Liberalii vor elucidarea misterului din jurul Fundaţiei Judeţene pentru Tineret Constanţa. Ce i-au cerut prefectului Albu? (document)

În urma instaurării regimului democrat în România, patrimoniul UTC a fost alocat, în judeţele în care a existat, către fundaţii judeţene pentru tineret, care să asigure şi pe viitor faptul că acel patrimoniu va fi utilizat în interesul tinerilor. Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Constanţa este persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, autonomă, neguvernamentală, apolitică şi fără scop lucrativ, constituită în baza Decretului-lege 150/1990 şi reglementată ulterior prin Legea 146/2002, privind regimul juridic al fundaţiilor judeţene pentru tineret. Are ca scop elaborarea, organizarea şi finanţarea de programe specifice şi instruirea, educarea şi formarea tineretului în spiritul tradiţiilor umaniste, al valorilor democraţiei şi aspiraţiilor societăţii româneşti.
 
După câteva luni de aşteptare, liberalii readuc în discuţie situaţia juridică a Fundaţiei Judeţene pentru Tineret Constanţa, susţinând că activitatea acesteia este învăluită în mister şi că aproape nimeni nu pare interesat să afle ce se întâmplă cu patrimoniul de stat al fostei Uniuni a Tineretului Comunist.
 
Şi toate acestea se întâmplă, apreciază liberalii constănţeni, în ciuda faptului că Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Constanţa: nu şi-a administrat în conformitate cu legea patrimoniul (în ultimii cinci ani nu a desfăşurat activităţi pentru tineret); sediul fundaţiei a fost închiriat în mod nelegal către diverse entităţi, de la cabinet notarial pana la şcoală de şoferi (ba chiar s-a încercat în acest an să se deschidă o sală de jocuri şi un bar la parterul imobilului din Mangalia); nu a prezentat, în ultimii ani, rapoarte de activitate, aşa cum ar fi normal potrivit art. 41, alin. (2), lit. c) din OG 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile, care stabileşte obligaţia fundaţiilor de utilitate publică de a publica anual raportul de activitate; aceasta continuă să încalce legea în mod flagrant, fără frica vreunei instituţii a statului, iar autorităţile aleg să închidă ochii.

„Din toate aceste motive, am formulat săptămâna aceasta încă o sesizare către Instituţia Prefectului - Judeţul Constanţa, prin care solicit numirea unui membru în Comisia de Evaluare, Supraveghere şi Control a Fundaţiei Judeţene pentru Tineret Constanţa. De asemenea, având în vedere informaţiile prezentate în acest material, cât şi cele prezentate publicului de către Federaţia Tinerilor din Constanţa, am solicitat analizarea posibilităţii de a cere în instanţă dizolvarea Fundaţiei Judeţene pentru Tineret Constanţa, potrivit art. 31, alin. (2) din Legea 146/2002“, susţine consilierul judeţean liberal Bogdan Bola.
 
Prima interpelare pe acest subiect, formulată de Bogdan Bola, pentru a afla mai multe detalii despre această organizaţie fantomatică, a fost adresată Consiliului Judeţean Constanţa în luna septembrie 2016 (nr. înregistrare 22956).
 
„Răspunsul a fost unul dezarmant: nu a fost găsită la CJC nicio informaţie solicitată, chiar dacă Fundaţia Judeţeană pentru Tineret este o persoană juridică de utilitate publică. Mai mult decât atât, chiar dacă patrimoniul fundaţiei este unul de stat, iar art. 6, alin. 4 din Legea 146/2002 spune clar că «la adunarea generală (a fundaţiei) pot participa, fără drept de vot, câte un reprezentant delegat de direcţia pentru tineret şi sport judeţeană… precum şi de consiliul judeţean», acest lucru nu s-a întâmplat niciodată“, mai spune consilierul judeţean.
 
În luna martie a acestui an, alături de colegul său Radu Bogdan Matei, consilierul Bola a depus un proiect de hotărâre la Consiliul Judeţean Constanţa, prin care a solicitat, potrivit articolului 29, alin. 1 din Legea 146/2002, privind regimul juridic al fundaţiilor judeţene pentru tineret, înfiinţarea Comisiei de Evaluare, Supraveghere şi Control al Fundaţiei Judeţene pentru Tineret Constanţa şi numirea sa ca reprezentant al CJC în această comisie.
 
