Iată de ce a fost suspendat Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa! (document)

Cotidianul ZIUA de Constanţa prezintă motivarea judecătorilor de la Tribunalul Constanţa în dosarul în care s-a dispus suspendarea hotărârii Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa. În prezent, dosarul se află la Curtea de Apel Constanţa, primul termen nefiind încă stabilit.  
 
În motivare, judecătorii de la Secţia de contencios administrativ şi fiscal din Tribunalul Constanţa arată, printre altele, următoarele aspecte:
 
„Fără a analiza în fond actul administrativ- HCLM Constanţa nr. 371 din 27.09.2018  pentru aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, este clar, aşa cum rezultă din titlul hotărârii, că se instituie reguli care restricţionează accesul liber într-o zonă publică a oraşului Constanţa, reguli ce vor fi analizate aprofundat  de instanţa de fond“.
 
„Însă, prin aprobarea unor reguli de acces în zona peninsulară pentru circulaţia rutieră prin instituirea unor permise de acces în mod logic se restricţionează libera circulaţie a persoanelor în zonă (drept consfinţit de Constituţia României), cu consecinţa restrângerii unor drepturi ale persoanelor fizice şi juridice rezidente în zona peninsulară -proporţionalitatea, necesitatea restrângerii acestor drepturi,  măsura acestor ingerinţe în exercitarea drepturilor de proprietate ale persoanelor rezidente urmează să fie analizate la fondul cauzei, dar instanţa apreciază că  restrângerea acestor drepturi reprezintă împrejurări vădite de fapt capabile să producă o îndoială serioasă cu privire la legalitatea actului administrativ în cauza de faţă“, conform motivării.
 
În continuare, magistraţii arată că „noţiunea de pagubă iminentă a fost definită în art.2 alin. (1) lit.ş) din Legea nr.554/2004 ca fiind prejudiciu material viitor şi previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcţionării unei autorităţi publice sau a unui serviciu public“.
 
„Producerea pagubei trebuie sà constea într-o consecinţă a executării, nu în însăşi executarea actului administrativ atacat, întrucât s-ar ajunge la concluzia că cerinţa referitoare la iminenţa producerii unei pagube este presupusă în majoritatea cazurilor executării unui act administrativ. Acest lucru este inadmisibil, deoarece ar contraveni caracterului de excepţie al instituţiei suspendării executării actului administrativ. Astfel, în ceea ce priveşte paguba iminentă, instanţa constată că reclamantul (Asociaţia Piaţa Ovidiu) face dovada producerii unei astfel de pagube iminente, ireparabile sau dificil de reparat membrilor asociaţiei reclamante, agenţi economici ce-şi desfăşoară activitatea în zona peninsulară, restrângerea accesului în zona peninsulară produce o restrângere a vadului comercial, o diminuare a clientelei“.
 
„Instanţa reţine astfel că  sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art.15 prin raportare la motivele prevăzute de art.14 din Legea nr.554/2004 pentru suspendarea executării actului administrativ contestat de reclamant. În ceea ce priveşte durata  termenului de suspendare a executării, acesta este un termen ce poate fi stabilit de instanţă cu încadrarea în limitele prescrise de dispoziţiile art.15 din Legea nr.554/2004 actualizată, respectiv până la soluţionarea definitivă a cauzei, apreciind în acest caz ca suspendarea să fie dispusă până la pronunţarea instanţei de fond asupra legalităţii actului administrativ atacat, având în vedere că acţiunea în anulare a actului administrativ a fost formulată separat, dosar în care se analizează legalitatea actului administrativ“.
 
Având în vedere considerentele de fapt şi dispoziţiile legale aplicabile, instanţa a reţinut că sunt îndeplinite condiţiile (...) pentru suspendarea executării actului administrativ şi, în consecinţă, a admis cererea şi a dispus suspendarea executării actului administrativ - hotărârea Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa până la pronunţarea instanţei de fond.
 

Motivarea completă poate fi citită integral accesând secţiunea „Documente“.
 
Sursa text: rolii.ro

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Au început să dispară stâlpișorii din Peninsula Constanța! Procesul cu Poliția pe aviz, ajuns la Curtea de Apel (FOTO+VIDEO)

23 Apr 2024 437

Stâlpișorii ficși din Peninsula Constanța rămân în picioare! Tribunalul a respins cererea de anulare a avizului IPJ (MINUTA)

30 Jan 2024 666

Retrospectivă 2023 Anul în care Regulamentul de acces în Zona Peninsulară Constanța a fost anulat definitiv

03 Jan 2024 766

Ultima oră! Regulamentul de acces în Peninsula Constanța, anulat definitiv! A fost admis recursul cetățenilor în Dosarul Peninsula (MINUTA)

13 Nov 2023 960

Dosarul Peninsula, la Curtea de Apel! Mâine se așteaptă verdictul

12 Nov 2023 890

Verdictul pentru Peninsula Constanța, amânat din nou

07 Nov 2023 934

Dosarul „Peninsula“ – judecătorii au suplimentat timpul pentru deliberări!

31 Oct 2023 856

Peninsula Constanța! Curtea de Apel amână verdictul definitiv pe Regulamentul de acces în Zona Peninsulară

17 Oct 2023 881

Moment decisiv pentru Peninsula Constanța, la Curtea de Apel!

02 Oct 2023 848

S-a stabilit data la care ar putea fi anulat definitiv Regulamentul de acces în Zona Peninsulară Constanța!

21 Jun 2023 1058

Consiliul Local Constanța renunță la Regulamentul Peninsulei?!

15 Jun 2023 2322

Dosarul „Peninsula“, la Curtea de Apel Constanța! S-a înregistrat recursul

07 May 2023 1310

Regulamentul Peninsulei Constanța va fi decis la Curtea de Apel! „Considerăm că instanța a apreciat greșit că dreptul la sănătate nu este afectat de existența restricțiilor implementate“

26 Apr 2023 1361

Stâlpișorii, motiv de proces! Peninsularii nu renunță! IPJ Constanța, chemat la judecată pentru avizul dat Regulamentului de acces

15 Apr 2023 2020

Sondaj de opinie 65% dintre respondeți spun că primăria trebuie să renunțe la Regulamentul Peninsulei Constanța

10 Apr 2023 1269