„Negocierile sunt în desfășurare” Conducerea Damen Shipyards Mangalia, clarificări despre situația din șantierul de la malul mării

Conducerea Damen Shipyards Mangalia (DSMa) prezintă următoarele clarificari importante:
 
„Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial,  în ultima decadă. 80-90% din producția de nave comerciale din Europa a „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia (DSMa) le construia la un moment dat. Damen este o companie care a acordat permanent prioritate inovării și dezvoltării pentru a se putea adapta la realitățile pieței globale. In acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs, care să asigure sustenabilitatea șantierului în condițiile de piață și noul context al industriei navale mondiale.

Considerăm că DSMa trebuie si poate sa se adapteze prin concentrarea pe  activități specifice și prin retehnologizare. Directoratul DSMa a prezentat această strategie acționarilor și Consiliului de Supraveghere, si pentru implementare se va asigura de respectarea cerințelor legale precum si a contractului colectiv, cu scopul asigurării dezvoltării viitoare a DSMa.

Parte a acestei strategii este creșterea forței de muncă, dar si o  redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorității angajaților, dar în același timp poate avea un efect nedorit asupra unora. La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat și consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajați.

Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției. 
 
Suntem surprinși de multitudinea de informații distorsionate sau false care au fost distribuite în spațiul public. Asemenea acțiuni afectează nu doar șantierul,  ci și activitățile economice conexe acestuia, aspect care poate conduce la periclitarea parteneriatelor si a obiectivelor de performanta financiara a șantierului. Pentru o informare corectă, dorim să clarificăm următoarele aspecte:
 
  1. Nu dorim să “trenăm” negocierile. Se poate observa că nu am prezentat o poziție publică  până nu am avut un dialog intern cu sindicatul și angajații DSMa, considerând că este necesar sa calibrăm comunicarea într-un mod responsabil.
Am prezentat intern, în cursul zilei de 16.01.2023 soluții constructive, pornind de la consultările anterioare, care să fie corelate cu realitățile concrete actuale ale industriei navale mondiale și cu perspectivele de dezvoltare comerciala a șantierului. Negocierile sunt în desfășurare și suntem încrezători în găsirea unei soluții, printr-o comunicare mai eficientă și mai puține tensiuni, care nu aduc niciun beneficiu părților implicate.
 
 
  1. Speculațiile despre posibilul falimentIn momentul de față, compania Damen este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa (cu influxuri de capital) și trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susținut la nesfârșit, dacă șantierul nu este sustenabil și productiv. Damen și-a demonstrat capabilitățile și faptul că poate face performanță în industria navală românească la Damen Shipyards Galați, care a fost transformat în cel mai modern șantier naval din România, prin investiții și re-tehnologizare.  Damen Shipyards Galați este singurul șantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat și construit la Galați peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 țări, inclusiv țări membre NATO și UE (nu și pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate și produse la Galați sunt cele mai mari și complexe nave militare produse vreodată în România.
 
  1. Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activității. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție. Cu alte cuvinte, vom angaja personal în producție pentru a genera eficienta si venituri, precum si pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea și flexibilizarea întregului șantier și, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluționa situația actuala. Până acum acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare. Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un șantier performant. Am făcut-o la Galați, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung.
 
  1. Despre vânzarea unor imobile. Este vorba despre vânzarea unor active neesențiale, imobile care nu au legătură cu producția si utilizarea sumelor obținute (in absenta altor fonduri) pentru a reinvesti și pentru a îmbunătăți alte imobile destinate angajaților sau clădiri pentru operațiuni de producție. Aceste fonduri vor fi folosite și pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătățește eficiența sudurii cu peste 20%.
 
Deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent și responsabil am informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar”, au transmis reprezentanții Damen Shipyards Mangalia.

Amintim că Sindicatul Liber Navalistul, având în vedere ultimele evenimente din șantierul naval din Mangalia  la care statul român prin Ministerul Economiei deține o participație majoritară, a trimis o scrisoare deschisă ministrului Economiei, Florin Marian Spătaru, pe care o puteți citi la linkul de mai jos:

Scrisoare deschisă a sindicaliștilor de la Șantierul Naval Mangalia. Motivele, protestelor zilnice ale salariaților DSMa

Sute de angajaţi de la Şantierul Naval Mangalia au protestat, pe 12 decembrie 2022, în faţa Ministerului Economiei, fiind nemulţumiți de noile restructurări anunţate. Aceștia au reuşit să obţină suspendarea concedierilor în perioada următoare, potrivit reprezentanților Blocului Național Sindical. “Victorie în urma protestului de astăzi! Negocierile privind concedierile de la Şantierul Naval Damen Mangalia sunt deocamdată suspendate”, a anunțat BNS. Vă reamintim, reprezentanţii Damen Shipyards Mangalia şi-au asumat, atât prin contractul de asociere cât şi public, că va creste numărul de salariaţi la 3000, însă în momentul de faţă societatea mai are doar 1500 de salariaţi, fiind mai puţini salariaţi decât erau în momentul preluării pachetului de acţiuni de compania olandeză.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Tribunalul Constanța, anunț important! Este vizată cererea Șantierului Mangalia de intrare în insolvență

05 Jun 2024 873

Șantierul Mangalia cere să intre în insolvență! Liderul de sindicat Laurențiu Gobeajă – „Nu se agravează situația, este o măsură de protejare!“

31 May 2024 774

Se cere intrarea în faliment a Șantierului din Mangalia! Angajații semnează o decizie de mărire a salariului și una privind șomajul tehnic

30 May 2024 1101

Oficial! Se cere intrarea în faliment a Șantierului din Mangalia! Laurențiu Gobeajă, lider de sindicat - „Această știre reprezintă un șoc!“

29 May 2024 1856

Damen Holding cere falimentul Damen Shipyards Mangalia SA (Șantierul Mangalia)

29 May 2024 2404

Firme Constanța Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA nu au luat act de tranzacțiile cu părțile afiliate pentru anul 2024

17 May 2024 1059

Ministerul Apărării achiziționează servicii adiționale de reparații și andocare pentru puitorul de mine și plase „Vam. Constantin Bălescu“

29 Apr 2024 604

Firme Constanța Demisie la vârful Damen Shipyards Mangalia SA!

21 Apr 2024 1068

Firme Constanța Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA, convocați pe 29 aprilie în AGEA și AGOA. Mai multe puncte, inlcuse pe ordinea de zi

01 Apr 2024 1049

Problemele șantierului naval Damen Shipyards Mangalia, discutate la sediul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT)

20 Mar 2024 896

Firme Constanța Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA, convocați în adunare generală. Ordinea de zi a ședinței, completată la cererea Damen Holding BV

26 Feb 2024 1181

Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA, convocați în ședință ordinară și extraordinară

10 Feb 2024 2104

Firme Constanța Dan Egmond Ognef a demisionat din directoratul Damen Shipyards Mangalia SA. În locul său, numit un cetățean indian

11 Jan 2024 1348

Damen Shipyards Mangalia SA, exceptată de la restricțiile privind drepturile de hrană, voucherele de vacanță și primele, din Legea sustenabilității financiare

27 Dec 2023 1297

Ministerul Apărării Naționale, contract cu șantierul Damen Shipyards Mangalia! (DOCUMENT)

27 Dec 2023 1514