Ce conține scrisoarea de așteptări a CLM privind selecția membrilor Consiliului de administrație al societății Termoficare Constanța SRL (documente)

  • Scrisoarea de așteptări este document de lucru care stabilește performanțele așteptate de la organele de administrare și conducere ale societății Termoficare Constanța SRL
  • Acest document are rolul de document de lucru, de ghid al candidaților pentru posturile de membri ai Consiliului de administratie al societății Termoficare Constanța SRL
 

 
În ședința Consiliului Local Municipal din luna septembrie, aleșii locali au aprobat proiectul privind aprobarea scrisorii de așteptări a CLM privind selecția membrilor Consiliului de administrație al societății Termoficare Constanța SRL, vezi secțiunea „documente”.
 
Scrisoarea de așteptări este document de lucru care stabilește performanțele așteptate de la organele de administrare și conducere ale societății Termoficare Constanța SRL.
 
Acest document are rolul de document de lucru, de ghid al candidaților pentru posturile de membri ai Consiliului de administratie al societății Termoficare Constanța SRL, în întocmirea declarației de intenție (document de lucru prin care aceștia își prezintă viziunea sau programul privind dezvoltarea întreprinderii publice) și ulterior de a ghida Consiliul de administrație în redactarea planului de administrare.
 
Prezenta Scrisoare de așteptări, vezi secțiunea „documente” este elaborată în temeiul prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, modificată și completată prin Legea nr.111/2016 și ale Normelor metodologice de aplicare a OUG nr.109/2011, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin HG nr.722/2016, prin care stabilește așteptările autorității publice tutelare privind evoluția societății în următorii patru ani.
 
Scrisoarea de așteptări va fi adusă la cunoștință candidaților pentru posturile de membri ai Consiliului de administratie al societății Termoficare Constanța SRL.
 
La nivelul municipiului Constanța furnizarea agentului termic către consumatori se realizează prin sistemul de alimentare centralizată cu energie termică produsă de către CET Palas, transportată prin rețeaua termică primară până la punctele termice, distribuită prin rețeaua termică secundară și furnizată consumatorilor finali, care este compus din sursa de producere a energiei electrice și termice Centrala Electrică de Termoficare (CET) Palas care aparține societății Electrocentrale Constanța S.A., acționarul fiind statul român prin Ministerul Energiei.
 
Rezumatul strategiei locale în domeniul în care acționează societatea Societatea Termoficare Constanța SRL are obligații pentru realizarea serviciului public de termoficare la nivelul municipiului Constanța, având în administrare întreaga infrastructură de termoficare ce aparține domneiului public și privat al unității adminstrativ teritoriale municipiul Constanța.


Așteptări privind cheltuielile de capital și reducerile de cheltuieli
 

Autoritatea publică tutelară aşteaptă ca pe parcursul mandatului noilor membrii ai Consiliului de administraţie ai societății Termoficare Constanța SRL să se obţină: reducerea cheltuielilor prin respectarea strictă a procedurii Legii nr.99/2016 privind achiziţiile sectoriale; asigurarea unui echilibru intre încasări şi plăţi; realizare unui grad de încasare a creanţelor care să asigure nivelul optim de lichidităţi, în vederea respectării termenelor de plată a datoriilor către furnizori, salariaţi și buget; identificarea şi eliminarea cheltuielilor ineficiente.
 
Așteptări privind politica de investiții
 
Autoritatea publică tutelară se așteaptă la realizarea unei politici de investiții adecvate, ținând cont de faptul că activitatea societății se desfășoară într-un mediu concurențial/competitiv.

În acest sens, planul de investiții ce va fi propus trebuie să ducă la îndeplinirea obiectivelor prevăzute în planul de administrare precum și a indicatorilor financiari și nefinanciari rezultați din planul de administrare.

Planul de investiții urmează să fie fundamentat pe baza unor studii de fezabilitate, care să asigure eficiența economică a acestor investiții.

Astfel, planul de investiții trebuie să aibă o valoare adăugată netă pozitivă și o rată internă de rentabilitate, în condițiile unor presupuneri rezonabile cu privire la piață vizând viitoarele beneficii și viitorul cost al capitalului. Implementarea programelor de investiții se va aproba având în vederea asigurarea continuității serviciului de inters public prestat, precum și dezvoltarea, reabilitarea și modernizarea sistemelor existente.

Programul anual și multianual de investitii va fi elaborat de conducerea societății Termoficare Constanța SRL avizat de către Consiliul de administrație și transmis spre aprobare autorității publice tutelare o dată cu proiectul anual al bugetului de venituri si cheltuieli, conform prevederilor O.U.G nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare H.G. nr. 722/2016.

