În funcţie de descoperirile Curţii de Conturi Primăria Constanţa ia la puricat colaborarea cu SC Herarconi SRL



Primăria Constanţa aşteaptă o firmă specializată sau un expert contabil membru CECAR pentru a efectua o „expertiză judiciară contabilă în dosarul civil nr. 711/118/2016“. Anunţul a fost postat pe site-ul instituţiei la data de 11 octombrie anul curent, iar suma maximă pe care municipalitatea este dispusă să o plătească pentru această prestaţie este de 7.000 de lei, fără TVA. 
 
Conform caietului de sarcini, firma trebuie să fie dispusă să stabilească, în funcţie de prejudiciul stabilit de Curtea de Conturi, pentru fiecare autoturism în parte (48 de autoturisme): valoarea prejudiciului în privinţa kilometrilor facturaţi de SC Herarconi SRL şi neparcurşi, cheltuielile „aflate în corelaţie directă cu numărul de kilometri neparcurşi, dar menţionaţi în foile de parcurs anexate la facturile emise“, precum şi „cuantumul foloaselor nerealizate sub forma dobânzilor bancare, raportat la sumele încasate nejustificat“. 
 
De asemenea, în funcţie de prejudiciul stabilit de Curtea de Conturi, expertul contabil va trebui să determine „sumele pentru care a intervenit prescripţia extinctivă, pentru fiecare autoturism în parte“, valoarea totală a prejudiciului, „câte şi care au fost autoturismele ce au fost conduse în perioada executării contractului de şoferi angajaţi ai SC Herarconi SRL şi câte de către şoferii CJC“, se va verifica „dacă foile de parcurs erau confirmate de reprezentanţii CJC“.

Totodată, va fi verificat dacă au fost respectate prevederile caietului de sarcini cu privire la consumul de combustibil la 100 km şi cota de combustibil pentru fiecare autoturism. Nu în ultimul rând, „se va stabili care este data de predare a autoturismelor către societatea de leasing şi cine avea obligaţia pentru respectarea acestei date, precum şi dacă SC Herarconi SRL a efectuat prestări servicii în temeiul unui contract de prestări servicii în vigoare, după data de predare a autoturismelor conform contractului de leasing“.
 
Rămâne de văzut care vor fi concluziile şi care este prejudiciul pe care această firmă abonată, de-a lungul timpului, la bugetul Primăriei Constanţa, al Consiliului Judeţean Constanţa şi la alte bugete alimentate cu bani publici l-ar fi produs municipalităţii.  

Când „plimba“ personalul Primăriei Constanţa

Potrivit informaţiilor de pe licitatiapubica.ro, contractul în baza căruia angajaţi ai SC Herarconi SRL au asigurat transportul personalului din cadrul Primăriei Constanţa a fost atribuit în 16 septembrie 2014, prin licitaţie deschisă, la care această firmă a fost singurul ofertant. Astfel, serviciul de asigurare de personal pentru transportul de persoane a adus în contul firmei Herarconi SRL suma de 1.884.193,92 de lei din bugetul municipalităţii, iar contractul respectiv trebuia derulat pe o perioadă de 36 de luni.

„Abonament“ la banii publici de nouă ani

Relaţia financiară dintre SC Herarconi SRL şi Primăria Constanţa a început în primăvara anului 2007, când, printr-un contract ce viza prestarea unor servicii de întreţinere parcuri, în contul prestatoarei au intrat 49.790,72 de euro.
Apoi, relaţiile contractuale s-au extins cu Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public şi Privat Constanţa, Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local - ambele în subordinea Primăriei Constanţa. Lista a fost completată de Teatrul Naţional de operă şi Balet „Oleg Danovski“ şi, inevitabil, Consiliul Judeţean Constanţa.
 
Un bilanţ al afacerilor derulate prin SEAP de către SC Herarconi SRL ne arată că, în perioada 2007-2015, aceasta a derulat 46 de contracte în valoare totală de 6.097.833,79 de euro. Interesant de semnalat este faptul că 16 contracte, în valoare totală de 3.692.931,04 euro, au fost încheiate cu Primăria Constanţa, şase contracte, care au însumat 1.142.535,05 euro, au fost parafate cu RAEDPP Constanţa, şapte contracte au fost finanţate cu 874.909,61 de euro, din bugetul Consiliului Judeţean Constanţa, iar 15 contracte au fost obţinute de la Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local şi au însumat 372.151,54 de euro.

 
Lista autorităţilor contractante care au făcut achiziţii directe de la Herarconi SRL cuprinde 18 achiziţii directe ofertate de Serviciul Public Administrare Creşe, din subordinea Consiliului Municipal Constanţa, în valoare totală de 180.606,48 de euro, şi alte cinci însumând 42.567,42 de euro, din partea Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“.
 

