Ce instituţii publice desfiinţează posturi vacante şi suprimă din cele ocupate Încep disponibilizările la Constanţa

Instituţiile bugetare nu scapă de disponibilizări nici în anul 2013. Ordonanţa numărul 77/2013, care reduce numărul de posturi în ministere şi în instituţii publice şi limitează angajările în primării, începe să-şi facă simţite efectele. Prin Ordonanţa numărul 77/2013, Guvernul Ponta solicită instituţiilor publice desfiinţarea locurilor vacante şi reducerea posturilor ocupate cu 4%. Printre instituţiile afectate la Constanţa de Ordonanţă se numără Prefectura şi Direcţia de Sănătate Publică.
 
De aceeaşi soartă ar putea avea parte şi Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, filiala Constanţa. Reprezentanţii acesteia speră însă ca prin negocierile iniţiate cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale să scape de disponibilizări. Potrivit Ordonanţei 77 şi inspectoratele şcolare trebuie să reducă cu 4% numărul de posturi ocupate. Am încercat să luăm un punct de vedere cu privire la acest aspect de la inspectorul şcolar general Răducu Popescu, însă, până la închiderea ediţiei cotidianului ZIUA de Constanţa, acesta a avut telefonul mobil închis.
 
Ordonanţa 77 afectează şi primăriile, care pentru a putea face noi angajări, în multe dintre situaţii, trebuie să apeleze la drastice reduceri de personal, altfel rămân cu posturile blocate. La Primăria Constanţa, Liviu Tramudana, şeful biroului Relaţii Internaţionale şi Protocol, a declarat, ieri, că „se discută deocamdată, ordonanţa este în studiu, dacă se vor face modificări vă vom anunţa”.

Locurile vacante, o problemă în Prefectura Constanţa?

La Prefectura Constanţa în perioada următoare se vor desfiinţa 4% din cele 103 posturi ocupate, urmând ca o decizie, în acest sens, să se ia săptămâna viitoare, ne-a precizat purtătorul de cuvânt Georgiana Anghel, afirmând că cei 103 angajaţi provin de la Instituţia Prefecturii şi de la Serviciul de Permise şi Înmatriculări Auto şi Serviciul de Paşapoarte. Georgiana Anghel a menţionat că Instituţia Prefecturii nu are posturi vacante, ca urmare nu s-a pus vreun moment problema desfiinţării la acest capitol. Prefectura nu a fost în măsură să ofere informaţii cu privire la posturile vacante de la Serviciul de Permise şi Înmatriculări Auto şi Serviciul de Paşapoarte. Nici de la şefii celor două servicii nu am putut afla dacă există posturi vacante în cadrul acestor structuri. Ion Văcaru, şeful Serviciului Paşapoarte, a declarat că: „Nu am ce să vă spun. Este valabil ceea ce v-a spus domnul prefect. Dânşii hotărăsc”. În schimb, Romeo Tecău, şeful Serviciului de Permise şi Înmatriculări Auto, nu a răspuns apelurilor noastre telefonice, deci nici de la acesta nu am putut afla un răspuns. Dacă Romeo Tecău va avea un punct de vedere cu privire la situaţia posturilor vacante, îl vom face public în ediţiile următoare.

Bola: „Nu prea mai era loc de reduceri de personal la Constanţa”

 Revenind la reducerile de post din Prefectura Constanţa, prefectul Eugen Bola susţine că „nu prea mai era loc de reduceri de personal la Constanţa, poate era loc la alte prefecturi cu un volum mai mic de muncă”. „Suntem un judeţ urbanizat, poate cel mai urbanizat, bine populat, cu 684.000 de locuitori, cu multe primării şi multe atribuţii”, a adăugat Bola. Prefectul a declarat, însă, că potrivit Ordonanţei reducerea numărului de posturi este iminentă şi că se va ţine cont de câteva criterii la momentul desfiinţării a 4% din posturi, vizate fiind locurile care au o acoperire mai mică la capitolul activitate, dar şi posturile ocupate de angajaţii aflaţi în prag de pensionare.

