Expiră termenul iniţial, agreat prin contract, pentru ranfluarea navei eşuate în Portul Midia. Ce s-a întâmplat până acum


Astăzi expiră termenul iniţial de 35 de zile asumat de GSP Servicii Petroliere, prin contract cu Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, privind ranfluarea epavei Queen Hind din Portul Midia şi incinerarea leşurilor de la bordul navei.
 
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a semnat la data de 14 ianuarie 2020, cu Grup Servicii Petroliere, contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.  
Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare. Durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operaţiunile nu pot fi realizate din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a restricţiilor impuse de Căpitănie ori alte autorităţi relevante, transmite CN APM SA.
Vremea nefavorabilă şi dificultăţile apărute în timpul procedurii de ranfluare au prelungit termenul iniţial. Societatea câştigătoare a subcontractat serviciile de incinerare a oilor decedate de pe navă, fiind vorba de o societate din Tulcea.
 
Conform unor surse din cadrul CN APM Constanţa, firma câştigătoare face tot ce îi stă în putinţă pentru a dezeşua nava, iar dacă era desemnată o altă societate din afara ţării, dar cu experienţă în ranfluări, costurile generate ar fi fost cu 20 milioane de lei mai mari, doar pentru aducerea unor experţi.
 
Citeşte şi 
 
Oficial de la CN APM Constanţa A fost semnat contractul pentru ranfluarea şi neutralizarea încărcăturii navei Queen Hind 
 
Ranfluări celebre. Cât a durat să fie scoase unele dintre navele scufundate. Unele zac şi acum pe fundul apelor (galerie foto)
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Trei parcele de teren, situate în Porturile Constanța și Midia, pot fi închiriate de la CN APM Constanța. Licitația de atribuire se va desfășura în luna mai (DOCUMENT)

22 Apr 2024 496

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 454

Curtea de Apel Constanța, decizie definitivă în cazul navei GSP King, reţinută în Portul Midia!

18 Mar 2024 3826

Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

12 Mar 2024 7136

Firme Constanța Midia Internațional SA. A fost convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor

26 Feb 2024 706

Vizat, Portul Midia! Administrația Porturilor Maritime Constanța a atribuit cu contract important (DOCUMENT)

24 Feb 2024 802

Baurzhan Nurgaliyev este noul administrator şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Midia Marine Terminal SRL, din Năvodari

07 Feb 2024 908

Act adițional Ministerul Apărării Naționale alocă noi fonduri pentru Șantierul Naval Midia SA (DOCUMENT)

25 Jan 2024 1295

Administrația Porturilor Maritime, contract cu Inaco Legal SRL, din Galați (DOCUMENT)

23 Jan 2024 824

Nava GSP King, sub pavilion Panama, reținută de Tribunalul Constanța în Portul Midia! (DOCUMENT)

16 Jan 2024 8185

Nemulțumiri după primele condamnări! Dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea ajunge la Constanța! (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

08 Jan 2024 1071

Averea și interesele lui Costel Bucur, director Operațiuni Portuare în Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (DOCUMENT)

29 Dec 2023 1725

Averea și interesele lui Adrian Daniel Gavruță, președintele Consiliului de Administrație al Administrației Porturilor Maritime SA! (DOCUMENTE)

21 Dec 2023 1562

Primele condamnări în dosarul oilor îngropate pe un teren viran din Tulcea! Inculpați, Cazacioc Gelu Daniel și Cazacioc&Co SRL (FOTO, VIDEO+DOCUMENT)

11 Dec 2023 1666

Baza Logistică Navală Constanța și Șantierul Naval Midia SA au încheiat un contract ce prevede reparații și andocare la Nava NPR 190 (DOCUMENT)

07 Dec 2023 1066