Pe terenul cedat MTI este cultivat nutreţul pentru noile rase create la Institutul de Cercetări Palas Deputaţii au adoptat obiectivul de investiţii „varianta de ocolire a municipiului Constanţa"!

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat proiectul de lege privind transmiterea unor suprafeţe de teren de 645 metri pătraţi aflată în domeniul public al statului, din administrarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Siseşti în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în vederea realizării de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. a obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa". Deputaţii constănţeni au votat pentru adoptarea acestui proiect de lege. Proiectul legislativ a fost iniţiat de Guvernul Ungureanu, iar Camera Deputaţilor este for decizional.

Pe terenul agricol transmis Ministerului Transporturilor se plantează nutreţul pentru noile rase create la Institutul de Cercetare Palas. Hotărârea urmează să fie pusă în discuţia Executivului însă, în fapt, terenul a fost preluat mai demult.
Şoseaua de centură a oraşului Constanţa traversează de la vest la est întreaga suprafaţă a Institutului de Cercetare - Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor Palas Constanţa, ea trecând pe lângă ferma de biobază de ovine şi caprine a unităţii. Institutul din Palas a fost în administrarea directă a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Siseşti" din Bucureşti, aflat în subordinea Ministerului Agriculturii. Institutul din Palas nu a primit niciodată fonduri de la bugetul de stat, unitatea reuşind să se întreţină din surse proprii. Institutul, înfiinţat prin Decret Regal în anul 1897, sub denumirea de Oieria sistematică Palas, este cea mai mare unitate de cercetare zootehnică din România.

Cum va arăta Centura Constanţei

Centura Constanţei, în lungime de 22,2 de kilometri va avea 26 de poduri şi pasaje peste calea ferată, cinci noduri rutiere multi-nivel, un spaţiu de servicii şi odihnă şi un centru de întreţinere şi coordonare. Şoseaua începe din Ovidiu, trece pe la Valu lui Traian şi se termină la Agigea. Constructorul a fost nevoit să ridice poduri peste monumentul istoric Valu lui Traian (format din marele val de pământ şi valul de piatră, valul mic de pământ fiind nivelat în timp de ţărani). Valoarea lucrării se ridică la 437.840.505 lei, fără TVA.
Proiectul face parte din Coridorul Pan European IV şi reprezintă tronsonul final al Autostrăzii A2 ce leagă Bucureştiul de Constanţa.

Proiectul a fost votat de toţi parlamentarii constănţeni

„Am votat acest proiect de lege pentru că este în beneficiul constănţenilor şi nu numai. Alături de colegii mei din PDL înţelegem ce înseamnă să faci cu adevărat opoziţie. A fi în Opoziţie nu înseamnă să te opui permanent oricărei iniţiative legislative, oricât de bună ar fi, aşa cum au făcut cei din PSD, opunându-se vehement şi în mod sistematic tuturor demersurilor legislative şi guvernamentale iniţiate de PDL", susţine Maria Stavrositu.

„Proiectul a fost votat aproape în unanimitate. Cred că au fost două abţineri sau voturi împotrivă, oricum toţi parlamentarii constănţeni au votat pentru", a declarat şi deputatul liberal Mihai Lupu.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE O autobasculantă s-a răsturnat în municipiul Tulcea. Șoferul e transportat la spital (VIDEO)

31 Jan 2024 832

UPDATE - Intervenție condusă de inspectorul șef al ISU BIF Incendiu puternic în Bragadiru, aproape de Șoseaua de Centură (galerie foto)

30 Jul 2020 1523

Atenție, șoferi! Plecați la munte? Precizări de la Centrul Infotrafic

23 Dec 2017 1658