Nicolaescu i-a cerut lui Dina să analizeze şi varianta desfiinţării a 15% din posturi

Constantin Dina, directorul Direcţiei de Sănătate Publică Constanţa, a precizat că ieri a fost ultima zi în care putea să trimită Ministerului Sănătăţii varianta de organigramă pe care o acceptată. De precizat că Ministerul Sănătăţii, condus de Eugen Nicolaescu, le-a cerut direcţiilor de sănătate din toată ţara să simuleze impactul asupra activităţii a trei variante care propuneau reducerea posturilor ocupate cu 4%, cu 10% şi cu 15%. Constanţa a ales varianta cu 4%, care înseamnă desfiinţarea a şase posturi. „Reducerea cu şase posturi ar avea un impact minim asupra activităţii desfăşurate de Direcţia de Sănătate Publică Constanţa”, a menţionat Constantin Dina. „Pe tema reducerii cu 10% a posturilor ocupate sau cu 15% sunt alte discuţii pe care le vom face când vom primi răspunsul Ministerului Sănătăţii”, a mai afirmat Dina.

Întrebat când va primi răspunsul de la Ministerul Sănătăţii, şeful DSP Constanţa a spus „noi ne-am respectat deadline-ul, acum aşteptăm să vedem când ne va răspunde Ministerul Sănătăţii”. Dina a precizat că potrivit Ordonanţei 77/2013, până pe data de 29 iulie trebuie operate reducerile de posturi în instituţiile din toată ţara. Directorul DSP a menţionat că reducerea posturilor se va face la Constanţa conform legislaţiei muncii şi a contractelor colective de muncă. De asemenea, potrivit lui Dina, se va ţine cont şi de criteriile la care lucrează în această perioadă Ministerul Sănătăţii şi care vor fi valabile pentru direcţiile de sănătate din toată ţara.


ANIF încearcă să înduplece Ministerul Agriculturii

Teodor Stanca, directorul ANIF, a declarat că „dacă se va aplica ad-litteram, Ordonanţa 77 ne afectează major”. „Avem un număr de angajaţi cu mult sub cel necesar”, a adăugat directorul Teodor Stanca. Mai mult, el a precizat că pentru a funcţiona în condiţii de normalitate ar trebui să aibă 320 de angajaţi. Atâţia erau până în 2011, când s-a operat o reducere masivă a personalului, fiind desfiinţate două treimi din posturi în cadrul ANIF la nivelul întregii ţări. Astfel că judeţul Constanţa a rămas din 2012 cu 73 de salariaţi, un personal „total insuficient”, susţine Teodor Stanca. Părerea directorului ANIF, filiala Constanţa, este că posturile nu se vor mai reduce, menţionând că în această perioadă conducerea ANIF Bucureşti şi sindicatul ANIF poartă negocieri cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în privinţa păstrării actualei organigrame.

„Se va face o analiză la nivel central şi după aceea se va lua o decizie”

Directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Carmen Răducu, a precizat că nu a primit nicio informare de la Bucureşti, de la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. „Mai întâi se face o analiză la nivel central şi după aceea se va lua o decizie”, a declarat şefa AJOFM. Ea a menţionat că instituţia nu are posturi vacante, iar reducerea cu 4% a posturilor ocupate ar însemna desfiinţarea unui singur post, Agenţia având 46 de salariaţi.

