Sens giratoriu de tip insulă. Cum va arăta intersecția bulevardului Aurel Vlaicu cu bulevardul Mamaia după reconfigurarea zonei? (DOCUMENTE)


 
  • Valoarea investiției se ridică la 4.358.123 lei fără TVA, respectiv 5.170.985 lei cu TVA
  • În prezent, fluenţa şi siguranţa circulaţiei la intersecţie sunt scăzute datorită elementelor geometrice ale intersecţiei în formă de „Y" şi a acordării priorităţii pentru circulaţia pe direcţia B-dul Aurel Vlaicu — Năvodari
  • Circulaţia pietonală prezintă deficienţe datorită stării tehnice rea a trotuarelor
  • Suprafaţa totală estimată aferentă lucrărilor propuse este de 13.125 mp mp, alcătuită din 9.825 mp suprafaţă totală de carosabil şi 3.300 mp suprafaţă totală cu insule verzi
  • Căile de intrare/ieşire vor fi prevăzute cu 2 benzi de circulaţie, cu excepţia căii de ieşire în B-dul Aurel Vlaicu ce va fi prevăzută cu o bandă de circulaţie
 

 
Consilierii locali municipali aprobă în ședința ordinară din 31 octombrie, documentația tehnico-economică pentru lucrările aferente obiectivului de investiții  - studii tehnice pentru fluidizarea circulației în perimetrul cuprins între sensul giratoriu de la Hotel Oxford, B-dul Lăpușneanu și Buleavardul Aurel Vlaicu.
 
Potrivit proiectului, vezi secțiunea „documente”, valoarea investiției se ridică la 4.358.123 lei fără TVA, respectiv 5.170.985 lei cu TVA.
 
Proiectul propus urmăreşte eliminarea deficiențelor circulației rutiere și pietonale în zonă, cu accent pe următoarele obiective generale: reducerea congestiei traficului şi a conflictelor de circulatie; creşterea măsurilor de siguranță pentru automobilişti şi pietoni; reducerea poluării aerului în ceea ce priveşte emisiile de noxe şi a nivelului de zgomot și îmbunătățirea aspectulul urbanistic şi al mediulul ambiental.

Din aceste considerente se impune reorganizarea circulației rutiere şi pietonale în zona intersecției bulevardului Aurel Vlaicu cu bulevardul Mamaia, ca urmare a creşterii volumulul de trafic şi a realizării în apropierea amplasamentului a pasarelei pietonale Sat Vacanță.
 
Prin acest proiect se urmărește fluidizarea traflcului , îmbunătățirea condiților de circulație, sporirea gradului de confort şi creşterea siguranței circulației rutiere şi pletonale din zonă, atât pe perioada de sezon estival cât şi în extrasezon.
 
 
Ce lucrări vor fi făcute în cadrul proiectului?

 
Se va proceda și la repararea şi corectarea profilului a suprafetei de carosabil curent, inclusiv amenajarea de insule de dirijare, de separatie şi circulare, după caz la intersecția b-dul Aurel Vlaicu cu b-dul Mamala; reamenajarea trotuarelor pietonale prin înlocuirea bordurilor şi refacerea îmbrăcăminții acestora; refacerea sistemului de reglementări a circulației rutiere prin marcaje şi indicatoare, pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație, sporirea gradulul de confort şi a siguranței rutiere și îmbunătățirea iluminatului general.

Acestă intersecție reprezintă principala cale de acces în/din stațiunea Mamaia dinspre/spre municipiul Constanța şi toate direcţiile de intrare/ieşire.

În prezent sunt deficienţe de trafic şi de mobilitate urbană, în principal din următoarele cauze: circulaţia rutieră în intersecţia b-dul Mamaia cu b-dul Aurel Vlaicu prezintă un trafic intens şi foarte intens cu intensităţi ridicate şi vârfuri de trafic generate mai ales de sezonul turistic estival şi pe anumite intervale de weekend, dimineaţa şi seara.
 
Structura traficului este alcătuită din autoturisme, microbuze, autofurgonete, autobuze pentru transportul public urban, autocare şi ocazional autovehicule de transport marfă.


 
Circulaţia pe direcţia B-dul Aurel Vlaicu - Năvodari blocată de staţionări şi cozi de mașini
 
Potrivit studiilor de trafic care stau la baza acestei resistematizări, intensitatea ridicată a traficului pe anumite intervale de vârf de trafic şi circulaţia în flux continuu pe direcţia B-dul Aurel Vlaicu către Năvodari produce staţionări şi cozi la intersecţii, îngreunând circulaţia inclusiv a mijloacelor publice de transport.

Fluenţa şi siguranţa circulaţiei la intersecţie sunt scăzute datorită elementelor geometrice ale intersecţiei în formă de „Y" şi a acordării priorităţii pentru circulaţia pe direcţia B-dul Aurel Vlaicu — Năvodari.

Circulaţia pietonală prezintă deficienţe datorită stării tehnice rea a trotuarelor.

Prin expertiza tehnică au fost identificate deficienţe la partea carosabilă (degradăride tip structurai, degradări de suprafată, denivelări ale carosabilului), ale trotuarelor care prezintă deficiente şi degradări ( bordurile de delimitare, imbrăcămintea trotuarelor, lipsa amenajărilor pentru circulaţia persoanelor cu handicap), evaluarea indicelui de degradare conduc la calificativul stării de degradare ca "mediocră".