„Proiectul a fost adoptat cu majoritate de voturi, dar din nou ne-am lovit de alte piedici. Din această comisie ar trebui să mai facă parte şi reprezentanţi din cadrul Instituţiei Prefectului, al Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret şi al ANAF - AJFP Constanţa. Din cele trei instituţii, nici până în acest moment nu a fost desemnat un reprezentant din partea Prefecturii Constanţa, chiar dacă am făcut solicitări repetate în acest sens (luna aprilie şi iunie 2017). Motivarea Instituţiei Prefectului de a nu desemna un reprezentant o consider hilară şi îşi are rădăcinile într-o adresă primită de la Ministerul Tineretului şi Sportului care face referire la faptul că «nu există aprobat un Regulament de punere în aplicare a dispoziţiilor Legii 146/2002». Însă, din punctul nostru de vedere, acest fapt nu ar trebui să oprească instituţiile statului de a forma această comisie, având în vedere că discutăm totuşi de un patrimoniu al statului şi de o lege în vigoare“, a conchis consilierul judeţean.
 

Menţionăm că am încercat să obţinem un punct de vedere şi de la reprezentanţii fundaţiei, însă la numărul de telefon indicat nu răspunde nimeni.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza cea de-a doua adresă transmisă de consilierul liberal prefectului judeţului Constanţa.
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

FUNDATIA JUDETEANA PENTRU TINERET CONSTANTA

08 Oct, 2017 01:26

- Atragem atentia consilierului judetean Bola Bogdan, ce este in slujba cetateanului si platit din bani publici, sa nu mai dezinformeze cetatenii si sa nu mai foloseasca Fundatia pentru as face imagine in cadrul alegerilor de la PNL Tineret; - Avand in vedere scurta memorie a consilierului judetean BOLA BOGDAN, ii reamintim ca a avut intalniri cu Presedintele Fundatiei Judetene pentru Tineret in cadrul CCPT, sedinte de consiliu judetean , in care a fost prezentata situatia Fundatiei; - Reamintim ca patrimoniul Fundatiei Judetene pentru Tineret este de drept privat, cf art 2 din Legea 146/2002; - Datele de identificare ale Fundatiei sunt publice, exista pagini de socializare ale Fundatiei, iar consilierul judetean Bola face comentarii si urmareste aceste pagini ale Fundatiei; - Mentionam, pentru buna informare a consilierului Bola, ca sediul Fundatiei este in Constanta , conform legii, la Mangalia existand doar un imobil ce face parte din patrimoniul Fundatiei; - Avand pretentia actualizarii informatiilor de catre consilierul Bola, ii reimprospatam memoria acestuia ca suntem in 2017, iar adresele dansului din 2016 au primit raspuns si de la Consiliul Judetean, Prefectura si de la alte institutii la care s-a adresat; - Precizam, ca in calitate de consilier judetean Bola Bogdan nu are nici o competenta sau calitate sa verifice sau sa controleze Fundatia, mai mult pentru buna lui informare atasam hotararea instantei de judecata prin care nu poate exista nici o Comisie de Control si verificare a Fundatiei in confirmitatea cu legislatia in vigoare; - Avand si profesia de avocat solicitam consilierul judetean Bola Bogdan sa studieze foarte bine legea si sa faca deosebirea dintre un patrimoniu al statului si patrimoniu privat, avand in vedere ca patrimoniul fostului UTC nu a fost al statului si nu este al statului nici in prezent, in conformitate cu legislatia in vigoare; - Facem precizarea, ca Fundatia Judeteana pentru Tineret Constanta a fost verificata de autoritatile de control si a reiesit ca activitatea acesteea este legala si nu au exista si nu exista nici o ilegalitate realizata de conducerea acesteea, iar patrimoniul este in proietatea fundatiei . Solicitam consilierului judetean Bola Bogdan, care este interesat de informarea corecta a cetatenilor jud. Constanta, SA FACA DEMERSURI SI SA NE RASPUNDA la urmatoarele probleme reale ale Jud. Constanta: 1. Cine este responsabil de situatia dezastruoasa in care se afla Stadionul Farul din Constanta si de ce c

Articole asemanatoare

„Teme pentru acasă“ pentru Bogdan Bola, de la Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Constanţa!

09 Oct 2017 3576