Decebal Făgădău, Primăria şi Consiliul Local Constanţa îşi angajează apărător într-un proces, după ce au refuzat să elaboreze un PUZ. Ce despăgubiri au admis magistraţii? (document)

Consiliul Local Municipal va aproba în şedinţa de la sfârşitul acestei luni un proiect de hotărâre de Consiliu Local privind aprobarea încheierii contractului de asistenţă şi reprezentare juridică în vederea apărării intereselor municipiului Constanţa prin Primar, ale Primarului Municipiului Constanţa, precum şi ale Consiliului Local al municipiului Constanţa, în dosarul civil nr. 262/36/2019, aflat pe rolul Curţii de Apel Constanţa.
 
Prin sentinţa civilă nr.1438/CA/14.03.2013, pronunţată de Tribunalul Constanta în dosarul civil nr.9449/118/2012, definitivă, instanţa a obligat Primarul Municipiului Constanta să elaboreze PUZ în conformitate cu documentaţia depusă de reclamantul Nicolae Puiu, pentru terenul situat în Constanta, str. Maior Şofran nr. 24B-24C, în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii, sub sancţiunea plăţii unei amenzi în cuantum de 20% din salariul minim pe economie, pe zi de întârziere.
 
Proiectul de hotărâre aflat în atenţia aleşilor locali are la bază expunerea de motive a primarului Decebal Făgădău, înregistrată sub nr.101289/23.05.2019, raportul Comisiei de specialitate nr.5 pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului, raportul Comisiei de specialitate nr.1 de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa, precum şi raportul Direcţiei administraţie publică locală înregistrat sub nr.101171/23.05.2019.
 
Proiectul de HCLM face referire la decizia civilă nr.1389/13.11.2018 pronunţată de către Curtea de Apel Constanţa în dosarul nr.7669/118/2017, rămasă definitivă, prin care instanţa a respins ca nefondat recursul formulat de municipalitate împotriva sentinţei civile nr. 153/29.06.2018, pronunţată în dosarul nr. 7669/118/2017.
 
Prin această decizie, magistraţii au hotărât: obligarea pârâţilor Municipiul Constanţa prin Primar, Primarul Municipiului Constanţa şi Consiliul Local al Municipiului Constanţa la plata în favoarea reclamantului a penalităţilor în cuantum de 500 de lei pe zi de întârziere, stabilite prin sentinţa civilă nr. 139/13.07.2016, pronunţată de Tribunalul Constanţa - Secţia Contencios Administrativ şi Fiscal în dosarul nr. 2584/118/2016, rămasă definitivă prin decizia civilă nr 132/CA/13.02.2017, în cuantum de 469.500 de lei, calculate pentru perioada 18.10.2015 - 18.05.2018; obligarea pârâţilor la plata către reclamant a sumei de 3.380 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând onorariu de avocat - 2.380 de lei şi onorariu expert - 1.000 de lei.
 
Prin Decizia civilă nr.1389/13.11.2018 pronunţată de către Curtea de Apel Constanţa în dosarul nr.7669/118/2017, rămasă definitivă, instanţa a respins ca nefondat recursul formulat de municipalitate împotriva sentinţei civile nr. 153/29.06.2018, pronunţată în dosarul nr. 7669/118/2017.
 
În prezent, pe rolul Curţii de Apel Constanţa, Secţia a II-a Civilă, de Contencios Administrativ şi Fiscal, se află dosarul civil nr. 262/36/2019, având ca obiect revizuire împotriva deciziei civile nr. 1389/12.11.2018, pronunţată în dosarul nr. 7669/118/2017, cu termen de judecată stabilit în data de 26.06.2019.
 
În aceste condiţii, Consiliul Local este chemat să aprobe încheierea contractului de asistenţă şi reprezentare juridică în vederea apărării intereselor municipiului Constanţa prin Primar, ale Primarului Municipiului Constanţa, precum şi ale Consiliului Local, în dosarul civil nr. 262/36/2019, aflat pe rolul Curţii de Apel Constanţa (vezi secţiunea „Documente”).
 

