Decebal Făgădău, Primăria şi Consiliul Local Constanţa îşi angajează apărător într-un proces, după ce au refuzat să elaboreze un PUZ. Ce despăgubiri au admis magistraţii? (document)

Consiliul Local Municipal va aproba în şedinţa de la sfârşitul acestei luni un proiect de hotărâre de Consiliu Local privind aprobarea încheierii contractului de asistenţă şi reprezentare juridică în vederea apărării intereselor municipiului Constanţa prin Primar, ale Primarului Municipiului Constanţa, precum şi ale Consiliului Local al municipiului Constanţa, în dosarul civil nr. 262/36/2019, aflat pe rolul Curţii de Apel Constanţa.
 
Prin sentinţa civilă nr.1438/CA/14.03.2013, pronunţată de Tribunalul Constanta în dosarul civil nr.9449/118/2012, definitivă, instanţa a obligat Primarul Municipiului Constanta să elaboreze PUZ în conformitate cu documentaţia depusă de reclamantul Nicolae Puiu, pentru terenul situat în Constanta, str. Maior Şofran nr. 24B-24C, în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii, sub sancţiunea plăţii unei amenzi în cuantum de 20% din salariul minim pe economie, pe zi de întârziere.
 
Proiectul de hotărâre aflat în atenţia aleşilor locali are la bază expunerea de motive a primarului Decebal Făgădău, înregistrată sub nr.101289/23.05.2019, raportul Comisiei de specialitate nr.5 pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului, raportul Comisiei de specialitate nr.1 de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa, precum şi raportul Direcţiei administraţie publică locală înregistrat sub nr.101171/23.05.2019.
 
Proiectul de HCLM face referire la decizia civilă nr.1389/13.11.2018 pronunţată de către Curtea de Apel Constanţa în dosarul nr.7669/118/2017, rămasă definitivă, prin care instanţa a respins ca nefondat recursul formulat de municipalitate împotriva sentinţei civile nr. 153/29.06.2018, pronunţată în dosarul nr. 7669/118/2017.
 
Prin această decizie, magistraţii au hotărât: obligarea pârâţilor Municipiul Constanţa prin Primar, Primarul Municipiului Constanţa şi Consiliul Local al Municipiului Constanţa la plata în favoarea reclamantului a penalităţilor în cuantum de 500 de lei pe zi de întârziere, stabilite prin sentinţa civilă nr. 139/13.07.2016, pronunţată de Tribunalul Constanţa - Secţia Contencios Administrativ şi Fiscal în dosarul nr. 2584/118/2016, rămasă definitivă prin decizia civilă nr 132/CA/13.02.2017, în cuantum de 469.500 de lei, calculate pentru perioada 18.10.2015 - 18.05.2018; obligarea pârâţilor la plata către reclamant a sumei de 3.380 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând onorariu de avocat - 2.380 de lei şi onorariu expert - 1.000 de lei.
 
Prin Decizia civilă nr.1389/13.11.2018 pronunţată de către Curtea de Apel Constanţa în dosarul nr.7669/118/2017, rămasă definitivă, instanţa a respins ca nefondat recursul formulat de municipalitate împotriva sentinţei civile nr. 153/29.06.2018, pronunţată în dosarul nr. 7669/118/2017.
 
În prezent, pe rolul Curţii de Apel Constanţa, Secţia a II-a Civilă, de Contencios Administrativ şi Fiscal, se află dosarul civil nr. 262/36/2019, având ca obiect revizuire împotriva deciziei civile nr. 1389/12.11.2018, pronunţată în dosarul nr. 7669/118/2017, cu termen de judecată stabilit în data de 26.06.2019.
 
În aceste condiţii, Consiliul Local este chemat să aprobe încheierea contractului de asistenţă şi reprezentare juridică în vederea apărării intereselor municipiului Constanţa prin Primar, ale Primarului Municipiului Constanţa, precum şi ale Consiliului Local, în dosarul civil nr. 262/36/2019, aflat pe rolul Curţii de Apel Constanţa (vezi secţiunea „Documente”).
 

