SPIT s-a mutat din „casa” Sisteme Internaţionale de Afaceri SA. Cu cât s-a redus cheltuirea banului public din cadrul Primăriei Constanța

  • Primăria Constanța a renunțat la sediul de pe strada Sulmona nr.22 , acolo unde și-a desfășurat activitatea Serviciului Public de Impozite şi Taxe Constanţa
  • Pentru cele două sedii administrative ale Serviciului Public de Impozite și Taxe, în 2021 s-au plătit lunar peste 41.000 euro
  • Contractul dintre municipalitate și privatul care deține spațiu de pe Sulmona nr.22 a început în 2009
  • Este cunoscut faptul că Primăria și instituțiile subordonate Consiliului Local își desfășoară activitatea în diferite locații, unele dintre ele fiind complet inadecvate, iar în cazul altora se plătesc chirii fabuloase
  • În ceea ce privește, contractul de închiriere dintre municipalitate și societatea Eden SRL, în al cărui spațiu, situat pe bulevardul Tomis se află sediul central al SPIT, în suprafaţă utilă de 2.494,35 mp, compus din subsol, parter şi cinci etaje, viceprimarul Cocargeanu susține că vor urma schimbări
  • Potrivit lui viceprimarului Florin Cocargeanu, municipalitatea va renegocia  clauzele contractuale şi, implicit, contravaloarea chiriei
  • Administrația locală cheltuia anual aproximativ 500.000 de euro din banii publici doar pentru chiriile a două sedii SPIT, cele de pe Str. Sulmona și Bd. Tomis
  • De la 1 ianuarie 2022 a fost reziliat contractul de închiriere pentru sediul de pe strada Sulmona, unde era plătită o chirie de 15.000 de euro lunar, și să relocăm Agenția fiscală și a Serviciului ce funcționau în spațiul respectiv
  • În aceste condiții, Agenția fiscală nr. 3 a fost mutată în sediul de pe str. Ștefan cel Mare, din centrul comercial Tomis Mall, unde în prezent este plătită o chirie lunară de numai 1.500 de euro
 

 
Primăria Constanța a renunțat la sediul de pe strada Sulmona nr.22 , acolo unde și-a desfășurat activitatea Serviciului Public de Impozite şi Taxe Constanţa.
 
Pentru cele două sedii administrative ale Serviciului Public de Impozite și Taxe, în 2021 s-au plătit lunar peste 41.000 euro.
 
Contractul dintre municipalitate și privatul care deține spațiu de pe Sulmona nr.22 a început în 2009.
 
Spațiul este compus din teren intravilan în suprafaţă de 1.076,36 mp, conform măsurătorilor cadastrale, şi 1.069 mp, conform actelor şi clădire formată din subsol+parter+2etaje+terasă circulabilă.

La acel moment, spațiu era deținut de Follow Me SRL, care îl achiziționase în anul 2006, prin contract de vânzare-cumpărare, de la lichidatorul Băncii Turco-Române, aflată la acea dată în faliment Potrivit Monitorului Oficial, în vara anului 2019, asociatul din Follow Me, Sisteme Internaţionale de Afaceri SA, și-a cesionat părţile sociale, către asociatul, Ionuţ Barbu.
 
Astfel, Sisteme Internaţionale de Afaceri SA s-a retras din firma care a încheiat primăriei sediul de pe Sulmona nr.22.
 
O dată cu această retragere, cei doi foști asociați și-au împărțit și bunurile iar clădirea ar fi rămas, potrivit lui Barbu în portofoliul Sisteme Internaţionale de Afaceri SA.

 
"Eu nu mai am nicio treabă cu sediul de pe Sulmona de vreo doi ani, de când asociatul meu a ieșit din societate și ne-am împărțit patrimoniul. Din ce știu, clădirea aparține celor de la Sisteme Internaţionale de Afaceri SA. Când au plecat din firmă, contractul de închiriere a fost cesionat'', a spus Barbu întrebat de reporterii ZIUA de Constanța.
 

 
Despre Sisteme Internaționale de Afaceri

Firma Sisteme Internaţionale de Afaceri SA a fost înfiinţată în 2003 şi are sediul social în Bucureşti. Societatea are un capital social de 90.000 de lei, integral vărsat, împărţit în 60 de acţiuni nominative, a 1.500 de lei fiecare. Acţionari sunt societatea Masterjobs Limited, înregistrată în Cipru, Nicosia, care deţine 84.000 de lei, adică 93,3333% din capital, şi Valentin Gheorghe Ionescu, născut pe 28.03.1967, care deţine 6.000 de lei din capital, adică 6,6666%, cel din urmă deţinând şi funcţia de administrator al societăţii. Firma se ocupă, potrivit codificării CAEN, de „servicii de reprezentare media“.
 

Este cunoscut faptul că Primăria și instituțiile subordonate Consiliului Local își desfășoară activitatea în diferite locații, unele dintre ele fiind complet inadecvate, iar în cazul altora se plătesc chirii fabuloase.

În ceea ce privește, contractul de închiriere dintre municipalitate și societatea Eden SRL, în al cărui spațiu, situat pe bulevardul Tomis se află sediul central al SPIT, în suprafaţă utilă de 2.494,35 mp, compus din subsol, parter şi cinci etaje, viceprimarul Cocargeanu susține că vor urma schimbări.
Contractul de locațiune încheiat pe o perioadă de cinci ani, va putea fi rediscutat din 2022.
 
Potrivit lui viceprimarului Florin Cocargeanu, municipalitatea va renegocia  clauzele contractuale şi, implicit, contravaloarea chiriei.

Eden SRL aparține afaceristului Neculai Beciu.