Vă reamintim că, în 2015, Primăria Constanţa anunţa o dezbatere publică în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal pentru strada Maior Şofran nr. 24B-24C (lot 2). Potrivit PUZ-ului, iniţiat de Nicolae Puiu, pe strada Maior Şofran nr. 24B-24C (lot 2) urma să fie ridicat un bloc cu regim de înălţime P+4 etaje, locuinţe colective. Obiectivul planului urbanistic zonal consta în studierea, reglementarea şi modificarea reglementărilor urbanistice aprobate în limitele zonei precizate. 

În perioada 16 noiembrie - 11 decembrie 2015, era programată etapa elaborării propunerilor şi a consultării documentaţiei. Tot în acea perioadă, Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, în urma cererii adresate de către Puiu, înregistrată la instituţia menţionată cu numărul 5561RP în data de 27.04.2015, a decis, în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 22.05.2015, că „PUZ-ul pentru terenurile situate pe strada Maior Şofran nr. 24B (lot 2) şi nr.  24C (lot 2A) conform avizului de oportunitate nr. 152451/02.12.2013“ nu necesită evaluare de mediu, urmând a fi supus procedurii de adoptare fără aviz de mediu.

 
Motivele care au stat la baza deciziei au fost următoarele: amplasamentul nu se situează în perimetrul şi/sau vecinătatea ariilor naturale protejate, la nivel naţional, comunitar sau internaţional, terenul este liber şi are destinaţia stabilită prin planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului aprobat, iar zona este racordată şi echipată cu utilităţi.

Citeşte şi:

Dezbatere publică la Primăria Constanţa pentru construcţia unui bloc de patru etaje pe strada Maior Şofran


 


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ședință a Consiliului Local Municipal Constanța. Iată ce se va discuta (DOCUMENTE)

28 Mar 2024 221

Proiectul este pe masa consilierilor din Constanța Veteranii din teatrele de operații pot beneficia de gratuitate la transportul public (DOCUMENT)

27 Mar 2024 493

Un spațiu comercial, situat în incinta Grupului Școlar „Virgil Madgearu“, preluat în domeniul privat al municipiului Constanța (DOCUMENT)

26 Mar 2024 363

Primăria Constanța va concesiona Șantierului Naval Constanța SA un imobil situat pe bulevardul Tomis (DOCUMENT)

26 Mar 2024 439

Proiectele, pe masa consilierilor locali Două școli din Constanța, reabilitate energetic. Valoarea lucrărilor a fost majorată (DOCUMENTE)

25 Mar 2024 495

Nomad Atelier a elaborat documentația Proiectul de modernizare unor stații de transport în comun din Constanța mai scump cu 130.000 de euro(DOCUMENT)

25 Mar 2024 559

Consilierii locali din Constanța vor vota pentru aprobarea Planului de Acțiune pentru Energie Durabilă și Climă al municipiului (DOCUMENT)

25 Mar 2024 460

Direcția Generală de Asistență Socială Constanța poate administra un imobil din municipiu. Acolo va funcționa un centru de activități sportive și culturale destinat copiilor din medii defavorizate (DOCUMENT)

25 Mar 2024 567

Ședință CLM Constanța Aleșii locali vor aproba programul de acțiune destinat combaterii riscului de excluziune socială pentru 2024 (DOCUMENT)

25 Mar 2024 331

Decizia nu este definitivă Prefectul județului pierde procesul cu CLM Constanța. Este vizat proiectul „Stop depresia"!

25 Mar 2024 398

Aleșii locali vor aproba procedurile de închiriere a terenului de sport al Școlii Gimnaziale „Nicolae Titulescu” și a unei săli de clasă a Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” (DOCUMENTE)

25 Mar 2024 450

Ședință CLM Constanța Apartenența la domeniul privat al municipiului Constanța a două terenuri, printre proiectele de pe ordinea de zi (DOCUMENT)

24 Mar 2024 561

Ședința CLM Constanța Reabilitarea a trei stații de transport în comun la capete de linii Cireșica, Pescărie și Poarta 1, pe ordinea de zi (DOCUMENT)

24 Mar 2024 560

Ședință CLM Constanța Aprobarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică, în atenția consilierilor (DOCUMENT)

24 Mar 2024 503

Ședință CLM Constanța Este așteptată aprobarea devizului general actualizat pentru investiția care vizează amenajarea de noi locuri de joacă în municipiu (DOCUMENT)

24 Mar 2024 587