Nu obţii certificatul de înmatriculareAnvelopele de iarnă luate „la negru", neacceptate de RAR şi Poliţie

anvelopebluratsursaautoAnunturi-auto.jpgAnvelopele all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow - noroi şi zăpadă), însă, unele, nu au marcajul „fulg de nea", în apropierea căruia se află simbolul unui munte, specific doar anvelopelor de iarnă

În aproximativ trei săptămâni, toţi conducătorii auto din România vor fi obligaţi să-şi echipeze autoturismele cu anvelope de iarnă, dacă vor circula în condiţii de zăpadă, gheaţă ori polei. Interesant de remarcat, anvelopele achiziţionate „la negru", fără emiterea unui document din care să reiasă că sunt specifice iernii, nu sunt acceptate de Registrul Auto Român şi nici de Poliţia Rutieră, începând cu data de 1 noiembrie. În aceste condiţii, este de preferat ca anvelopele de iarnă (indiferent de modalitatea prin care au fost cumpărate) să fie montate până la începutul lunii viitoare, altfel Poliţia Rutieră va reţine certificatul de înmatriculare al maşinii şi va elibera o dovadă înlocuitoare a acestuia, fără drept de circulaţie. Altfel spus, în intervalul 1 noiembrie - 1 martie, automobilele „încălţate" cu anvelope de vară ori all-sezon, care au doar însemnele M/S, vor rămâne în locul în care s-a făcut controlul, transportul acestora rămânând în grija proprietarului.

Isteria cauciucurilor de iarnă este aproape să înceapă! În intervalul de timp 1 noiembrie - 1 martie, toţi şoferii din România vor fi obligaţi, prin lege, să-şi echipeze automobilele cu anvelope de iarnă. Cei prinşi pe picior greşit rămân fără certificatele de înmatriculare, însă vor primi o dovadă înlocuitoare a acestui document, fără drept de circulaţie. Mai mult decât atât, şoferii ghinionişti vor primi o amendă, sancţiunile fiind cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei şi sunt destinate şoferilor autovehiculelor de transport marfă şi persoane, iar pentru autoturisme amenda poate varia între 630 de lei şi 1.400 de lei, cu posibilitatea achitării în 48 de ore a jumătate din valoare. Din momentul activării dovezii înlocuitoare fără drept de circulaţie, conducătorul auto nu mai are voie să se urce la volanul acelei maşini, singura variantă pentru ca acesta să-şi transporte automobilul rămânând închirierea unei platforme. După cum este de aşteptat, cheltuielile generate de reţinerea certificatului de înmatriculare rămân în sarcina conducătorilor auto. După ce a montat cauciucuri de iarnă, şoferul prins pe picior greşit se deplasează cu automobilul la Registrul Auto Român în vederii obţinerii unui certificat din care să reiasă că respectivele anvelopele sunt conforme legii în vigoare. Atenţie! Acest certificat se va elibera de către angajaţii RAR numai după ce conducătorul auto va prezenta inspectorilor Registrul Auto Român chitanţa de achiziţionare a anvelopelor de iarnă.

„Carnea", de cel puţin 1,5 milimetri

anvelope-anvelopelanturi.jpgAltfel spus, cauciucurile cumpărate „la negru", fără emiterea nici unui act, nu sunt acceptate de RAR şi, implicit, nici de Poliţia Rutieră. Odată obţinut documentul de la registru, şoferul se deplasează la sediul Serviciului Rutier pentru redobândirea certificatului de înmatriculare. Abia atunci, maşina poate fi dată jos de pe platformă şi condusă. Nu este de trecut cu vederea faptul că anvelopele trebuie să aibă „carnea" de cel puţin 1,5 milimetri. De precizat că anvelopele all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow - noroi şi zăpadă), însă, unele, nu au marcajul „fulg de nea", în apropierea căruia se află simbolul unui munte, specific doar anvelopelor de iarnă. Automobilele neechipate cu anvelope de iarnă pot fi utilizate în perioada 1 noiembrie - 1 martie, doar când carosabilul este uscat. Cu toate acestea, conducătorii auto riscă să fie implicaţi în diverse accidente rutiere şi să nu fie despăgubiţi de societăţile de asigurări.