 Florin COCARGEANU, viceprimar
 
„Unul dintre obiectivele pe care mi le-am propus de la preluarea mandatului de viceprimar l-a reprezentat reducerea semnificativă a cheltuirii banului public și eficientizarea serviciilor din cadrul Primăriei ce revin în atribuțiile mele.
 
În urma unei analize pe care am făcut-o, în decursul anului trecut am identificat că administrația locală cheltuia anual aproximativ 500.000 de euro din banii publici doar pentru chiriile a două sedii SPIT, cele de pe Str. Sulmona și Bd. Tomis. Imediat am căutat soluții pentru a schimba această situație.
 
Astfel, am decis ca de la 1 ianuarie 2022 să nu mai prelungim contractul de închiriere pentru sediul de pe strada Sulmona, unde era plătită o chirie de 15.000 de euro lunar, și să relocăm Agenția fiscală și a Serviciului ce funcționau în spațiul respectiv.
 
În aceste condiții, Agenția fiscală nr. 3 a fost mutată în sediul de pe str. Ștefan cel Mare, din centrul comercial Tomis Mall, unde în prezent este plătită o chirie lunară de numai 1.500 de euro.
 
Această mutare nu doar că a redus semnificativ cheltuielile, ci ne-a permis să reorganizăm întreaga arhivă a SPIT care, la momentul respectiv, era divizată în cadrul mai multor sedii administrație, fără a fi respectate toate normativele prevăzute de lege, în unele locuri fiind chiar expuse factorilor de deteriorare.
 
Acum, arhiva a fost mutată într-un singur sediu ce respectă toate standardele și condițiile cerute de lege pentru arhivare, siguranța documentelor, protecție la incendiu, inundație sau deteriorare.
 
Noua arhivă SPIT este, la momentul actual, cea mai modernă dintre cele ale instituțiilor publice din județul Constanța și eficientizează fluxul de lucru, economisind timp prețios în activitățile administrative ce au legătură cu îndeplinirea obligațiilor fiscale sau de personal.
Totodată, vreau să amintesc și despre demersul de relocare a activității SPIT Constanța din sediul de pe Bd. Tomis unde este plătită o chirie lunară de 27.000 de euro.
 
Activitatea instituției va fi mutată într-una dintre clădirile istorice ale orașului, de pe strada Mercur nr. 10, administrată de RAEDPP, astfel fiind eliminată complet chiria pentru spațiu. În prezent, lucrările de renovare sunt într-un stadiu avansat”, susține Florin Cocargeanu, viceprimarul municipiului Constanța.
 

Citește și:

Primăria Constanța renunță la sediul de pe strada Sulmona. Cui aparține sediul, după diviziunea din cadrul Follow Me SRL?

Cum a devenit Follow Me proprietarul sediului SPIT „Şapte ani pe Sulmona“ sau „cadoul“ de milioane de euro de la Virginia Uzun pentru Ionuţ Barbu (documente)

SC Ecserv Interprod SRL a reabilitat mai multe sedii ale Serviciului de Taxe şi Impozite Locale Legătura dintre Virginia Uzun şi administratorul firmei, Eduard Schmilevschi (documente)
 


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Componența comisiei de selecție ale proiectelor non-profit Consiliul Județean Constanța a alocat finanțări nerambursabile de 6 milioane de lei pentru cultură (DOCUMENT)

01 Apr 2024 1315

Aproximativ 200 de veterani din teatrele de operații au acum gratuitate pe mijloacele de transport în comun din municipiul Constanța(DOCUMENT)

01 Apr 2024 718

Nomad Atelier a elaborat documentația Proiectul de modernizare unor stații de transport în comun din Constanța mai scump cu 130.000 de euro(DOCUMENT)

25 Mar 2024 671

Harta strategică de zgomot pentru municipiul Constanța Sursa principală de zarvă este traficul rutier (DOCUMENT)

23 Mar 2024 692

Primăria Tuzla, județul Constanța, licitație importantă ce vizează delegarea gestiunii activității de sortare a deșeurilor

19 Mar 2024 442

Vin alegerile, primarul nu se grăbește Recepția lucrărilor de mobilitate urbană din Constanța, un cartof fierbinte pentru administrația Chițac!

18 Mar 2024 2066

După doi ani de demersuri din partea USR Mangalia și urmare a adreselor ISC Construcțiile de pe taluzul Mangaliei ar putea fi oprite de instituțiile statului!

17 Mar 2024 832

Decizii ale Consiliului de Administrație Liliana Cristescu, mandat prelungit până în septembrie la conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL

13 Mar 2024 670

Consiliul Județean Constanța a alocat un buget de 5.500.000 lei pentru proiectele sportive! Care este data limită de depunere a acestora?(DOCUMENT)

10 Mar 2024 1465

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 780

Opinie cu rezerve Camera de Conturi Constanța, raport de audit asupra situațiilor financiare ale Municipiului Medgidia (DOCUMENT)

07 Mar 2024 774

2.6 milioane de euro puse la bătaie Consiliul Județean Constanța, programul de finanțări nerambursabile pentru anul 2024(DOCUMENT)

27 Feb 2024 873

Directorul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia conduce Comisia de evaluare anuală a lui Aurel Mototolea, managerul MINAC (DOCUMENT)

25 Feb 2024 835

Se prevalează de faptul că studiul ar fi o lucrare științifică Expertiza care ar recomada demolarea bazarului Gorbaciov, ținută la secret de conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL!

25 Feb 2024 2753

Când are loc și cine face parte din comisia de evaluare anuală a Leliei Rus Pîrvan, managerul Muzeului de Artă Constanţa? (DOCUMENT)

24 Feb 2024 1314