Anunțul judecătorilor în cazul vaporașelor lui Mazăre!

  • Dosarul are indicativul 6729/118/2022 și, recent, Tribunalul a stabilit ca procesul să înceapă la data de 26 ianuarie 2023, de la ora 11.30.
  • Oricare va fi decizia Tribunalului Constanța, aceasta va putea fi atacată la instanța de control, respectiv Curtea de Apel.
Secția de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța a stabilit data la care va fi analizată hotărârea Consiliului Local Constanța ce vizează vaporașele situate la intrările în oraș, cunoscute generic drept „vaporașele lui Mazăre“, acestea fiind amplasate în timpul fostului primar Radu Mazăre.
 
HCL prin care s-a decis casarea vaporașelor a fost atacată în instanță de către Asociația Comandanților de Navă din România, care, potivit declarațiilor lui Marius Cristian Țuțuianu, președintele Asociației, încearcă să obțină date și informații privind modalitatea prin care s-a decis starea de degradare a vaporașelor și prin care s-a decis casarea acestor nave.
 
Dosarul are indicativul 6729/118/2022 și, recent, Tribunalul a stabilit ca procesul să înceapă la data de 26 ianuarie 2023, de la ora 11.30.
 
Amintim, părți în cauză sunt Asociația Comandanților de Navă din România, în calitate de reclamant, iar Consiliul Local Constanța este pârâtul.
 
Cauza vizează cele cinci vaporașe situate la intrările în Constanța.
 
Mai exact, în dosar, este vizată Hotărârea nr. 117/31.03.2022 privind aprobarea trecerii unor bunuri mobile – mijloace fixe, din domeniul public în domeniul privat al municipiului Constanța.
 
Așa cum arătam în edițiile anterioare, prin hotărârea respectivă s-a aprobat trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului Constanța a bunurilor mobile – mijloace fixe de tip elemente navale – vedete maritime.
 
Totodată, prin aceeași HCL s-a decis că scoaterea din funcțiune, casarea și valorificarea mijloacelor fixe, proprietatea municipiului Constanța, se va face conform prevederilor legale în vigoare.
 

În plus, „se aprobă încetarea uzului / interesului public având în vedere faptul că bunurile mobile descrise în anexă sunt în stare avansată de degradare, de peste 50%, fiind necesară casarea acestora, lucrările de remediere implicând costuri foarte mari“.
 
În cadrul ședinței CLC , hotărârea a fost aprobată cu 17 voturi pentru.

 
Legat de acest proces, la momentul înregistrării dosarului la instanță, comandantul Marius Cristian Țuțuianu, președintele Asociației, a declarat, pentru ZIUA de Constanța că, prin acest demers, Asociația încearcă să obțină date și informații privind modalitatea prin care s-a decis starea de degradare a vaporașelor și prin care s-a decis casarea acestor nave.
 
„Noi ne-am adresat instanței pentru că nu ni s-a răspuns la adresa transmisă municipalității, prin care am solicitat aceste informații“, a explicat atunci cmd. Marius Cristian Țuțuianu, pentru ZIUA de Constanța.
 
„Am parcurs procedura prealabilă, dar solicitarea noastră a rămas fără răspuns. Așa că acum am făcut acest demers în instanță prin care vrem să aflăm informații cu privire la modalitatea de scoatere din uz a acestor nave“, a precizat președintele Asociației Comandanților de Nave din România.
 
În același timp, acesta a explicat că „se arată în hotărâre că gradul de degradare este unul avansat, de peste 50%, însă afirmația este făcută la modul general, nu se arată exact cât de degradă este fiecare navă în parte sau care ar fi costurile pentru întreținerea ori repararea fiecăreia dintre acestea“.
 
Așa cum am precizat anterior, dosarul a fost înregistrat pe rolul Secției de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța, unde urmează să se stabilească data primei înfățișări.
 
Oricare va fi decizia Tribunalului Constanța, aceasta va putea fi atacată la instanța de control, respectiv Curtea de Apel Constanța.
  
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Constănțeanul supărat. Vapoarele lui Mazăre să fie înlocuite cu excavatoarele și buldozerele lui Chițac
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Lumea marinarilor Destinul fatidic al Cargoului „Mangalia“. Diferend maritim, constrângere, concesie

08 Apr 2024 925

Începe procesul pentru „vaporașele lui Mazăre“

25 Jan 2023 3241

#GhidDobrogean1924 Reclame interbelice de la malul mării - Agențiile de vapoare

17 Aug 2022 2102

Ministrul Apărării, despre navele rusești ce alimentează nave din Portul Constanța. „Nu este un subiect pe care să îl cunosc eu în acest moment“

31 May 2022 1302

Info-sud-est EXCLUSIV Trei din cele patru vapoare care alimentează cu combustibil navele din Portul Constanța sunt deținute de companii rusești/ Una dintre ele aparține Gazprom Neft, aflat sub sancțiuni UE și SUA

31 May 2022 1815

Florin Goidea, director CNAPMC „Portul nu e blocat, sunt doar aglomerări în unele terminale. Este o situație specială și trebuie să ne adaptăm" (GALERIE FOTO+VIDEO)

11 May 2022 2975

După roata lui Făgădău, Chițac vrea să caseze și să vândă cele cinci vapoare din Constanța amplasate în mandatele lui Mazăre (DOCUMENTE)

31 Mar 2022 3552

Autoritățile ucrainene discută posibilitatea de a exporta produse prin portul Constanţa

30 Mar 2022 1349

Vapoarele ruginite și murdare de la intrare din Constanța întâmpină turiștii care vin la mare (galerie foto)

03 Aug 2021 6461

Animal International-România Nouă din cele 20 de vapoare cu animale blocate la Canalul Suez sunt pline cu animale din România

27 Mar 2021 1988

Vapoare romane inchiriate Rusiei

19 Jul 2018 1718

Constanța la țărm de mare (1928)

05 Nov 2017 2416

Dobrogea - File de istorie 1916-1918 - Odiseea vapoarelor române închiriate Rusiei

27 Jul 2017 16036

Dobrogea - File de istorie „Corcovado“, primul vas maritim care a legat România de America (galerie foto)

13 Jul 2017 15169

Ce nave operează în porturile maritime românești. Două se află în reparații

17 Mar 2017 1969