Eșecul de la Bacalaureat provine din gimnaziu Cu medii de absolvire peste 9, dar cu note de 2 și 3 la Evaluarea Națională


An de an, ierarhia județeană oferă radiografia unei educații centrate pe notele din catalog și departe de adevăratul nivel al elevului din bancă. Aproape aceleași școli, majoritatea din mediul rural, oferă o dezolantă imagine a învățământului și iluzia că poți fi „premiant” în gimnaziu și nulitate la probele scrise ale Evaluării Naționale. Pentru ca, mai apoi, în liceu, profesorul să fie nevoit să ridice un nivel de cunoștințe care de fapt nu există.

Când are media de absolvire a gimnaziului 7,20 (Școala Gimnazială nr. 1 Văleni), respectivul elev nu a putut să scrie mai mult de 0,20 de puncte la limba română, pentru că la matematică a obținut doar punctul din oficiu. Elev de 7,46 medie la absolvire (Școala Gimnazială nr. 2 Plopeni) care a obținut 1 la română și 1,50 la matematică. Are media de absolvire 7,48 (Școala Gimnazială nr. 1 Biruința), dar 1,30 la română și 1,40 la matematică. La Școala Gimnazială „Ioan Atanasiu” Lipnița a reușit să termine cu 7,58, dar a luat 1,60 la română și 1 la matematică. A terminat gimnaziul la Liceul Cobadin cu media 8,24, dar la română a luat 2,05, iar la matematică 1,45. Cum e să termini cu 8,79 gimnaziul la Școala gimnazială nr. 2 Viile, dar să obții 2,25 la română și 1,50 la matematică? Tot aici a terminat un alt elev cu media 9,34, dar a obținut 3,95 la română și 2 la matematică. Colegul său, cu 9,43 medie de absolvire, dar cu 3 la română și 3,95 la matematică.

Deloc surprinzător, și în unitățile din municipiul Constanța sunt exemple, ce-i drept... rarefiate. Un elev de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, absolvent de gimnaziu cu 7,37 a scris doar de 0,45 la română, respectiv 0,20 la matematică (în plus față de punctul din oficiu). Alt exemplu la Școala Gimnazială nr. 12 „B.P. Hașdeu”, elev de 7,45 la final de gimnaziu, dar care la matematică nu a scris nimic, iar la română de 0,95 puncte. La Școala Gimnazială nr. 14 a terminat cu 8,05, ca la română să obțină 1,45, iar la matematică 1,75.
Și exemplele ar putea continua în aceeași „cheie”, dar ne întrebăm cu ce folos? Ce-ar fi fost să se anuleze examenele naționale, iar repartizarea să se facă pe baza mediilor din gimnaziu???

Anul trecut, când fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, lansa ideea repartizării în școlile profesionale a celor cu medii sub nota 5 la Evaluarea Națională, s-a pornit un adevărat „tsunami” în rândul părinților care nici în ruptul capului nu ar accepta un asemenea viitor pentru copilul lor. De parcă această alternativă a învățământului românesc constituie o pedeapsă, și nu un traseu onest al unui elev care la Bacalaureat cu certitudine nu ar mai putea să promoveze. Profesorii din liceu chiar nu pot face minuni atunci când cel din bancă vine din gimnaziu cu un asemenea gol de cunoștințe.

Se tot vorbește despre renunțarea la repartizarea computerizată și reîntoarcerea la admiteri organizate de licee, ca soluție la slabele rezultate de la Bacalaureat. Poate acela ar fi momentul în care ar dispărea goana după note și „asediul” din gimnaziu, iar profesorii nu ar mai fi sub presiunea părinților, la rându-le speriați de această ierarhie județeană. Poate atunci s-ar putea privi din clasa a VIII-a direct la final de a XII-a, când notele din cataloage nu mai pot păcăli.


Citește și:

Bacalaureat 2020 Care sunt liceele constănțene cu cea mai bună promovabilitate


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

LiaD.

02 Jul, 2020 09:32

Cu siguranta acesti elevi au media 5 la romana si matematica in cataloage, media generala fiind crescuta de mediile de la restul materiilor. Totusi....sa ne amintim: au fost ani cu scandal pe la televiziuni ca elevii sunt lasati corigenti intentionat pentru a nu intra in examen...Deci...?!

Articole asemanatoare

Etapa județeană a Concursului de creativitate ”Speak Out”, ediția a XVI-a la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” Constanța (FOTO)

02 Apr 2024 605

Guvernul RomânieiExcelență și plusvaloare prin formare, oferta Institutului Național de Administrație pentru anul 2024

25 Mar 2024 330

Dezastru la simularea examenului de Bacalaureat! Aproximativ 35% dintre candidați nu au reușit să ia măcar nota 5 la Limba și Literatura Română

15 Mar 2024 775

Interviu online cu Sorin Mihai, inspector şcolar general „Cele două simulări organizate la nivelul județului Constanța au arătat că elevii sunt mai buni decât cei din țară“

11 Mar 2024 1590

Simularea Evaluări Naționale 2024 Ierarhia școlilor din județul Constanța în funcție de media probelor. Colegiul Naţional „Mircea Cel Bătrân“, în fruntea clasamentului

04 Mar 2024 3066

Coaliția pentru educație cere o revizuire a proceselor de învățare și evaluare, în contextul rezultatelor slabe la simulare

27 Feb 2024 413

Un nou pas în proiectul „Înființare centru integrat de colectare separată prin aport voluntar în municipiul Constanța“

26 Feb 2024 1038

Directorul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia conduce Comisia de evaluare anuală a lui Aurel Mototolea, managerul MINAC (DOCUMENT)

25 Feb 2024 832

Știri Constanța Concursul „Pontus Euxinus” la Colegiului Național Militar „Alexandru Ioan Cuza" (GALERIE FOTO)

11 Feb 2024 799

Primăria Municipiului Tulcea premiază performanțele elevilor și sportivilor

07 Feb 2024 775

IPJ Brăila Acțiuni pentru siguranța cetățenilor

07 Feb 2024 401

Simularea pentru Evaluarea Națională 2024 începe azi. Câți elevi s-au înscris la Constanța

05 Feb 2024 799

Elevii de clasa a VIII-a susțin simularea națională pentru Evaluarea Națională 2024

02 Feb 2024 852

ANOFM A lansat cea mai amplă platformă de monitorizare, anticipare și corelare a cererii cu oferta de pe piața muncii din România

20 Dec 2023 673

Constanța Elevii au participat la prima probă din cadrul simulării județene a examenului de evaluare națională

11 Dec 2023 4216