 


Lucrările de resistematizare vizează 13.125 mp
 
Suprafeţele ocupate de amenajările propuse constituie domeniu public al municipiului Constanţa, în administrarea Confort Urban, identificate cu următoarele numere cadastrale: IE 238653, IE 238919 şi IE 238945.

Suprafaţa totală estimată aferentă lucrărilor propuse este de 13.125 mp mp, alcătuită din 9.825 mp suprafaţă totală de carosabil şi 3.300 mp suprafaţă totală cu insule verzi.

Pentru lucrările de reamenajare a intersecţiei pentru fluidizarea circulaţiei rutiere s-a propus ca şi soluție tehnică, amenajarea unui sens giratoriu.
Sensul, de tip insulă circulară va fi amplasat aproximativ la intersecţia axelor celor două bulevarde, cu diametrul exterior de 31 m, delimitată la exterior cu borduri montate la max. 1,5 cm de nivelul carosabilului adiacent, coroana circulară inelară carosabila de 1,5 m lătime pavată cu pavele din granit sau prefabricate din beton şi insula interioară denivelată amenajată cu spatiu verde. in centrul insulei circulare se propune amplasarea unui monument artistic, arhitectură, istoric, emblematic pentru intrarea în Staţiunea Mamaia, iluminat arhitectural cu vizibilitate din toate direcţille de intrare în intersecţie.

Inelul colector va avea o lăţime de 10 m şi raza exterioară de 26 m asigură circulaţia în giraţie pe 2 benzi de circulaţle.

Insulele separatoare ale bretelelor şi căilor carosabile vor fi delimitate de partea carosabilă şi de trotuarele laterale cu borduri 20x25 cm şi spaţiu verde la interior.

Căile de intrare/ieşire vor fi prevăzute cu 2 benzi de circulaţie, cu excepţia căii de ieşire în B-dul Aurel Vlaicu ce va fi prevăzută cu o bandă de circulaţie.

Bretele „de dreapta" sunt cele existente dinspre Delfinariu spre Năvodari cu o bandă de circulaţie, dinspre Năvodari spre B-dul Aurel Vlaicu cu 2 benzi de circulaţie şi dinspre B-dul Aurel Vlaicu spre Delfinariu cu o bandă de circulaţie, fiind delimitate de insule separatoare şi de trotuarele adiacente.

Breşa de întoarcere spre Delfinariu prin scuarul de pe b-dul Mamaia, până la intrarea în sensul giratoriu (după pasarela pietonală „Yacht" ), prevăzută cu o bandă de circulaţie de 6,5 m lățime.
 
PRECIZĂRI
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și:
 
Atenție, constănțeni. Sensul giratoriu de la City Park Mall a fost desființat

 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Direcția de Pază a județului Constanța pe lista datornicilor ANAF. Conducerea instituției spune că a contestat o decizie de impunere emisă în 2016

07 Feb 2023 577

Bani în bugetul pe 2023 pentru primul bazin didactic de înot din Constanţa. Amplasamentele vizate și cîteva date tehnice

04 Feb 2023 1145

S-a încheiat prima etapă de inventariere a clădirilor-monument din Peninsulă. Care este stadiul implementării programului REACTIS?

03 Feb 2023 727

Județul Constanța va avea un Registru Electronic al Monumentelor (DOCUMENT)

03 Feb 2023 695

Drama bătrânilor singuri din Constanța Monica Poptile, directorul Asistenței Sociale din Primărie, afirmă senină că „sunt prea mulți, nu avem cum să îi supraveghem pe toți”!

03 Feb 2023 1458

„E foame de bani, băieți. Lumea tre' să știe ce fel de băieți sunteți!” Administrația Chițac vrea să transforme și stațiile de autobuz în panouri publicitare (DOCUMENTE)

31 Jan 2023 4047

Parc arheologic la Poarta Mare a Cetății Tomis. USR Constanța propune alocarea sumei de 100.000 lei pentru elaborarea documentației tehnico-economice

30 Jan 2023 944

În al treilea an de mandat, primarul Chițac descoperă criteriile de calitate ale civilizației! Investiții în cartierul betonat Palazu Mare (DOCUMENT)

30 Jan 2023 1311

Câți bani primesc localitățile din județul Constanța pentru susținerea investițiilor, cofinanțărilor și pentru cheltuieli de funcționare (DOCUMENT)

30 Jan 2023 903

Atenție, constănțeni. Care sunt cele două taxe locale care trebuie achitate integral până la 31 martie 2023?

28 Jan 2023 16648

Vot în Consiliu Local Constanța pentru aprobarea documentației și costurilor investiției. Care sunt tronsoanele de rețele termice primare și secundare propuse spre reabilitare în etapa V? (DOCUMENTE)

28 Jan 2023 983

Ministerul Turismului cere modificarea statutului Organizației de Management al Destinației Constanța - Mamaia. Câți bani sunt în conturile Asociației din taxa de promovare?(DOCUMENTE)

27 Jan 2023 1107

Birocrația ne omoară! Cardurile de energie, muncă în plus pentru administratori și președinții de Asociații de Proprietari. Care sunt beneficiarii care trebuie să-și depună singuri documentele? (DOCUMENTE)

26 Jan 2023 1858

Se reia licitația pentru contractul de tăiere și toaletare arbori în Constanța. Din dispoziția primarului Chițac se reevaluează oferta celor de la Peisagistica Shri Garden SRL

25 Jan 2023 789

Lista obiectivelor bugetate în Programul de investiții al municipiului Constanța pe anul 2023 (DOCUMENTE)

23 Jan 2023 1696