ANR, ARR și CERONAV devin regii autonome de interes public național, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (DOCUMENTE)


 


Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a lansat în procedură de transparenţă decizională Ordonanța de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative și reorganizarea unor instituții publice care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Textul supus consultării anunță tranformarea unor societăți din subordinea Ministerului Transporturilor în regii pentru generarea unei creșteri a contribuţiei reale a întreprinderilor publice la îmbunătăţirea parametrilor economiei româneşti şi la echilibrarea bugetului de stat, vezi secțiunea „documente".

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 16.09.2022: prin mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: consultare.publica@mt.ro, prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti; prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29 sau direct la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 16.09.2022, se mai arată în anunțul Ministerului Transporturilor.

 

Proiectul de Ordonanță propune înfiinţarea Regiei Autonome „Autoritatea Rutieră Română”, care va funcționa ca regie autonomă de interes public național, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, prin reorganizarea Autorității Rutiere Române, instituţie publică care se desfiinţează.

Personalul Autorității Rutiere Române va fi preluat de Regia Autonomă „Autoritatea Rutieră Română”, în condiţiile legii.


Finanţarea Regiei Autonome „Autoritatea Rutieră Română” se realizează integral din venituri proprii, fonduri externe nerambursabile și alte surse legal constituite.

Pentru prestarea activităților specifice pentru exercitarea atribuțiilor de organism tehnic specializat, Regia Autonomă ”Autoritatea Rutieră Română” percepe tarife, care se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.

Tarifele pentru producerea şi valorificarea unor produse din activităţi proprii şi conexe, închirieri, prestaţii editoriale sau tipografice, exploatarea unor bunuri pe care le au în administrare, precum și alte prestări de servicii se aprobă de către consiliul de administrație al Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română”, prin hotărâre, potrivit reglementărilor în vigoare.




Șeful Agenției Teritorială din Constanța a Autorității Rutiere Române este Marian Butnaru.

Prin acelați proiect se propune înființarea Regiei Autonome „Autoritatea Navală Română”, cu sediul în municipiul Constanţa, incinta Port Constanţa, numărul 1, clădirea Autorităţii Navale Române, ca persoană juridică română de interes public national, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ce funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, prin reorganizarea Autorității Navale Române, instituţie publică care se desfiinţează.

Potrivit propunerii de act normativ, Regia Autonomă ”Autoritatea Navală Română” se substituie în toate drepturile și obligațiile Autorității Navale Române.

Totodată, prin proiectul de act normativ se dispune că Regia Autonomă ”Autoritatea Navală Română” este organismul tehnic de specialitate care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securităţii navelor, desemnat să asigure în principal atribuțiile Autorității Navale Române, stabilite prin actele constitutive mai sus menționate. 

Personalul Autorității Navale Române va fi preluat de Regia Autonomă ”Autoritatea Navală Română”, în condiţiile legii. 

În ceea ce privește sursele de finanțare ale Regiei Autonome ”Autoritatea Navală Română”, acestea se constituie din venituri proprii, fonduri externe nerambursabile și alte surse legal constituite.

Prin măsurile propuse, se are în vedere creșterea capacității Regiei Autonome ”Autoritatea Navală Română” de a atrage, utiliza, reține și motiva resursa umană de specialitate, în vederea oferirii de servicii publice mai bune și, totodată, în vederea aducerii la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte în ceea ce privește siguranța navigației și securitatea navei.  

Cosmin Dumitrache este director general la Autoritatea Navală Română.



În textul proiectului se stipulează și înființarea Regiei Autonome „Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV”, denumită în continuare Regia Autonomă ”CERONAV” , ca persoană juridică română de interes public national, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ce funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, prin reorganizarea Centrului Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, denumită în continuare CERONAV, instituţie publică care se desfiinţează.

Totodată, prin proiectul de act normativ se dispune că Regia Autonomă ”CERONAV” este organismul tehnic de specialitate care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul pregătirii profesionale şi perfecţionării personalului navigant, desemnat să asigure în principal atribuțiile CERONAV, stabilite prin actele constitutive mai sus menționate. 

Personalul CERONAV va fi preluat de Regia Autonomă ”CERONAV”, în condiţiile legii. 

