiare, precum și asupra altor formulare care alcătuiesc situațiile financiare ale U.A.T.O. Năvodari. Valoarea abaterilor cu influență asupra situaţiilor financiare, a fost în sumă de 76.573 mii lei, sumă care se situează peste pragul de semnificație stabilit pentru exprimarea opiniei, în valoare de 1.588 mii lei.
 
Măsurile dispuse și recomandările formulate de camera de conturi
 
Ordonatorul principal de credite va dispune măsurile prevăzute de legislația fiscală pentru stabilirea și încasarea obligațiilor față de bugetul local aferente clădirilor și terenului din Tabăra pentru copii și tineret Năvodari.
 
Ordonatorul principal de credite va dispune întocmirea unei proceduri operaționale actualizată care să faciliteze cooperarea între structurile funcționale ale U.A.T.O. Năvodari, pentru impozitarea corespunzătoare a bunurilor imobile în cazul modificării categoriei de folosință.
 
Ordonatorul principal de credite va dispune măsurile prevăzute de legislația fiscală pentru încasarea obligațiilor față de bugetul local, in interiorul termenului de prescripție.
 
 
PRECIZĂRI
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Curtea de Conturi și măsurile aplicate la Primăria Murfatlar. Ce spune primarul (DOCUMENT)

 
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UAT Cuza Vodă, supraestimare de peste un milion de euro a veniturilor proprii, spune Curtea de Conturi (DOCUMENT)

19 Mar 2024 673

Angajații ARSVOM rămân în continuare fără sporurile pentru condiții grele de muncă. Magistrații din Constanța au cerut un raport de expertiză

18 Mar 2024 731

Comuna Albești, creanțe de peste 60.000 de euro de la contribuabili de negăsit, spune Curtea de Conturi. Raportul din 2023 (DOCUMENT)

17 Mar 2024 629

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1626

Ce nereguli au găsit auditorii de la Curtea de Conturi la Primăria Crucea, județul Constanța (DOCUMENT)

12 Mar 2024 758

UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1282

Ţilincă Gheorghe, primarul din Casimcea (Tulcea), achitat! Dosarul, la Curtea de Apel Constanța. Legături cu Siluan Proiect SRL, firma fondată de preotul Iscru

10 Mar 2024 1191

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 679

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 679

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 806

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Siliștea! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 637

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 676

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 841

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 637

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 890