#ConstantaEsteBine

#ConstanțaEsteBine Jocul ȘCOALA FEM-IN-NA

Tema 1 de studiu - Cenușăreasa sau femeia de serviciu
Bine v-am regăsit la Jocul nostru de observare și experimentare.
Pentru a obține o viziune nouă asupra lucrurilor, este util să ne uităm la ele din puncte diferite de vedere.
Doar atunci putem să ne angajăm într-o transformare reală.
Femeia de serviciu este atât un personaj real, pe care îl întâlnim de multe ori în cursul vieții. Dar și un rol în care ne regăsim, de multe ori, noi înșine.
Care sunt caracteristicile principale ale femeii de serviciu sau ”Cenușăresei”?
(personaje similare, chiar dacă par diferite)
1) Ambele strâng mizeria (gunoiul) făcut de alții
Își focalizează atenția (adică energia vieții lor) pe gunoiul (mizeria) altora.
Văd ceea ce este murdar, dezordonat și împrăștiat în viețile altora și se angajează în procesul de curățare.
Focalizarea este mereu pe ”murdărie”, ”nereguli”, dezordine.
Unde este curat și ordine NU ESTE NEVOIE DE FEMEIE DE SERVICIU – nu are de muncă, nu poate exista.
Existența acestui personaj depinde de mizeria făcută de ceilalți. Dacă noi toți încetăm să mai facem murdărie sau dacă fiecare curăță după sine ori trăiește într-un mod eficient și fără reziduuri, femeia de serviciu sau ”Cenușăreasa” DISPAR.
2) Ambele repetă la infinit procesul strângerii gunoiului
Paradoxul activității unei femei de serviciu (și a ”Cenușăresei”) este că rezultatul activității lor este invizibil. Curățenia pe care o fac este temporară și murdăria apare rapid la loc. Ambele repetă la infinit, zi de zi, procesul de curățenie după alții, iar ceilalți continuă să facă mizerie, cu aceeași viteză cu care ele curăță.
Mitul lui Sisif din mitologia greacă povestește despre un personaj care era osândit zi de zi să care un bolovan pe o pantă, în sus, să ajungă pe vârful unui munte. Când după strădanii nenumărate ajunge sus, bolovanul o ia la vale și a doua zi, o ia de la capăt.
Procesul se cheama INEFICIENȚĂ și ”REPETIȚIE INUTILĂ”.
Când nu învățăm lecția, când repetăm același comportament din care obținem același rezultat, ne învârtim în același cerc.
Einstein – definiția PROSTIEI ”a face aceleași lucruri și a aștepta rezultate diferite”.
3) Ambele consideră că ”nu au de ales” și TREBUIE să îndeplinească acea activitate.
Realitatea este că ambele ALEG să facă acea activitate pentru că ”asta este...”.
Acceptarea din partea lor a rolului de ”serviciu” pentru strâns mizeria celorlalți ne menține pe noi toți, ceilalți, în roluri de copii răsfățați, care știm că cineva strânge după noi.
Când atâtea femei acceptă roluri de FEMEI DE SERVICIU ele susțin lenevia și răsfățul celor după care acceptă să strângă.
IGNORANȚA modului în care ne relaționăm ca oameni duce la conflicte.
DUALITATEA și SUFERINȚA în lume sunt întreținute de IRESPONSABILITATEA fiecăruia dintre noi, care nu-și asumă strângerea propriului gunoi. Și de RESPONSABILITATEA prea mare a celor ”cu exces de zel”, care acceptă strângerea gunoiului altora.
4) Ambele neglijează propriul lor ”gunoi” și propria ”mizerie”, care le blochează viziunea asupra propriului destin.
FEM-IN-NA nu este menită să strângă murdăria după alții.
Destinul FEM-IN-NA este de Creatoare de Jocuri noi, în care să educe și să se auto-educe despre respect, eficiență și mai ales, responsabilizare.
De la energia feminină pleacă RESPONSABILITATEA PENTRU VIAȚĂ.
Mulțumesc de comentariile voastre. Știu că multe dintre voi tratează cu respect și cu prietenie ”femeile de serviciu”, dar atunci când voi sunteți în rolul ”femeie de serviciu” vă tratați cu multă severitate, cu neglijare și vă puneți în situații de inferioritate ce vă fac rău fizic și emoțional. Și nu fac bine nici celorlalți din jur.
Continuați observațiile pentru tema Școlii FEM-IN-NA
”Femeia de serviciu” sau ”Cenușăreasa” și comportamentele oamenilor.
Schimbarea perspectivei și ”despovestirea” poveștii Cenușăreasa este prima Lecție a Școlii FEM-IN-NA.
Tema voastră este OBSERVAREA.
Noul focus – AUTO-OBSERVAREA.
Sunt recunoscătoare să facem lecții împreună.
Stăm pe subiect până când l-am înțeles suficient cât să mergem mai departe.
Școala FEM-IN-NA continuă!

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

#ConstantaEsteBine Jocul Școala FEM-IN-NA. Ficatul - ”reactorul nuclear” din organism

23 Oct 2020 688

#ConstantaEsteBine Jocul Școala Femina. Tema 2 - Fluxul vieții - Ficatul

21 Oct 2020 798

#ConstantaEsteBine Jocul Școala FEM-IN-NA. Fluxul Energiei

10 Oct 2020 1498

#ConstantaEsteBine - Jocul Școala FEM-IN-NA Jocul Lunii și al câmpurilor electromagnetice

01 Oct 2020 1844

Vergil Chițac - primar al municipiului Constanța. Inginer, inovator, rector, senator, primar. Date din CV

01 Oct 2020 3034

#ConstantaEsteBine Jocul Școala Femina. Ce ne face să stăm în starea de femeie de serviciu / Cenușăreasa?

29 Sep 2020 1753

#ConstantaEsteBine Jocul Școala FEM-IN-NA. Cenușăreasa – sau Magia forței Vieții

27 Sep 2020 1472

#DobrogeaDigitală - „Geografia județului Constanța și cu generalități asupra României”, de D. Bujilă și M. Mitache Dobrogea, „un colţ de raiu al ţării noastre”

26 Sep 2020 1636

#ConstanțaEsteBine Jocul Școala FEM-IN-NA. Conversația cu femeia de serviciu

25 Sep 2020 1396

#ConstanțaEsteBine Jocul Școala FEM-IN-NA. Echinocțiul de toamnă - zona de „potențial”

23 Sep 2020 1094

#alegerilocale2020 Stelian Ion, candidat USR PLUS – “27 septembrie este despre viitorul copiilor noștri aici, acasă, la Constanța. Este despre noi toți într-un oraș curat, verde, civilizat și prosper”! (video)

23 Sep 2020 1501

#ConstanțaEsteBine A cincea ediție TEDxConstanța s-a mutat online

23 Sep 2020 562

#alegerilocale2020 Mohammad Murad îl susține pe Stroe Felix la președinția Consiliului Județean Constanța!

22 Sep 2020 946

#ConstanțaEsteBine Jocul Școala FEM-IN-NA

21 Sep 2020 487

#ConstantaEsteBine Jocul Școala FEM-IN-NA. TEMA 1 – Cenușăreasa și femeia de serviciu

19 Sep 2020 1010