În ceea ce privește sursele de finanțare ale Regiei Autonome ” CERONAV”, acestea se constituie din venituri proprii, fonduri externe nerambursabile și alte surse legal constituite.

Prin măsurile propuse, se are în vedere creșterea capacității Regiei Autonome ”CERONAV” de a atrage, utiliza, reține și motiva resursa umană de specialitate, în vederea creșterii calității sistemului de pregătire profesională și perfecționare a personalului navigant și, totodată, în vederea oferirii de servicii publice mai bune.

Directorul CERONAV, Ovidiu Cupșa a precizat pentru ZIUA de Constanța că „ordonanța este deocamdată în dezbatere publică, nu putem vorbi despre o formă finală. Însă, nu cred că activitatea instituției va fi afectată în vreun fel de schimbarea formei de organizare juridică”.

Nu în ultimul rând, documentul vizează reorganizarea Autorității Feroviare Române – AFER și Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR ca regii autonome cu personalitate juridică distinctă, simplificarea circuitului birocratic, fluidizarea deciziei, independența în ceea ce privește organizarea și procesul decizional, astfel: Atribuțiile de organism de evaluare  a conformității vor fi preluate de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, care are personalitate juridică și respectă astfel prevederile Art. 14 – Autoritățile de notificare - din Decizia 768/2008/CE al Parlamentului European și al Consiliului.

Documentaţia poate fi consultată și  pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în cadrul anunțului referitor la inițierea procedurii de consultare publică cu privire la prezentul proiect de act normative.


PRECIZĂRI
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Transparență decizională A fost publicat Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Programului strategic al SN Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Consiliul Județean Constanța reia licitațiile pentru reabilitarea Teatrului de Vară din stațiunea Mamaia

07 Dec 2022 529

Se achiziționează servicii de dirigenție de șantier pentru Centrul de Sănătate Mintală Adulți de pe strada Izvor din Constanța

07 Dec 2022 553

Petiție inițiată de USR Mangalia. Vor să afle cum sunt folosiți banii împrumutați de Primăria din sudul litoralului pentru următorii 15 ani

07 Dec 2022 521

Ce legătură există între primarul PNL din Mogoșoaia, președintele USR Constanța și importatorul brandurilor VW și Audi? City-managerul Felicia Ovanesian printre creditori (DOCUMENTE)

05 Dec 2022 2465

Cât plătește Primăria Hârșova pentru noul Plan Urbanistic General al orașului

03 Dec 2022 632

Licitația pentru sistemul de climatizare din sala tehnică APP Constanţa organizată de Romatsa, contestată la CNSC. Ce decizii au fost luate?

01 Dec 2022 435

Pînă la sfârșitul anului, Primăria va desemna constructorul proiectului de reabilitare a imobilului liceului Traian din Constanța prinProgramul Operațional Regional

01 Dec 2022 655

Primăria Constanța cumpără servicii de mentenanță la sistemul de înștiințare, avertizare și alarmare a populației (DOCUMENTE)

01 Dec 2022 580

Primăria Constanța bagă milioane de lei în reparația locurilor de joacă, dar nu are nicio soluție concretă pentru maximizarea duratei de viață a acestor investiții

30 Nov 2022 634

Decizie AGA. Ce indemnizație primește noul director general interimar de la Șantierul Naval Mangalia SA?

29 Nov 2022 1009

Licitația pentru proiectul tehnic aferent înființării rețea distribuție gaze naturale în comuna Albești a fost contestată. Ce a decis CNSC?

28 Nov 2022 548

Primăria Constanța cumpără pe repede înainte studii topografice pentru reconstrucția sistemului de iluminat pe bulevarde și în parcurile din municipiu

24 Nov 2022 699

Modernizarea sistemului de irigații în Parcul de la Far și pe fâșia mediană a Bulevardului Mamaia, estimată la jumătate de milion de lei fără TVA

24 Nov 2022 604

Achiziția de combustibil lichid organizată de Penitenciarul de la Poarta Albă, contestată la CNSC

19 Nov 2022 705

Licitație pentru supervizarea lucrărilor de reabilitare a rețelelor de termoficare din zona centrală a municipiului Constanța

16 Nov 2022 706