Cultura

Capodopera „Giselle“, marea provocare pentru tinerii balerini debutanţi din Australia, Anglia sau Japonia (galerie foto)

Cu toate că programul companiei de balet a Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ din Constanţa este unul extrem de încărcat zilele acestea, după cum ne mărturisea maestrul Horaţiu Cherecheş, pentru că se repetă intens atât pentru spectacolele în stagiune, cât mai ales pentru viitoarea premieră, „Frumoasa şi Bestia“, ce va avea loc la finele lunii viitoare, duminică seara am avut şansa de a descoperi o nouă generaţie de prim-solişti, impresionant de expresivi.
 
Baletul-poveste în două acte „Giselle“, pe muzica lui Adolphe Adam, nu este unul deloc comod, din punctul de vedere al coregrafiei, implicând foarte multă gestică, expresivitate, chiar pantomimă. Lucrarea, pusă în scenă la Constanţa de Monica Cherecheş şi Horaţiu Cherecheş, în urmă cu mai bine de zece ani, în coregrafia clasică semnată de trei nume consacrate mondial - J. Coralli, J. Perrot şi M. Petipa, a cunoscut interpretări dintre cele mai suave, pentru că rolurile celor doi protagonişti - Giselle şi Albert - doar astfel pot fi descrise.
 
Nu am putut-o admira pe Monica Cherecheş la premiera de-atunci, dar duminică, Nozomi Miura (Japonia, debut) a fost o diafană Giselle, plină de candoare, având alături un alt tânăr debutant, pe australianul Steward Douglas Callum, care, în actul doi, a fost extrem de expresiv, reuşind să transmită atât de fidel suferinţa pentru pierderea marii sale iubiri.
 
„Giselle“ spune povestea unei fete de ţăran pe nume Giselle, care, deşi iubită de vânătorul Hans, se îndrăgosteşte de Prinţul Albert, cel care îi va înşela aşteptările. La finalul actului I, Giselle moare cu inima frântă. În cel de-al doilea act, ielele, conduse de regina Myrtha, vor veni la mormântul lui Giselle şi o vor chema pentru un ultim dans împreună cu iubitul ei. El reuşeşte, datorită forţei dragostei lui Giselle, să supravieţuiască acestui vârtej ameţitor. Revenit la realitate, Albert păstrează imaginea fetei ca pe un dor nesfârşit al iubirii pierdute, al iubirii ce învinge moartea.
 
Tot în roluri de debut au evoluat şi tinerii balerini Andrada Ion (Mirtha), Ryan Brown (Hans) şi Yuria Soeta, cea care a realizat un pas de deux împreună cu talentatul Daia Kashiwaba, care dovedeşte o tehnică admirabilă.
 
La final, în ciuda unei săli semi-ocupate, poate şi din cauza faptului că spectacolul s-a mai jucat şi în urmă cu două săptămâni, balerinii au fost aplaudaţi frenetic de iubitorii acestui gen artistic.
 
La final, am stat de vorbă cu Steward Douglas Callum (24 de ani), care se află de aproape doi ani în compania constănţeană de balet, unde mărturiseşte că se simte extraordinar. Ajuns de foarte departe, de pe meleaguri australiene, din Brisbane, ne-a povestit că, deşi este o ţară mare, în Australia nu sunt prea multe companii de balet, iar în cele mari este foarte greu să prinzi un contract. „Şi chiar dacă semnezi un contract, sunt atât de mulţi balerini, încât este greu să ajungi în roluri importante precum cel pe care l-am avut eu în această seară. Aici am găsit o echipă mică, în care mă simt ca într-o familie. Şi pentru că sunt atât de multe reprezentaţii, şi oportunităţile să te exprimi în diferite roluri sunt mai mari “.
 
Despre trupa Oleg Danovski a auzit la English Ballet School, unde se fac multe audiţii şi unde colegii i-au împărtăşit experienţa lor. Totul i se pare foarte nou şi proaspăt aici, la Constanţa. „Şi simt că au încredere în mine să-mi ofere roluri din ce în ce mai importante. Ceea ce mă face să fiu mereu dornic de o pregătire intensă“, susţine artistul.
 
Următoarea întâlnire cu baletul va avea loc pe 29 aprilie, când va fi prezentat poemul-coregrafic „L’heure d’Or de Paris“.
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Artiştii mai aşteaptă! Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ Constanţa a pierdut procesul cu Asociaţia „Eurocult“

06 Feb 2019 685

„Don Giovanni” și „Spărgătorul de nuci” la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța

24 Jan 2019 776

Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” revine după sărbători cu șapte spectacole de excepție

10 Jan 2019 663

„Liliacul” vine la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța

08 Jan 2019 535

Spectacol dedicat Zilei Culturii Naționale și zilei lui Mihai Eminescu, la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța

07 Jan 2019 590

„Un concert de înaltă ținută, care se adresează sufletelor“ Ultima reprezentație din acest an a Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski“ (galerie foto + video)

15 Dec 2018 587

Turneu de mare succes în Germania Balerinii constănțeni, copleşiţi de binemeritate aplauze

15 Dec 2018 931

UPDATE. Un concert de Crăciun, ultimul eveniment al anului la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța (galerie foto+video)

13 Dec 2018 613

Seară Camerală la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța

10 Dec 2018 411

Spectacol caritabil de operă în sprijinul prematurilor de la Spitalul Județean Constanța

04 Dec 2018 811

Ce spectacole pot urmări constănțenii la Teatrul Național de Operă și Balet ”Oleg Danovski” în luna decembrie?

03 Dec 2018 1006

Festivalul Internațional al Muzicii și Dansului se încheie în weekend. Ce mai pot viziona constănțenii în ultimele zile de festival

23 Nov 2018 462

Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“, la judecată cu Asociaţia „Eurocult“. Dosarul, amânat

16 Nov 2018 393

Festivalul Internaţional al Muzicii şi Dansului reuneşte România cu etniile vecine, prin artele frumosului (galerie foto)

29 Oct 2018 701

Festivalul Verii 2017 Teatrul Național de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ Constanţa, la judecată cu Asociaţia „Eurocult“

26 Oct 2018 733