Firmele de agenturare strâmbă din nasDecebal Şerban, preocupat de siguranţa în Port

APC-DecebalSerban2.jpgDirectorul CN APM SA Constanţa, Decebal Şerban, a ţinut să facă ieri câteva clarificări legate de modificările survenite în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia în privinţa activităţii de pilotaj şi remorcare. Reacţia directorului CN APM SA a venit în urma atitudinii majorităţii firmelor de agenturare cu privire la existenţa unui cadrul legal, a unor reguli referitoare la activităţile de pilotaj şi remorcare.

Directorul CN APM SA, Decebal Şerban, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că a luat cunoştinţă de reacţia vehementă şi virulentă a majorităţii firmelor de agenturare, care au alte opinii privind respectarea cadrului legal şi care, potrivit acestuia, „nu sunt fundamentate". „Firmele de agenturare vor să apeleze pentru pilotaj şi remorcare doar la cine vor dânşii, ceea ce nu este în regulă. Serviciul de siguranţă, ca şi la pompieri, ca şi la doctori, se desfăşoară respectând anumite reguli", a explicat Decebal Şerban. Directorul CN APM SA susţine că odată cu aprobarea Ordonanţei numărul 22/2012 şi a ordinelor 1008 şi 764, care hotărăsc modul de organizare a serviciilor de pilotaj şi de remorcare, s-a stabilit încheierea a două tipuri de contracte cadru care impun câteva condiţii minime referitoare la desfăşurarea în Port a acestor două activităţi, respectiv de pilotaj şi de remorcare. „Consider că am reuşit să facem ceea ce legea impunea şi anume să oferim posibilitatea desfăşurării acestor două servicii aşa cum zice legea, în condiţii de siguranţă. Fiind la început, probabil va fi puţin mai greu de implementat noile reguli, dar am convingerea că lucrurile vor intra pe drumul firesc şi nu vor mai fi probleme", a precizat Decebal Şerban. Directorul CN APM SA susţine că, din punctul său de vedere, până la această dată activităţile de pilotaj şi de remorcare nu se desfăşurau în condiţii de siguranţă. „Cele două activităţi s-au desfăşurat în altă modalitate. Au fost nişte firme autorizate care, după părerea mea, nu îndeplineau condiţiile de siguranţă a Portului, iar obligaţia noastră, a administraţiei portuare, era să asigurăm siguranţa acestor servicii prin intermediul unor firme cu dotare tehnică şi încadrare de personal astfel încât să poate fi garantată tot timpul capacitatea de manevră", a explicat Decebal Şerban.

„Semnăm contracte cu toate firmele care îndeplinesc condiţiile legale"

Şeful Serviciului Juridic, Ghiulentan Encioiu, a precizat că pentru a putea încheia contracte cu CN APM SA firmele de pilotaj şi de remorcare interesate nu trebuie să aibă debite faţă de Administraţia Portului şi să nu să fie în faliment. „Sunt aşteptate să vină să perfecteze contracte cu CN APM SA toate firmele care îndeplinesc condiţiile impuse de cadrul legislativ aprobat luna trecută", a menţionat Ghiulentan Encioiu. Contractele au valabilitate 5 ani, cu posibilitatea prelungirii pe alţi 5. Pe de altă parte, potrivit directorului CN APM SA, Decebal Şerban, pentru serviciile de pilotaj firma trebuie să facă dovada că are în dotare trei pilotine şi un personal de minim de 21 de piloţi, iar pentru remorcare trebuie să aibă în posesie 18 remorchere, astfel încât societatea să poată asigura tot timpul capacitatea de manevră în cele trei porturi - Constanţa, Midia şi Mangalia.

Patru firme au încheiat contracte cu Administraţia Portului

APC-DecebalSerban01.jpgDirectorul CN APM SA Constanţa, Decebal Şerban, a anunţat ieri că la această dată au fost semnate contracte pentru asigurarea în condiţii de siguranţă a serviciilor de pilotaj în cele trei porturi cu societăţile SC Maritime Pilot SRL, SC Canal Sea Services SRL şi SC Black Sea Pilots SRL. De asemenea, pentru efectuarea serviciului de remorcaj nave maritime, a fost încheiat momentan un singur contract, cu SC „Logistic Remo Services" SRL. Contractele sunt aplicabile de la 1 august 2012, cu excepţia celui încheiat cu SC Maritime Pilot SRL, care urmează să se alăture celorlalte societăţi în zilele ce urmează.

La conferinţa de presă a participat şi Ambroziu Duma, director Exploatare.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

„Dacia - Ultima frontieră a romanității", catalog de expoziție al Muzeului Național de Istorie a României

23 Apr 2024 384

Decebal Făgădău, dat în judecată de administrația Chițac! Tribunalul Constanța amână procesul

22 Apr 2024 449

Ședință CLM Constanța Spațiul verde de lângă Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța va fi reamenajat (DOCUMENT)

22 Apr 2024 449

Judecătorul Vlad Decebal Constantin, de la Curtea Supremă, se pensionează!

21 Apr 2024 373

Procesul s-a terminat! Iată când va afla Decebal Făgădău, fostul primar al Constanței, decizia finală în dosarul terenurilor din Portul Tomis

19 Apr 2024 560

Decebal Făgădău, fostul primar al municipiului Constanța, așteptat la Curtea de Apel! Nou termen în dosarul terenurilor din Portul Tomis

17 Apr 2024 4308

LIVE TEXT Horia Constantinescu, candidatul PSD la Primăria Constanța, în conferință de presă (GALERIE FOTO)

17 Apr 2024 961

Achiziții Constanța Primăria Cernavodă a încheiat un contract cu o firmă din Medgidia. La mijloc sunt 18.000 de euro (DOCUMENTE)

16 Apr 2024 2306

Drog descoperit într-un autoturism, pe strada Decebal din municipiul Constanța

14 Apr 2024 566

Terenul pentru care a fost amendat Făgădău, când era primar, nu se întoarce în proprietatea Statului Român! Judecătorii din București explică de ce (MOTIVARE)

11 Apr 2024 849

În Constanța Elevii CNMAIC, premiați la concursul de fizică „Pontus Euxinus"

31 Mar 2024 430

Decebal Făgădău „Mi-aș fi dorit din tot sufletul să candidez la funcția de primar al Municipiului Constanța“ (VIDEO)

27 Mar 2024 2295

Irinela Nicolae va candida din partea organizației PSD Constanța pe lista de europarlamentare

27 Mar 2024 2321

UPDATE Decebal Făgădău revine în PSD. Pentru ce funcție ar putea candida (GALERIE FOTO)

27 Mar 2024 1398

Polițiștii, prezenți la Liceul Teoretic „Decebal” din Constanța

16 Mar 2024 744