Casa Judeţeană de Pensii a scăpat de disponibilizări

Directorul Casei Judeţene de Pensii, Cristina Samoilă, a precizat că, prin Ordonanţă, instituţia pe care o reprezintă a fost exclusă de pe lista instituţiilor care sunt obligate să desfiinţeze posturile vacante şi să le reducă cu 4% pe cele ocupate. Cristina Samoilă a menţionat că „nu am fi suportat o reducere a posturilor”. „Constanţa are un număr mare de pensionari şi zilnic ne confruntăm cu un număr mare de cereri”, a adăugat directorul Cristina Samoilă. CJP Constanţa are în acest moment 83 de funcţionari publici şi opt angajaţi contractuali, cărora li se adaugă personalul de la Comisia de expertiză medicală şi de recuperare a capacităţii de muncă.

Dan Burlacu, directorul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, a precizat că în privinţa desfiinţării posturilor vacante, Ordonanţa nu-i afectează. „Nu avem posturi vacante”, a mărturisit acesta. În privinţa reducerii cu 4% a posturilor, Dan Burlacu a afirmat că „nu am primit nicio informare de la Minister în acest sens”. APIA numără 122 de salariaţi, Burlacu susţinând că în ceea ce îi priveşte se pune problema suplimentării numărului de posturi, nicidecum a reducerii lui.
Inspectorul şef, Liviu Lupu, a menţionat că Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanţa nu se numără printre instituţiile care vor trebui să reducă din posturi.

În schimb, Boris Parpală, directorul Direcţiei Judeţene Agricole, afirmă: „Nu avem posturi vacante, nu avem ce reduce. Funcţionăm pe principiul «omul şi postul». Suntem o mână de oameni şi avem atribuţii cât zece”. Şeful Direcţiei Agricole a declarat că Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nu i-a cerut modificarea organigramei şi că dacă s-ar pune problema reducerii de posturi, aceasta ar înseamna desfiinţarea Direcţiei. La rândul lui, directorul Marin Ţopai, de la Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, a precizat: „Nu am primit nicio informare de la Minister în privinţa reducerii posturilor. Aşteptăm să vedem care vor fi condiţiile şi ce decizie se va lua”.

Ordonanţa blândă doar cu unii. Vezi lista posturilor vacante care nu se vor desfiinţa

Ordonanţa 77/2013 prezintă o serie de situaţii în care nu se vor desfiinţa posturile vacante, după cum urmează: posturile vacante determinate ca diferenţă între numărul posturilor corespunzător categoriei unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale prevăzute în anexa nr. 1 şi numărul posturilor ocupate, stabilit potrivit prevederilor pct. 1 din anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010; posturile vacante unice din cadrul instituţiilor publice locale, definite ca acele posturi ale căror atribuţii, prin conţinutul şi natura lor sau prin responsabilităţile stabilite, nu se regăsesc într-o altă componentă funcţională; posturile vacante pentru care au fost începute procedurile de ocupare, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi posturile vacante ocupate temporar la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă; posturile vacante din unităţile şi instituţiile de învăţământ şi cercetare, unităţile sanitare, unităţile de asistenţă socială şi unităţile de asistenţă medico-socială, Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă şi cabinetele de expertiză medicală din cadrul caselor teritoriale de pensii; posturile vacante a căror ocupare a fost aprobată potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013; posturile vacante aferente funcţiilor de demnitate publică şi celor asimilate acestora, funcţiilor de primar, de viceprimar, de preşedinte/vicepreşedinte al consiliului judeţean, inclusiv cele aferente cabinetelor acestora; posturile vacante aferente funcţiilor publice de conducere generale, specifice sau cu statut special, cele aferente categoriei înalţilor funcţionari publici, precum şi cele aferente funcţiilor militare de conducere, cele de secretar al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi de administrator public, precum şi posturile vacante de conducere pentru personalul contractual; posturile vacante din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, care sunt stabilite în conformitate cu procesul de planificare a apărării la nivel naţional, cu standardele NATO şi legislaţia în vigoare; posturile vacante din structurile operative ale Ministerului Afacerilor Interne, precum şi cele necesare încadrării, în condiţiile legii, a promoţiei de ofiţeri, subofiţeri, agenţi de poliţie, maiştri militari şi funcţionari publici cu statut special din anul 2013 de către Ministerul Afacerilor Interne şi Administraţia Naţională a Penitenciarelor; posturile vacante din structurile sau instituţiile nou-înfiinţate în cadrul ori în subordinea instituţiilor şi autorităţilor publice din administraţia publică centrală, care au atribuţii noi, stabilite prin acte normative, a căror înfiinţare s-a aprobat în anul 2013, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dacă acestea s-au înfiinţat prin reorganizarea altor structuri sau instituţii publice deja existente, precum şi posturile vacante din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi structurile din subordinea acestora, care se reduc conform procesului de reorganizare a acestora; posturile vacante din cadrul Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, Serviciului Exterior al Ministerului Afacerilor Externe şi din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice şi al structurilor din subordinea acesteia; posturile vacante din cadrul autorităţilor de management şi organismelor intermediare, agenţiilor de plată subordonate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care gestionează fonduri externe nerambursabile; posturile vacante unice din cadrul unităţilor subordonate/în coordonarea/sub autoritatea ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, definite ca acele posturi ale căror atribuţii, prin conţinutul şi natura lor sau prin responsabilităţile stabilite, nu se regăsesc într-o altă componentă organizatorică.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