Ce spun specialiştii

Potrivit Romaniaforum.ro, unele anvelope all-season sunt fabricate special pentru a fi utilizate pe parcursul întregului an, pentru toate anotimpurile, îmbinând calităţile anvelopei de vară şi a celei de iarnă. „În condiţii extreme este inferioară celei de vară pe uscat sau celei de iarnă pe zăpadă. Anvelopa de vară: este fabricată special pentru a fi utilizată la temperaturi mai mari de 7 grade Celsius. Are un comportament foarte bun pe asfalt uscat sau umed, dar nu este recomandată pe carosabil acoperit cu zăpadă sau gheaţă. Este fabricată să reziste la temperaturile ridicate din perioada verii, devine foarte rigidă la temperaturi scăzute, ceea ce afectează aderenţa. Anvelopa de iarnă: este fabricată special pentru a fi utilizată la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. Datorită componentelor care îşi păstrează proprietăţile la temperaturi scăzute şi a crestăturilor multiple de pe banda de rulare, anvelopele au o aderenţă mai mare pe zăpadă sau gheaţă", potrivit sursei mai sus citate.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Burebista Rex Dacorum

12 Oct, 2011 21:18

asa, si daca am anvelopele de acum 2 ani si nu mai bonul inseamna ca nu sunt valabile?

Case

12 Oct, 2011 07:08

In conformitate cu definitia anvelopelor de iarna din legislatie, definitie care te trimite la 3 documente legislative europene pe care autorul articolului se pare ca nu le-a citit, singurul insemn pe anvelopa ca aceasta sa fie "de iarna este M S sau MS sau M&S". Simbolistica cu pictograme nu este regasita in aceste texte legislative. Interpretarile facute dupa cum viseaza unii sau scriu pe diverse forumuri ca anvelopa trebuie sa aiba fulg de nea, pisc alpin, faruri de ceata sau mai stiu eu ce le trece prin cap, nu are fundament legal. Pacat ca legea permite interpretari ( firesc in Romania) cand legiuitorul putea defini exact si in doua randuri anvelopa de iarna.

Articole asemanatoare

IGPR InfotraficTrafic îngreunat pe centura București

25 Apr 2024 86

Un copil a fost lovit de mașină în municipiul Constanța

25 Apr 2024 465

Accident rutier la ieșirea din Gălbiori, județul Constanța. Un tir încărcat cu piatră s-a răsturnat!(Galerie FOTO)

25 Apr 2024 494

Accident rutier în stațiunea Mamaia! Unul dintre șoferi, sub influența substanțelor interzise

24 Apr 2024 573

Motivare CSM Consiliul Superior al Magistraturii respinge cererea de suspendare din magistratură a judecătoarei Popoviciu Ioana Ancuța (MINUTA)

24 Apr 2024 698

IGPR InfotraficTrafic restricționat pe DN 6 Craiova-Strehaia,

24 Apr 2024 266

Năvodari Oficial de la IPJ, în legătură cu evenimentul rutier în care a fost implicat un copil de 8 ani

23 Apr 2024 560

Inspecția Judiciară propune suspendarea din funcție a judecătoarei Popoviciu Ancuța, de la Mangalia! Totul s-ar putea decide azi la CSM!

23 Apr 2024 526

UPDATE Năvodari Accident rutier - copil aflat pe bicicletă, rănit

23 Apr 2024 908

IPJ Constanța mută Poliția din Vama Veche, din container, într-o clădire a Gărzii de Coastă! Urmează reparații generale (FOTO+VIDEO)

22 Apr 2024 834

IGPR Infotrafic Circulație îngreunată pe DN 2

22 Apr 2024 232

Accident rutier în zona Taberei Năvodari! Două autoturisme, implicate (GALERIE FOTO)

21 Apr 2024 815

„Suntem cu 2 Mai puțini“ Manifest organizat în Piața Ovidiu din Constanța în memoria celor doi tineri uciși în tragicul accident de la 2 Mai (GALERIE FOTO+VIDEO)

21 Apr 2024 927

Un șofer a reclamat la poliție că a fost implicat într-o tamponare pe bulevardul Aurel Vlaicu din Constanța! Incredibil ce au constatat polițiștii

21 Apr 2024 765

Accident rutier în Eforie Nord, județul Constanța. O mașină a ieșit de pe carosabil și a intrat în peretele unei case

20 Apr 2024 940