Florin Goidea, director CNAPMC „Portul nu e blocat, sunt doar aglomerări în unele terminale. Este o situație specială și trebuie să ne adaptăm" (GALERIE FOTO+VIDEO)

  • Portul Constanța este sufocat de nave
  • Zeci de vapoare sunt ancorate în port, iar multe altele așteaptă în largul Mării Negre să le vină rândul
  • Portul Constanța poate descărca zilnic o sută de mii de tone de marfă
  • Florin Goidea spune că se fac eforturi pentru fluidizarea traficului şi expedierea cât mai rapidă a mărfurilor din port
  • Urmează să fie achiziţionate două scanere, în Porturile Constanţa Nord şi Constanţa Sud Agigea, iar personalul vamal a fost suplimentat cu 20 de angajaţi
  • Începând de astăzi se operaționalizează poarta 14 astfel încât intrarea camioanelor să se facă prin poarta 10 bis iar ieșirea prin poarta 14
  • S-au dezafectat cca 400 de vagoane și la începutul lunii următoare se începe reabilitarea primelor 35 de linii din triajele portului
  • Se vor elibera de vagoane liniile de la 2 la 7 în triaj Palas, linii necesare pentru activitatea derulată de compania Oil Terminal
  • În permanență au loc ședinte de pentru soluționarea urgențelor care apar
 
Portul Constanța este sufocat de nave.

Zeci de vapoare sunt ancorate în port, iar multe altele așteaptă în largul Mării Negre să le vină rândul.

Cele mai multe nave trebuiau să ajungă la Odesa, dar zona este înconjurată de armata rusă.

Singura variantă este acum portul Constanța, unde traficul de mărfuri s-a dublat de când a început războiul.

Navele comerciale care staționează în largul litoralul românesc s-au înscris pe o listă de așteptare, pentru că toate danele portului Constanța sunt ocupate de containere pline de mărfuri.

În imaginile surprinse de reporterii ZIUA de Constanța se văd zeci de ambarcațiuni și mii de containere.


„Portul Constanța primește în acest moment un aflux de nave mult mai mare față de ceea ce operau în trecut, de aceea, trebuie să lucreze 24 din 24 și trebuie să demareze toate aceste procese de descărcare mult mai rapid față de cum o făceau înainte”, a declarat și ministrul economiei, Florin Spătaru.

Portul Constanța poate descărca zilnic o sută de mii de tone de marfă.

Acum se descarcă 67.000 de tone.


Practic, se lucrează la 70 la sută din capacitate.



„Este aglomeraţie în unele terminale din Portul Constnaţa, în contextul în care porturile ucrainene nu mai sunt operaţionale, însă nu este vorba despre un blocaj", a declarat pentru ZIUA de Constanța, directorul Administrației Porturilor Maritime Constanța, Florin Goidea.

Acesta precizează că mărfurile care aveau destinația finală Ucraina și Republica Moldova mergeau în ţări non UE, iar România este o ţară a Uniunii Europene şi există regulamente vamale care trebuie respectate şi, din acest motiv, procedura la vamă este mai complicată.

Florin Goidea mai spune că se fac eforturi pentru fluidizarea traficului şi expedierea cât mai rapidă a mărfurilor din port.

De asemenea, urmează să fie achiziţionate două scanere, în Porturile Constanţa Nord şi Constanţa Sud Agigea, iar personalul vamal a fost suplimentat cu 20 de angajaţi.


Florin GOIDEA, director general CNAPMC


Cât privește taxele percepute de operatori, care ar determina armatorii să-și țină navele în larg, în așteptare, directorul CNAPMC, spune că „administrația are terenul în concesiune de la minister și este dat în chirie operatorilor portuari care își fac politica economică și comercială iar administrația portuară nu se poate amesteca în acțiunile lor".

Florin Goidea a dat asigurări că autoritățile chiar își fac treaba pentru a fluidiza expedierea mărfurilor din port.
 
„Vama a mărit semnificativ numărul de agenți și a prelungit programul de lucru.

Începând de astăzi se operaționalizează poarta 14 astfel încât intrarea camioanelor să se facă prin poarta 10 bis iar ieșirea prin poarta 14.
CFR lucrează, s-au dezafectat cca 400 de vagoane și la începutul lunii următoare se începe reabilitarea primelor 35 de linii din triajele portului.
Se vor elibera de vagoane liniile de la 2 la 7 în triaj Palas, linii necesare pentru activitatea derulată de compania Oil Terminal. În permanență au loc ședinte de pentru soluționarea urgențelor care apar", a mai spus directorul CNAPMC pentru ZIUA de Constanța.

În plus, pentru că mărfurile descărcate la Constanța să ajungă la destinație, autoritățile au creat coridoare speciale, prin care acestea vor fi transportate cu camioanele spre Republica Moldova și Ucraina.

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Aglomerație în portul Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/aglomeratie-in-portul-constanta-galerie-foto-video-782498.html
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Consultare de piață pentru actualizarea proiectului „Bebe Trusou" inițiat anul trecut de PSD Constanța, dar care nu a fost încă aprobat în Consiliul Local Municipal

02 Jul 2022 369

Secretarul de stat în MApN, întâlnire cu președintele Comisiei pentru forțe armate din Senatul SUA

01 Jul 2022 364

CJC a scos la licitație restul de lucrări de la Centrul de îngrijire a persoanelor cu afecțiuni Alzheimer din Agigea

30 Jun 2022 510

Bogdan Barață a fost desemnat președintele Consiliului de Administrație al Telegondola-Mamaia SRL

28 Jun 2022 600

Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța cumpără furaje de aproximativ un milion de lei

28 Jun 2022 456

Actualizarea strategiei de alimentare în sistem centralizat cu energie termică a municipiului Constanța scoasă din nou la licitație

28 Jun 2022 491

Decizii ale asociaților Laro Residence SRL. Soția primarului din Lumina și un consilier local PSD și-au cesionat părțile sociale

27 Jun 2022 544

Proiectul pentru construcția viitorului „Teatru pentru Copii și Tineret”, în consultare la Agenția pentru Protecția Mediului!

27 Jun 2022 643

Lotul 3 din contractul de transport persoane scos la licitație de Consiliul Județean Constanța, atacat la CNSC

25 Jun 2022 699

Actualizare PUZ reabilitare și revitalizare zona Peninsulară a municipiului Constanța

24 Jun 2022 578

Consultare de piață cei care vor să construiască în zona Campusului Universitar din Constanța

24 Jun 2022 524

Primăria Constanța vrea să modifice sau să actualizeze șase PUZ-uri importante!

24 Jun 2022 682

Consiliul de Administrație al Oil Terminal a prelungit cu patru luni mandatul directorului Sorin Ciutureanu

23 Jun 2022 735

Decizii importante pe ordinea de zi a ședinței AGA Portului Constanța

21 Jun 2022 781

Prima ediție a Festivalului Internațional de Operă de la Constanța mai subțiază bugetul local cu 400.000 lei

18 Jun 2022 1022