Politica de investiții va fi corelată cu obiectivele strategice de dezvoltare a municipiului în perioada urmatoare și în continuare, în scopul modernizării și îmbunatățirii serviciilor prestate de societate.

Aceasta trebuie să vizeze în principal următoarele obiective:  Reabilitarea rețelelor termice primare și secundare cu conducte preizolate; Eficientizare puncte termice aflate în exploatarea societății Termoficare Constanța SRL; Dotări: achiziții mijloace de transport, tehnică de calcul, contoare de energie termică, schimbătoare de căldură în plăci, etc.
 
 
Indicatori de performanță pentru evaluarea membrilor Consiliului de administrație ai societății Termoficare Constanța SRL
 
  • Reducerea creanțelor ce au depășit data scadentă 100x(1 - creanțe de încasat scadente la 31 decembrie ale anului N/ creanțe de încasat scadente la 1 ianuarie ale anului N)
  • Se va calcula începând cu 2022 Grad de încasare a facturilor curente 100x(facturi scadente încasate/facturi scadente emise)
  • Se va calcula anual reducerea plăților restante 100x(1 - plăți restante la 31 decembrie ale anului N/ plăți restante la 1 ianuarie ale anului N)
  • Se va calcula începând cu 2022 creșterea productivității muncii în unități fizice. Aceasta se va calcula ca raport între producția realizată exprimată în unități fizice și numărul mediu de salariați din anul respectiv.
  • Se va calcula anual rata anuală a profitului raportată la cifra de afaceri
  • Se va calcula anual reducerea consumurilor de utilități tehnologice proprii
  • Se va calcula anual evaluarea activității directorilor și verificarea execuției contractelor de mandate.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și: 

Un SRL înființat anul acesta, elaborează cererea de finanțare, pentru reabilitarea rețelelor de termoficare din municipiul Constanța în cadrul POIM 2014-2020

Se caută expert pentru selectarea administratorilor Termoficare Constanţa SRL
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Componența comisiei de selecție ale proiectelor non-profit Consiliul Județean Constanța a alocat finanțări nerambursabile de 6 milioane de lei pentru cultură (DOCUMENT)

01 Apr 2024 1315

Aproximativ 200 de veterani din teatrele de operații au acum gratuitate pe mijloacele de transport în comun din municipiul Constanța(DOCUMENT)

01 Apr 2024 719

Nomad Atelier a elaborat documentația Proiectul de modernizare unor stații de transport în comun din Constanța mai scump cu 130.000 de euro(DOCUMENT)

25 Mar 2024 671

Harta strategică de zgomot pentru municipiul Constanța Sursa principală de zarvă este traficul rutier (DOCUMENT)

23 Mar 2024 692

Primăria Tuzla, județul Constanța, licitație importantă ce vizează delegarea gestiunii activității de sortare a deșeurilor

19 Mar 2024 442

Vin alegerile, primarul nu se grăbește Recepția lucrărilor de mobilitate urbană din Constanța, un cartof fierbinte pentru administrația Chițac!

18 Mar 2024 2067

După doi ani de demersuri din partea USR Mangalia și urmare a adreselor ISC Construcțiile de pe taluzul Mangaliei ar putea fi oprite de instituțiile statului!

17 Mar 2024 832

Decizii ale Consiliului de Administrație Liliana Cristescu, mandat prelungit până în septembrie la conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL

13 Mar 2024 670

Consiliul Județean Constanța a alocat un buget de 5.500.000 lei pentru proiectele sportive! Care este data limită de depunere a acestora?(DOCUMENT)

10 Mar 2024 1465

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 780

Opinie cu rezerve Camera de Conturi Constanța, raport de audit asupra situațiilor financiare ale Municipiului Medgidia (DOCUMENT)

07 Mar 2024 774

2.6 milioane de euro puse la bătaie Consiliul Județean Constanța, programul de finanțări nerambursabile pentru anul 2024(DOCUMENT)

27 Feb 2024 873

Directorul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia conduce Comisia de evaluare anuală a lui Aurel Mototolea, managerul MINAC (DOCUMENT)

25 Feb 2024 837

Se prevalează de faptul că studiul ar fi o lucrare științifică Expertiza care ar recomada demolarea bazarului Gorbaciov, ținută la secret de conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL!

25 Feb 2024 2753

Când are loc și cine face parte din comisia de evaluare anuală a Leliei Rus Pîrvan, managerul Muzeului de Artă Constanţa? (DOCUMENT)

24 Feb 2024 1314