Oil Terminal trebuie să garanteze valoarea accizelor Gabriel Daraban - „Începând cu 1 mai 2019, s-ar putea să nu mai descărcăm navele. Atunci să-l vedem pe domnul Teodorovici!“ (video)

 În vara anului trecut, Direcţia Generală a Vămilor a emis Decizia nr. 145 prin care s-au publicat instrucţiunile referitoare la garanţiile globale, modul de calcul al acestora, precum şi modalităţile de reducere/exonerare de la constituirea garanţiei globale. Astfel, sarcina constituirii garanţiei aferente antrepozitului vamal a fost trecută de la proprietarul mărfii (rafinăriile din ţară, sau traderii internaţionali şi locali) către depozitar - Oil Terminal. Începând cu 1 mai 2019 devine obligatorie garantarea integrală a accizelor pentru depozitarul Oil Terminal.
 
În calitate de depozitar al mărfii, Oil Terminal  trebuie să garanteze valoarea accizelor (nu proprietarul mărfii), iar suma garanţiei globale este de 866 de milioane lei, în condiţiile în care capitalul propriu al companiei se ridică la 450 de milioane de lei.
 
„Costurile financiare vor fi foarte mari. Sunt nişte nonsensuri rezultate din negocierile reprezentanţii României la Bruxelles, imediat după aderare. S-au dus acolo şi au negociat cu mandat, în numele statului român, că vom face şi vom drege. Noi ca ţară avem semnate toate tratele comerciale. Dar nu le-au analizat cu atenţie şi, uite, vine termenul şi constatăm că s-a greşit, că întreprinderea statului român nu poate susţine fizic un angajament. Stăm pe la uşile ministrului de Finanţe şi nu ne primeşte. Noi sperăm să rezolvăm această problemă prin forţele noastre. În cel mai negru scenariu, s-ar putea să nu mai descărcăm navele, pentru că nu mai putem să le descărcăm, nu avem un regim vamal care să fie acceptat.
 
Vama Constanţa nu va permite descărcarea, şi atunci să-l vedem pe domnul Teodorovici! Nu vrem să facem din asta o suveică politică, este compania statului român. Dacă i-ar fi fost adusă la cunoştinţă această chestiune, pentru că noi am făcut suficiente demersuri, ministrul de Finanţe cred că şi-ar pune mâinile în cap”, a precizat, la Interviu live, Gabriel Daraban, director comercial al Oil Terminal.
 
Consecinţa pentru companie poate fi pierderea unor clienţi, care ar putea să îşi reloce activitatea în alte ţări din zonă, unde tarifele sunt mai mici. Conducerea companiei consideră că Decizia 145/2018 a Direcţiei Generale Vamale va avea un impact negativ în competitivitatea economică a României, va reduce veniturile bugetului de stat şi, implicit, va fi afectat semnificativ volumul de activitate al Oil Terminal.
 
Vă reamintim că principalele servicii realizate de companie sunt: primirea, depozitarea, condiționarea și expedierea țițeiului, a păcurii, a produselor petroliere, petrochimice și chimice lichide pentru import, export și tranzit; efectuarea de încercări fizico-chimice, pentru produsele derulate, efectuarea de încercări fizico-chimice pentru terți, în laboratoarele proprii; efectuarea de reparații și întrețineri pentru instalațiile și utilajele aflate în dotare.
 
Statul român, prin Ministerul Energiei, este acționarul majoritar cu 59,6%, Sebastian Valentin Dumitrescu, în vârstă de 96 de ani, cu 14,5%, și restul de alți acționari.
 
Facem menţiunea că, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern publicat pe pagina oficială de internet a Ministerului Finanţelor Publice, acţiunile deţinute de stat la 28 de companii vor participa la capitalul social al Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI), reprezentând un aport în natură în valoare de 10,112 miliarde de lei.

Administrarea FSDI se va face în sistem dualist, de către un Consiliu de supraveghere şi un Directorat, în conformitate cu prevederile Legii nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Consiliul de Supraveghere este format din nouă membri, desemnaţi de Adunarea Generală a Acţionarilor în urma unui proces de selecţie, cu un mandat de 5 ani care poate fi reînnoit.
 

În capitalul FSDI vor intra acţiunile deţinute de stat la mai multe companii, printre care şi Oil Terminal. Despre Fondul Suveran de Investiții, directorul comercial al Oil Terminal, Gabriel Daraban, consideră că, „dacă structura acestuia este bine gândită, ar putea fi de succes, dacă însă interesele sunt meschine, poate fi o catastrofă, pentru că România trebuie să-și modernizeze companiile strategice, dacă vrem să fim lideri zonali și independenți energetic”. 
 
Discuţia pe acest subiect cu Gabriel Daraban din cadrul Interviului live o puteți urmări aici: 

 
Citeşte şi:
 
Interviu live Gabriel Daraban - „Primarul trebuie să stea la ușa ministrului de Finanțe, la ușa premierului și să ceară drepturile pentru orașul lui. Trăim falimentul clasei politice locale!“ (video)

 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Firme Constanța Bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Oil Terminal SA a fost aprobat

04 Apr 2024 673

Dezvoltarea urbană durabilă O abordare complexă care face parte din ADN-ul IULIUS, dezvoltatorul de la Iași care vine la malul mării

02 Apr 2024 1010

OIL Terminal SA investește în Portul Constanța. Compania va construi un rezervor în vecinătatea Danei 67

29 Mar 2024 514

Acţionarii Oil Terminal SA vor stabili valoarea dividendului brut. Adunarea Generală Ordinară, convocată în luna aprilie

28 Mar 2024 541

OIL TERMINAL, mesaj de 8 Martie

08 Mar 2024 403

OIL Terminal SA desființează mai multe imobile de pe strada Caraiman din Constanța

07 Mar 2024 838

Firme Constanța Schimbări în Agigea Oil Terminal SRL, al cărei asociat unic e o firmă cu sediul la Dubai

01 Mar 2024 689

OIL Terminal SA Constanța va moderniza un rezervor și instalația de încărcare păcură în cisterne

01 Mar 2024 553

Acționarii OIL Terminal SA decid demararea negocierilor cu Euronova Energies pentru construcţia unui terminal de bitum

28 Feb 2024 694

Compania va dezmembra un teren de pe strada Caraiman Primăria Constanța, certificat de urbanism pentru OIL Terminal SA

25 Feb 2024 813

Oil Terminal SA Constanța caută firmă pentru demolarea rezervoarelor din parc Medeea

13 Feb 2024 751

Averea și interesele Marietei Stași, membru supleant în CA al Spitalului Județean Constanța (DOCUMENTE)

12 Feb 2024 723

OIL Terminal SA va desființa două rezervoare de pe strada Caraiman din Constanța

11 Feb 2024 894

Acționarii Oil Terminal SA Constanța, convocați în adunare generală. Ce se află pe ordinea de zi?

27 Jan 2024 889

LIVE VIDEO+TEXT Constanța. Oil Terminal inaugurează un rezervor de 55000 mc. Ministrul Economiei, prezent la eveniment (GALERIE FOTO+VIDEO)

05 Jan 2024 2120