Deschidere editie

E-ticketing next level la Constanța. Cardul contactless care va schimba modul în care vom folosi transportul în comun

  • Sistemul de taxare a unei călătorii pe CT BUS va fi modificat

  • Sistemul ar urma să fie implementat în aproximativ 6 luni de zile


Vineri, 11 septembrie, a avut loc o conferință de presă prilejuită de lansarea sistemului de e-Ticketing ABT al CT BUS, la care este prezent și primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, Costin Răsăuțeanu, viceprimar, și Bogdan Niță, director CT BUS.

Au fost afișate toate sistemele de ticketing, inclusiv cel nou, modern, cum puteți vizualiza în galeria foto.

„Bună ziua. Mă bucur să ne reîntâlnim astăzi, după ce am lansat microbusurile noi. O firmă românească, RADCOM asociata cu OTP a câștigat contractul sistemului", a spus Niță. Sistemul este unul similar cu cel din Londra sau Viena. Noile validatoare vor fi instalate curând cât și cardurile aferente.

Reprezentantul RADCOM, Gheorghe Gigea: „Bună ziua. Vreau să completez ce a spus domnul director. Sistemul care se folosește în Constanța va fi unul de ultimă generație. La validator, apropierea cardului bancar va face ca tranzacția să se facă instant”. Acest sistem este primul care vine cu toate facilitățile existente, a spus reprezentantul. Folosește card contactless și cardul bancar contactless. Vor fi trei validatoare în autobuz.
Marele avantaj este că poti să îți faci un profil de călător foarte diversificat pentru ca CT BUS  să dezvolte campanii de marketing personalizate. Se pot dezvolta sisteme comune cu CFR, METROREX sau Brașov, a mai spus acesta.

O să fie automate de bilete, de unde călătorul poate să își ia cardurile. Chiar și cu ajutorul aplicațiilor pot fi luate cardurile. De asemenea, șoferul cu cardul său, poate să scaneze la intrare și ieșire din tură. Primarul Decebal Făgădău a primit primul card MyCt.

"CT BUS - acest copil mare al orașului nostru. Este o companie care se poartă exact ca un copil pasionat de tehnologie",  spune Făgădău.

Context

Decebal Făgădău a mai spus că CT BUS devine adaptat la tehnologia de mâine.

„Jucători mari pe piața internațională nu se mulau pe ceea ce doream noi în caietul de sarcini. La Constanța, îți vei cumpăra singur prin orice metodă călătoria, abonamentul sau orice serviciu”,  spune edilul Constanței. Primarul explică existența pachetelor - de exemplu, pot fi reduceri intr-un anumit interval orar sau în weekend tinerii au reducere, sau la patru călătorii succesive într-o zi, a cincea e gratuită. Valoarea contractului este între 3,6 milioane și 10 milioane de lei.


În ultimii 2 ani, piața sistemelor de ticketing dedicate transportului în comun a înregistrat o serie de update-uri semnificative din punct de vedere tehnologic și funcțional:

  1. Apariția validatoarelor duale EMV-MiFARE, care permit validarea atât a cardurilor bancare, cât și a celor proprietate MiFARE. Atât Mastercard, cât și VISA au pus pe piață ghiduri de implementare a ticketingului în transport.

  2. Migrarea sistemelor tradiționale de ticketing care presupuneau prezența pe card a informației privind titlurile tarifare către sisteme ABT (account based ticketing). În cadrul acestor sisteme, cardurile achiziționare de călător și sunt numai ID-ul (identificatoare) ale informației care de data asta se regăsește într-un back-office centralizat și este actualizată în timp real și pe echipamentele îmbarcate.

Cardurile contactless de călătorie nu sunt purtătoare de informații. Acestea au doar rolul unui „token”, fiind înscris doar un identificator unic pe baza unei reguli. În aplicația de Back-Office, cardul are asociat un cont de client/utilizator.

E-ticketing accound based (ABT) – Avantaje



Printre avantajele subliniate de conducerea CT BUS, enumerăm:

  • Integrarea facilă cu alți operatori de transport și cu alte instituții (parcări, muzee, etc), întrucât sistemul nu mai depinde de layoutul de card.

  • Călătorii pot achiziționa un număr nelimitat de titluri de călătorie, iar sistemul va selecționa întotdeauna soluția cea mai avantajoasă pentru acesta, atât la emitere, cât și la validare

  • Călătorul are la dispoziție numeroase variante de achiziționare a titlurilor de călătorie: portal onlne, aplicație mobilă, punct de vânzare, automat de vânzare

  • Plata cu cardul bancar direct la validator, nu a unei călătorii cu preț fix, ci în funcție de politica tarifară a operatorului de transport, astfel că se poate plătu un bilet tip check in – check out/distanță sau în funcție de tipul liniei, de oră, de numărul de călătorii pe o perioadă de timp, etc.

  • Folosirea cardului bancar exact așa cum este folosit un card proprietar de transport în prezent. Denumirea de „card as a credential” este deja populară în transport și permite călătorului activarea de abonamente de transport pe cardul bancar, inclusiv a celor suvenționate degrevând în timp operatorul de transport de activarea de personalizare și vânzare a cardurilor proprii

  • Puncte de vânzare la terți, echipate cu dispozitive mobile light (telefon sau tabletă) care le permit partenerilor să reînncarce conturile călătorilor fără a fi nevoie de infrastructuri sofisticate

  • Portal web pentru călători, care simplifică procesul de achiziție pentru călători, în cadrul portalului, o persoană poate gestiona un portofoliu de conturi (contul propriu și conturile membrilor familiei) și își poate prelungi abonamennte, reîncărca portofelele electronice și asocia card bancar contului de transport.

  • Aplicații mobile pentru sistemele de operare Android și iOS care au funcții similare cu cele din portal.

 

City Card

Echipamentul dispune de protecție ridicată împotriva vandalismului datorită carcasei robuste și geamului de protecție al touchscreen-ului.

Există posibilitatea implementării unui produs de tip City Card care să permită utilizarea aceluiași card în aplicațiile smart dintr-un oraș – aplicații pentru accesul în școli al elevilor, alarmarea părinților în caz de absență, parking, bike sharing, toate cu același tip de card (fie MiFare, fie bancar, fie ambele).


Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitația pentru autobuzele electrice din Mangalia, contestată. Ce a decis Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor?

12 Sep 2020 693

LIVE VIDEO & TEXT Primarul Decebal Făgădău, prezent la lansarea sistemului de e-Ticketing ABT al CT BUS (galerie foto)

11 Sep 2020 1837

CT BUS lansează sistemul e-Ticketing ABT

09 Sep 2020 1504

Zece autobuze electrice noi, pentru transportul public din Mangalia (document)

10 Aug 2020 502

Oficial! De astăzi RATC a devenit CT Bus SA. Ce se întâmplă cu biletele

01 Nov 2019 5790

Vineri 23 noiembrie e „Black Friday" la concerte!

21 Nov 2012 613