EXCLUSIVITATE Cum a cheltuit Asociaţia Litoral - Delta Dunării aproape 300.000 de euro din banii încasaţi pentru taxa de promovare a staţiunii Mamaia (document)

Corina Martin explică în faţa Consiliului Local Constanţa cum anume a cheltuit Asociaţia Litoral - Delta Dunării aproape 300.000 de euro din banii încasaţi pentru taxa de promovare a staţiunii Mamaia.
Liberala Ana Marcu solicita, în cadrul şedinţei Consiliului Local Municipal (CLM) Constanţa din 30 aprilie, ca Asociaţia Litoral - Delta Dunării să vină în faţa CLM pentru a da socoteală cu privire la banii colectaţi prin intermediul taxei de promovare a staţiunii Mamaia. Mai exact, consilierul local PNL dorea să ştie cum anume au fost cheltuiţi aceşti bani de către asociaţie, având în vedere faptul că 80% din banii care provin din această taxă iau drumul asociaţiei şi doar 20% din sumă merg la administraţia publică locală. E pentru prima dată când asociaţiei conduse de Corina Martin i se cere public să explice cum sunt direcţionaţi aceşti bani.

Pe data de 15 mai, secretarul municipiului Constanţa, Marcela Enache, a trimis oficial o adresă către Asociaţia Litoral - Delta Dunării pe această temă. Mai mult sau mai puţin surprinzător, asociaţia a pregătit un răspuns, pe care îl va prezenta în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local Constanţa din data de 2 iunie.

2013

Conform documentului semnat de Corina Martin, în calitate de preşedinte al asociaţiei, în 2013, această entitate a cheltuit, pentru imnul staţiunii Mamaia, acel controversat „Viva Mamaia!”, suma de 213.047,87 de lei. În acelaşi an, asociaţia a dat, pentru finanţarea parţială a cheltuielilor de organizare a celei de-a doua ediţii a Festivalului Antic Tomis, suma de 84.914,91 de lei. Tot atunci, pentru realizarea filmului oficial de promovare a staţiunii Mamaia şi a Satului de Vacanţă, a fost alocată suma de 53.055 de lei.

Amintim că în videoclipul imnului staţiunii Mamaia apărea şi fostul primar al municipiului Constanţa, Radu Mazăre, în vreme ce "eroina" Festivalului Antic Tomis era, cum altfel?!, Corina Martin, în rolul Reginei Tomiris. De menţionat este faptul că acest eveniment şi-a atras, de-a lungul timpului, o serie de critici, una dintre acestea din partea lui Gabriel Custurea, directorul Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa (MINAC), în opinia căruia festivalul este „o stupizenie, o aberaţie sinistră”. „Este o stupizenie, o aberaţie sinistră. Tomiris e în Marea Caspică, n-are nicio legătură cu Marea Neagră regina sciţilor masageţi. Asta, dacă ştim istorie, dacă nu ştim... să se ducă la şcoală oamenii care nu ştiu istorie”, declara directorul MINAC, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, în august 2014.
Mai multe detalii pe acest subiect puteţi afla citind materialul „Corina Martin va fi, pentru o zi, Regina Tomiris - Directorul Muzeului de Istorie Constanţa - O stupizenie, o aberaţie sinistră”.

2014

În 2014, Asociaţia Litoral - Delta Dunării a „chivernisit” banii astfel: 344,89 de lei pentru rezervarea domeniului website-ului staţiunii Mamaia, „servicii consultanţă juridică întocmire regulament Comisie şi consultanţă juridică lunară - 3.000 de lei pentru Regulament” şi „700 de lei/lunar pentru consultanţă acordată de jurist (perioada februarie-decembrie 2014), 183.842,85 de lei pentru contractarea şi lansarea campaniei de publicitate «Mamaya Style» (6 layout-uri)”, adică acea campanie a cărei modificare a fost solicitată în mod expres de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pe motiv că este discriminatorie şi are conţinut sexist. De altfel, atât asociaţia, cât şi fostul primar Radu Mazăre au fost acuzaţi de discriminare.

Alte sume de bani au fost cheltuite de asociaţie pe şepci şi pentru participarea la diverse evenimente de profil. Spre exemplu, doar pentru participarea la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară (chirie stand şi show) au fost alocaţi 126.579,49 de lei. O altă sumă considerabilă a fost cheltuită pentru promovarea staţiunii la „Fashion Luxury Day” Mamaia, şi anume 75.049,90 de lei. Cu alte cuvinte, asociaţia a dat peste 75.000 de lei pentru a promova staţiunea în cadrul unui eveniment organizat în staţiune. Participarea la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României a costat, surpriza surprizelor, doar 734,45 de lei, deci cu peste 120.000 de lei mai puţin faţă de ediţia din primăvară.

Interesant este că, în vreme ce şepcile pentru campania „Mamaia Style” au costat 23.486 de lei, organizarea spectacolului pentru deschiderea sezonului estival la 1 Mai s-a ridicat la doar 4.200 de lei.

2015

Anul acesta, Asociaţia Litoral - Delta Dunării alocă 1.000 de lei lunar pentru servicii de consultanţă juridică. De ce are nevoie asociaţia de consultanţă juridică? Participarea la Târgul de Turism de la Tel Aviv a costat 7.374,26 de lei, realizarea materialelor de promovare a staţiunii Mamaia (în limba română, în ebraică şi în germană) - broşura generală de prezentare a staţiunii, de opt pagini, şi „broşura de nightlife Mamaia - Party 'til dawn” de patru pagini au presupus cheltuieli de 33.996,16 lei, participarea la Târgul de Turism de la Berlin - 2.545,89 de lei.

Tot în 2015, pentru participarea la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, au fost cheltuiţi 93.030,70 de lei. Organizarea evenimentului pentru deschiderea sezonului estival a costat aproape dublu faţă de anul trecut: 8.031,90 de lei. Nu în ultimul rând, pentru realizarea materialelor de promovare a staţiunii Mamaia (în limbile turcă şi italiană): broşură generală de prezentare a staţiunii (8 pagini), broşură de nightlife „Mamaia - party 'til dawn” (4 pagini), DVD şi cutii cu filmul staţiunii Mamaia - 79.318,46 de lei.

Conform documentului semnat de Corina Martin, în 2013 şi 2014, din taxa de promovare a staţiunii Mamaia Asociaţia Litoral - Delta Dunării a încasat 1.800.000 de lei, din care a cheltuit 1.328.079,29 de lei.

Semne de întrebare

E de apreciat faptul că, la abia doi ani după ce a încasat această sumă generoasă, Asociaţia Litoral - Delta Dunării catadicseşte să prezinte, în faţa Consiliului Local Municipal Constanţa, felul în care au fost direcţionaţi banii. Se ridică totuşi câteva semne de întrebare. Cum se cuantifică rezultatele promovării staţiunii Mamaia? Cu cât a crescut numărul turiştilor români şi străini din staţiune, comparativ cu perioada în care această taxă nu exista? Suma necheltuită, adică cei 450.000 de lei, în ce cont stă? De ce plăteşte asociaţia consultanţă juridică? Care sunt opiniile agenţilor economici din Mamaia faţă de modul în care au fost cheltuiţi banii în 2013, 2014 şi 2015?

În secţiunea „Documente”, puteţi vizualiza răspunsul asociaţiei, acolo unde sunt trecute toate sumele de bani, respectiv evenimentele pentru care acestea au fost cheltuite.
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.