Principalele servicii prestate de angajaţii SC Herarconi SRL au vizat: servicii de curăţenie (15 contracte), servicii de transport rutier (trei contracte), servicii de curăţenie şi igienizare (cinci contracte), servicii de asigurare de personal, inclusiv personal angajat temporar (un contract), servicii de reparare şi întreţinere (două contracte), servicii de fotocopiere (două contracte), servicii de transport (cu excepţia transportului de deşeuri), servicii de întreţinere a parcurilor (un contract), lucrări de revopsire (două contracte), lucrări de vopsire (două contracte), lucrări de tâmplărie şi de dulgherie (un contract), servicii anexe pentru transportul rutier (un contract), servicii de curăţare a locuinţelor (un contract).


 
La acestea se adaugă prestaţiile furnizate de SC Herarconi SRL ca urmare a unor achiziţii directe făcute de diverse autorităţi contractante: servicii de curăţenie (11 contracte - 100.841,40 de euro), servicii de spălătorie şi de curăţătorie uscată (cinci contracte - 60.368,38 de euro), servicii de călcătorie (trei contracte - 33.778,12 euro), servicii de animaţie pentru copii (trei contracte - 24.799,60 de euro) şi servicii de transport rutier public (un contract - 3.386,40 de euro).

Despre Herarconi SRL

Potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 25.10.2016, Herarconi SRL a fost înfiinţată în anul 1998 şi o are ca asociat unic pe Carmen Jitaru, care îndeplineşte şi funcţia de administrator. Capitalul social al firmei este de 100.200 de lei. Pentru anul fiscal 2015, Herarconi SRL a raportat o cifră de afaceri de 4.167.181 de lei, profit net de 318.493 de lei şi 188 de salariaţi.

Citeşte şi


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Peter

26 Oct, 2016 16:03

Curtea de Conturi sa verifice si contractele de inchiriere ale tuturor spatiilor in care functioneaza servicii din cadrul Primariei Constanta...cel putin pe str. Amzacea 13 este un dezastru...ultimile ploi au inundat spatiul...este o mizerie de sediu... Un sediu improvizat într-un fost garaj...!!!! Oare ce chirie plateste Primaria ???

Articole asemanatoare

Cumpărări directe Constanța Primăria Pantelimon cumpără stație de autobuz (DOCUMENT)

18 Apr 2024 98

Raris SRL furnizează și anul acesta foișoarele de salvamar pentru plaja din Constanța și stațiunea Mamaia (DOCUMENT)

18 Apr 2024 145

Firma, obligată de Municipalitate să elaboreze un PUZ Karelly Wash SRL vrea să construiască două blocuri în municipiul Constanța

18 Apr 2024 186

LIVE VIDEO-TEXT Probleme de interes național și local dezbătute de AUR filiala Constanța (FOTO)

18 Apr 2024 348

Licitații publice Primăria Constanța achiziționează lucrări de reabilitare enegetică pentru două blocuri din zona Badea Cârţan

18 Apr 2024 272

Primăria Constanța Bucuria, în dar pentru seniorii din Căminul pentru Persoane Vârstnice (GALERIE FOTO)

18 Apr 2024 291

Imobiliare Constanța Cine vrea să ridice un imobil de două etaje pe strada Baba Novac?

18 Apr 2024 338

Afaceri Constanța Două terenuri din comuna Lipnița sunt scoase la vânzare. Când are loc licitația

18 Apr 2024 280

Licitații Constanța Primăria Techirghiol va reabilita Biblioteca Orășenească și Grădinița cu Program Prelungit (DOCUMENT)

17 Apr 2024 268

Primăria Constanța pune la bătaie pentru acest eveniment peste 400.000 euro fără TVA Delia, Elena Gheorghe, Motans și Iuliana Beregoi vor concerta la Zilele Constanței 2024!

17 Apr 2024 657

Primăria Constanța a emis autorizația de construire Marinii Buildings Development SRL, undă verde pentru investiția de pe strada Eduard Caudella

17 Apr 2024 550

Declarații de avere Constanța Sorin - Daniel Nicolae, secretar general la Primăria Cumpăna, averea și interesele (DOCUMENTE)

17 Apr 2024 450

Primăria Constanța și CLC vor terenul de la Cazino Sud, vândut Mehmetoglu SRL! Judecătorii spun că pe suprafața respectivă se găsește „nisip“, deci terenul este plajă - bun inalienabil (MOTIVARE)

17 Apr 2024 1435

Imobiliare Constanța Leahu Estetic SRL se poate apuca de construit imobilul de pe strada Maior Șofran

17 Apr 2024 413

ZIUA LIVE Stelian Ion (ADU) - „Eu văd dezvoltarea Constanței pe orizontală, trebuie să încurajăm aceste investiții"! (VIDEO)

17 Apr 2024 483