Vă reamintim că, în 2015, Primăria Constanţa anunţa o dezbatere publică în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal pentru strada Maior Şofran nr. 24B-24C (lot 2). Potrivit PUZ-ului, iniţiat de Nicolae Puiu, pe strada Maior Şofran nr. 24B-24C (lot 2) urma să fie ridicat un bloc cu regim de înălţime P+4 etaje, locuinţe colective. Obiectivul planului urbanistic zonal consta în studierea, reglementarea şi modificarea reglementărilor urbanistice aprobate în limitele zonei precizate. 

În perioada 16 noiembrie - 11 decembrie 2015, era programată etapa elaborării propunerilor şi a consultării documentaţiei. Tot în acea perioadă, Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, în urma cererii adresate de către Puiu, înregistrată la instituţia menţionată cu numărul 5561RP în data de 27.04.2015, a decis, în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 22.05.2015, că „PUZ-ul pentru terenurile situate pe strada Maior Şofran nr. 24B (lot 2) şi nr.  24C (lot 2A) conform avizului de oportunitate nr. 152451/02.12.2013“ nu necesită evaluare de mediu, urmând a fi supus procedurii de adoptare fără aviz de mediu.

 
Motivele care au stat la baza deciziei au fost următoarele: amplasamentul nu se situează în perimetrul şi/sau vecinătatea ariilor naturale protejate, la nivel naţional, comunitar sau internaţional, terenul este liber şi are destinaţia stabilită prin planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului aprobat, iar zona este racordată şi echipată cu utilităţi.

Citeşte şi:

Dezbatere publică la Primăria Constanţa pentru construcţia unui bloc de patru etaje pe strada Maior Şofran


 


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ședință CLM Constanța CT BUS SA a înregistrat un profit de peste 6,5 milioane de lei în anul 2023 (DOCUMENT)

23 Apr 2024 187

Ședință CLM Constanța Mai multe terenuri din Constanța, în atenția consilierilor (DOCUMENT)

23 Apr 2024 209

Ședință CLM Constanța Situația unor terenuri din municipiul Constanța, în atenția consilierilor locali. Unde sunt situate(DOCUMENT)

23 Apr 2024 258

Beneficiar, afaceristul Viorel Farcaș Deputatul Stelian Ion (USR) - „O nouă bucată din faleza orașului, un alt tun imobiliar pus la cale de primarul Chițac" (DOCUMENT)

23 Apr 2024 673

Caietul de sarcini și Fișa de date, în atenția consilierilor locali Chioșcul alimentar, situat în corpul C3 al Liceului Tehnologic „Tomis" din Constanța, poate fi închiriat (DOCUMENT)

23 Apr 2024 244

Un constănțean, la mâna aleșilor locali Planul urbanistic de detaliu pentru construirea unei locuinţe, pe ordinea de zi a ședinței CLM Constanța (DOCUMENT)

23 Apr 2024 304

Consilierii locali vor aporba principalii indicatori tehnico-economici Școala Gimnazială nr.22 „I.C. Brătianu” din Constanța, reabilitată energetic (DOCUMENT)

23 Apr 2024 240

Ședință CLM Constanța Organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanţa, în atenția consilierilor locali (DOCUMENT)

23 Apr 2024 320

Ședință CLM Excedent de peste 130 de milioane lei. Cum arată execuția bugetară a municipiului Constanța la 31martie 2024 (DOCUMENT)

22 Apr 2024 367

Ședință CLM Constanța Valoarea investiției menite să crească siguranța în municipiul Constanța s-a majorat cu aproximativ trei milioane de euro (DOCUMENT)

22 Apr 2024 605

Consilierii locali vor aproba lucrările de intervenţii şi indicatorii tehnico-economici Școala Gimnazială nr.10 „Mihail Koiciu” din Constanța, reabilitată energetic (DOCUMENT)

22 Apr 2024 358

Ședință CLM Constanța Spațiul verde de lângă Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța va fi reamenajat (DOCUMENT)

22 Apr 2024 377

Ședință CLM Constanța Protocol pentru organizarea Festivalului Naţional de Muzică Uşoară „Mamaia” şi a Festivalului Naţional al Cantecului şi Dansului Popular „Mamaia”

22 Apr 2024 324

În atenția consilierilor locali Două locuințe sociale vor fi repartizate către cinci persoane. Unde sunt situate (DOCUMENT)

22 Apr 2024 376

Ședință CLM Constanța Parteneriat între Primăria Constanța și UDTTMR pentru organziarea „Zilei Limbii Tătare”

22 Apr 2024 381