Eurovelo 6 „De la Atlantic la Marea Neagră”, va traversa județul Constanța. Consiliul Județean are la dispoziție 40 de zile pentru a identifica terenurile acestui traseu

  • Județul Constanta ar putea fi traversat de EuroVelo6 sau ruta ciclabilă a fluviilor, cum mai este ea denumită
  • Dincolo de faptul că Județul Constanța joacă un rol cheie, fiind terminusul acestui traseu, EV6 are și o importantă națională, fiind țintă în PNRR, obiectivul general fiind construirea a 3000 km de piste de ciclo-turism
  • Consiliile Județene au la dispoziție 40 de zile pentru a identifica terenurile acestui traseu
  • EV6 va intra în județul Constanta pe la Ostrov, va continua de-a lungul Dunării până la Cernavodă și Hârșova, va intra în județul Tulcea pe la Gârliciu, va ajunge la Sulina, după care va reintra în județ pe la Mihai Viteazu și se va încheia la Constanța
 
 

Județul Constanta ar putea fi traversat de EuroVelo6 sau ruta ciclabilă a fluviilor, cum mai este ea denumită.
 
EV6 va trebui să lege printr-un culoar ciclabil estuarul din Saint-Nazaire prin care Loara se varsă în Atlantic, de Delta Dunării și municipiul Constanța.
 
Dincolo de faptul că Județul Constanța joacă un rol cheie, fiind terminusul acestui traseu, EV6 are și o importantă națională, fiind țintă în PNRR, obiectivul general fiind construirea a 3000 km de piste de ciclo-turism.
 
„Proiectul va avea o abordare integrată la nivelul Ministerului Dezvoltării împreună cu Consiliile Județene de la Dunăre, așa cum am stabilit în urma ultimei vizite la minister”, spune vicepreședintele Consiliului Județean Constanța, Petre Enciu.
 
Consiliile Județene au la dispoziție 40 de zile pentru a identifica terenurile acestui traseu.
 
„Lucru ce nu va fi deloc simplu, având în vedere că va trebui să luăm în calcul constrângeri legate de deservirea cât mai eficientă a punctelor de interes cultural (situri arheologice, monumente), natural (arii naturale, rezervații, peisaje), gastronomice, religioase, etc.
 
Încă de anul trecut, adunăm informații în cadrul Direcției Generale de Proiecte în legătură cu acest proiect și am și reușit să prindem în buget o mică sumă de bani ce ne-ar putea servi la realizarea unor studii”, mai susține Enciu.

 
Slow-travel-ul prin cicloturism este un fenomen ce prinde contur din ce în ce mai mult în Europa, rețeaua EV ce numără 13 trasee fiind cea mai populară.
 

„Dacă se va realiza, EV6 va intra în județul Constanta pe la Ostrov, va continua de-a lungul Dunării până la Cernavodă și Hârșova, va intra în județul Tulcea pe la Gârliciu, va ajunge la Sulina, după care va reintra în județ pe la Mihai Viteazu și se va încheia la Constanța”, a conchis Enciu.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Contract pentru reabilitarea clădirii Muzeului Național de Istorie și Arheologie Constanța. Ce societate se va ocupa


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.