UTI, nemultumita de raportul preliminar al accidentului de pe Henri Coanda

In urma incidentului aviatic petrecut pe Aeroportul International Henri Coanda in penultima zi a anului care tocmai s-a incheiat, UTI si GEMMO reclama faptul ca Ministerul Transporturilor nu a convocat, in comisia de ancheta care a evaluat evenimentul pe 31 decembrie 2007, nici un reprezentnt al celor doua companii.

Asocierea UTI-GEMMO, formata din firmele UTI International si Gemmo Italia, executa lucrari de reparatie si intretinere a echipamentelor si instalatiilor aferente sistemului de balizaj aeroportuar. Aceste lucrari se executa in regim permanent si constau in activitati de mentenanta preventiva si corectiva, programate, dar si solicitate de aeroport. Cei implicati in evenimentul de pe Aeroportul International Henri Coanda au o vechime in acest serviciu de 15, 36, 32 si respectiv 15 ani, fara intreruperi si fara sanctiuni. "Aceste persoane lucreaza in permanenta in conditii deosebit de riscante. Pentru ei, respectarea procedurilor si disciplina sunt chestiuni de viata si de moarte. Consideram ca nici unul nu poate fi atat de inconstient incat sa intre pe pista aeroportului fara respectarea intocmai a procedurilor de lucru. Atat Asocierea UTI-GEMMO, cat si personalul sau, dispun de experienta, autorizatiile, permisele si dotarile tehnice necesare prestarii acestui tip de serviciu" au spus reprezentantii celor doua companii. Acestia mai sunt nemultumiti de faptul ca "desi conventiile internationale la care Romania este parte impun ca in comisia de ancheta sa fie reprezentate toate partile implicate, comisia desemnata de Ministerul Transporturilor nu a inclus de la inceput nici un reprezentant al asociatiei UTI-Gemmo".

Ancheta cronologica

De asemenea, acestia mai explica faptul ca in urma solicitarii scrise in acest sens, adresata Ministrului Transporturilor, un reprezentant al UTI-Gemmo a fost acceptat ca observator in comisie, cu trei, patru ore inainte de conferinta de presa prin care s-a facut public raportul preliminar, iar persoanei care a reprezentat asociatia UTI-Gemmo nu i s-au pus la dispozitie toate materialele care au stat la baza intocmirii raportului preliminar. Asociatia spune ca in cadrul Comisiei de ancheta nu s-au cercetat activitatile persoanelor si institutiilor sau companiilor direct implicate prin raportarea la regulamentele si procedurile aplicabile, in vigoare. "Cu alte cuvinte, nu s-a comparat activitatea personalului implicat din turnul de control si de la balizaj, cu procedurile de lucru care trebuiau aplicate. Datele inscrise in Raportul Preliminar, prezentat in data de 31 decembrie 2007 de catre Comisia de Ancheta desemnata de Ministerul Transporturilor, sunt, de fapt, o prezentare cronologica a evenimentelor, care, in opinia noastra, sunt incomplete si insuficiente, deoarece nu au fost confirmate sau infirmate de probe certe si concludente. Aceasta cronologie trebuie comparata cu cerintele procedurale. Numai in acest fel se poate determina cauza exacta", spun cei de la UTI. A doua observatie se refera la modul ambiguu in care se interpreteaza succesiunea de mesaje intre turnul de control si echipa de balizaj. "In concluzie, consideram Raportul preliminar drept ambiguu, tendentios si incomplet. Acesta nu ne demonstreaza ca se urmareste, in primul rand, evidentierea cauzei accidentului, ci mai degraba manipularea mass-media si a publicului larg, in sensul crearii unei stari de confuzie. Avem speranta ca profesionalismul si competenta comisiei de ancheta desemnata de Ministerul Transporturilor va analiza in mod obiectiv si aprofundat toate probele existente, prin raportare la procedurile si reglementarile in vigoare privind coordonarea activitatilor pe suprafetele de miscare aeroportuare si va stabili cauzele corecte ale producerii accidentului", au concluzionat reprezentantii asociatiei UTI-GEMMO .

Scris de: {autor}Corina SAMOILA{/autor}


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE Năvodari Accident rutier - copil aflat pe bicicletă, lovit de mașină

23 Apr 2024 379

IPJ Constanța mută Poliția din Vama Veche, din container, într-o clădire a Gărzii de Coastă! Urmează reparații generale (FOTO+VIDEO)

22 Apr 2024 587

IGPR Infotrafic Circulație îngreunată pe DN 2

22 Apr 2024 209

Accident rutier în zona Taberei Năvodari! Două autoturisme, implicate (GALERIE FOTO)

21 Apr 2024 761

„Suntem cu 2 Mai puțini“ Manifest organizat în Piața Ovidiu din Constanța în memoria celor doi tineri uciși în tragicul accident de la 2 Mai (GALERIE FOTO+VIDEO)

21 Apr 2024 853

Un șofer a reclamat la poliție că a fost implicat într-o tamponare pe bulevardul Aurel Vlaicu din Constanța! Incredibil ce au constatat polițiștii

21 Apr 2024 686

Accident rutier în Eforie Nord, județul Constanța. O mașină a ieșit de pe carosabil și a intrat în peretele unei case

20 Apr 2024 901

În județul Sibiu Un șofer băut a lovit un polițist rutier, aflat în timpul controlului. Ce alcoolemie i-a fost găsită

20 Apr 2024 443

Oficial de la IPJ Constanța despre accidentul de la Sibioara

20 Apr 2024 926

Infotrafic Circulația rutieră este oprită pe DN 22, pe ambele sensuri de mers, din cauza accidentului de la Sibioara, județul Constanța

20 Apr 2024 622

UPDATE Accident rutier la Sibioara, județul Constanța. Una din victime a fost preluată de elicopterul SMURD (Galerie FOTO)

20 Apr 2024 2823

Știri Constanța Un șofer băut a provocat un accident rutier pe bulevardul Lăpușneanu. Trei mașini au fost avariate

20 Apr 2024 785

Știri Constanța Accident în Valu lui Traian. Un șofer băut a accidentat o femeie pe trecerea de pietoni

19 Apr 2024 639

IGPR InfotraficTrafic îngreunat pe DN 1

19 Apr 2024 372

UPDATEAccident în dreptul Hanului Morilor, județul Constanța. O mașină a părăsit carosabilul

19 Apr 2024 663