A sustras bani și bijuterii din apartamente în municipiul Constanţa. Bărbatul este arestat și cercetat pentru furt calificat!

29 Mar 2024 53

Sandvici cu piept de pui și ... sârmă, la un peco din Constanța! Tribunalul a dictat 2.000 de euro daune morale (MOTIVARE)

29 Mar 2024 20

Compania afaceristului Dragomir a contestat licitația pentru execuția străzilor Primăria Hârșova învinsă la Consiliul de Soluționare a Cotestațiilor!

29 Mar 2024 14

Declarații de avere Constanța Viorel Iacob, șef birou la Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, averea și interesele (DOCUMENTE)

29 Mar 2024 13

Handbal tineret CSM Constanța, înfrângere cu liderul, în ciuda paradelor lui Chilianu și a celor 19 goluri ale lui Rareș Ștefan! (GALERIE FOTO)

29 Mar 2024 38

Farul Constanța După meciul cu liderul, fotbalistele întâlnesc la Ovidiu și campioana! Sâmbătă, 30 martie 2024. Spectatorii au intrare liberă

29 Mar 2024 40

A doua licitație, organizată de fiscul din Constanța pentru valorificarea a două terenuri deținute de Primăria Cogealac (DOCUMENT)

29 Mar 2024 17

ZIUA LIVE. Stelian Ion (ADU) „Tandemul pe care îl fac cu Bogdan Bola pentru Primărie înseamnă foarte mult. Și susținerea PMP-ului este importantă”! (VIDEO)

29 Mar 2024 27

Judecători și procurori stagiari la Constanța și Tulcea! Au absolvit INM cu medii peste 8, au fost notați și cu 10 la Organizare Judiciară! (DOCUMENTE)

29 Mar 2024 18

Justiție Constanța Primăria Năvodari pierde un nou proces deschis Inspectoratului de Stat în Construcții

29 Mar 2024 23

Afaceri Constanța Aproximativ 600.000 de lei puși la bătaie de Primăria Cobadin. Ce vrea să achiziționeze (DOCUMENT)

29 Mar 2024 20

LIVE Text CSM Constanța, show de baschet cu echipa militarilor americani de la Mihail Kogălniceanu, MK All Stars (FOTO+VIDEO)

29 Mar 2024 200

IPJ Constanța face declarații despre cazul vârstnicei agresate în Tomis Nord

29 Mar 2024 173

Misiunile pentru weekend ale jandarmilor în municipiul Constanța

29 Mar 2024 171

Atenție șoferi! Un transport agabaritic va circula pe ruta Agigea județul Constanța - Rupea județul Brașov

29 Mar 2024 185