Veşti bune pentru mii de turişti! Am scăpat de „rechinii“ cu şezlonguri (galerie foto)

Impozitul specific în turism şi alimentaţie publică, taxa de staţiune, probleme privind accesul spre litoral, modalităţile de stopare a turismului „cu cheia în stradă”, limitarea nivelului de zgomot pe terase, în cluburi şi la beach-baruri au fost câteva dintre temele dezbătute ieri de hotelierii din judeţul Constanţa în cadrul unui simpozion organizat de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa.
 
La seminarul cu tema „Turismul pe litoralul românesc în sezonul 2016” au participat Anca Nedea Pavel, președintele Autorităţii Naționale pentru Turism (ANT), George Boruna, director general la Direcţia Generală de Control şi Autorizare din ANT, subprefectul Levent AccoiumDănuţ Jugănaru, directorul CCINA, Nicolae Bucovală, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism, Cristian Radu, primarul oraşului Mangalia, deputatul Mihai Tararache și reprezentanții patronatelor hoteliere de pe litoral. Menţionăm că Decebal Făgădău, viceprimarul cu atribuţii de primar al Constanţei, a fost invitat la eveniment, dar nu a răspuns invitaţiei.
 
Seminarul a cuprins şapte teme de discuţie, şi anume:

1. Impozitul specific în turism şi alimentaţie publică - ce şanse are să fie aprobat?
2. Taxa de staţiune a dispărut din Codul fiscal. Ce punem în loc?
3. Probleme privind accesul spre litoral: reparaţiile la Autostrada A2 şi la Podul Agigea, în timpul sezonului estival.
4. Modalităţile de stopare a turismului „cu cheia în stradă” - cine poate să-i monitorizeze pentru a plăti, la rândul lor, impozite?
5. Limitarea nivelului de zgomot pe terase, în cluburi şi la beach-baruri. Cine măsoară intensitatea zgomotului şi cine aplică sancţiuni?
6. Exigenţele ISU „Dobrogea” pentru obţinerea autorizaţiei la incendiu şi pentru implementarea măsurilor antifumat.
7. Se va amenaja sau nu o tabără de imigranţi la Vama Veche? Dacă da, există riscul de a afecta negativ activitatea de turism în sudul litoralului?

În cadrul evenimentului, Anca Pavel Nedea a menţionat că pleacă la Moscova, unde va participa la Târgul de Turism. „Cu toţii am fost puşi într-o situaţie neplăcută, iar imaginea turismului românesc a fost şifonată. Singura delegaţie oficială o poate face doar un organism al statului, în acest caz, Autoritatea Naţională a Turismului“, a declarat Anca Nedea, făcând referire la situaţia din ianuarie, când în capitala Federaţiei Ruse au ajuns delegaţia Asociațiilor de Promovare a Turismului Românesc (FAPT), condusă de Corina Martin, şi delegaţia oficială a României, condusă de președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Anca Pavel-Nedea.
 
„Am răspuns unei solicitări a ANAT de a ne duce să studiem oportunitatea care s-a ivit pe piaţa Rusiei, oportunitate de necontestat, odată cu ieşirea de pe destinaţii consacrate: piaţa Egiptului şi cea a Turciei. Mai mult, Biroul de Turism din Moscova, reprezentat de Aleona Dodon, ne-a trimis rapoarte încă din luna octombrie 2015, ne-a prezentat oportunitatea pentru turismul din România. De asemenea, şi Ambasada României la Moscova ne-a atras atenţia asupra acestei oportunităţi. ANT a reacţionat imediat şi, cu sprijinul ANAT, a pus la punct această delegaţie sub o umbrelă oficială. În perioada aceea, dar şi acum, nu a fost un mesaj de bun augur să mergem de capul nostru şi să vorbim în numele celorlalţi, fără să avem mandat. Vreau să aştern linişte peste această situaţie creată, pentru că ne face rău. Inclusiv la Biroul de Turism de la Moscova s-au primit telefoane de la doi operatori care întrebau dacă într-adevăr există această oportunitate de a veni aici pe bani atât de puţini.
 
Acum vrem să trecem la următorul pas, acela de a cuceri o nouă piaţă, cea rusă, profitând de această oportunitate. Iată, participăm la un nou târg de turism, care este cea mai importantă manifestare expoziţională, deoarece este organizată de Guvernul Federaţiei Ruse. Am decis să ne mişcăm repede şi să punctăm această participare. Merg la Moscova să fiu alături de tur-operatori. Sper să ne întoarcem cu concretizări. Până la sfârşitul anului, ne vom strădui să facem mai multe infotripuri, caravane, cu sprijinul mediului privat“, a mai spus preşedintele ANT.
 
Fiind întrebată despre strategia ANT pentru 2016, Anca Nedea a precizat: „ANT a punctat evenimente importante din octombrie anul trecut şi vreau să spun că, din noiembrie 2015, am început să lucrăm la «Strategia de marketing, reprezentare şi promovare a României». Este prima oară când această strategie este făcută cu forţe proprii, fără niciun fond. România are atât strategii de promovare făcute, cât şi master plan pe diferite sectoare. Ultimul master plan, cel mai recent, a fost făcut la sfârşitul anului 2015 de ANT. De asemenea, a fost finalizat la sfârşitul anului trecut şi master planul pe ecoturism, o nişă cu mare potenţial pentru ţara noastră.
 
Ceea ce nu exista era o strategie punctată pe un an, cu posibilitate de extindere pe patru ani, care să urmărească coerent nişte obiective realizabile, strategice, pe care ANT să le poată înainta ministerului, pentru finanţare. Lucrăm cu echipa la această strategie, care va fi gata la sfârşitul lunii martie. Ca idee generală, să promit creşteri de turism nu pot. Este penibil să spun că bag două milioane de euro şi voi avea 500 de milioane de ruşi. În primul rând, chiar dacă s-ar investi cele două milioane de euro, nu ştii dacă ruşii vor veni. Noi avem acum 1,8 milioane de euro, ca să participăm la 36 de târguri. Din aceşti bani, gândind strategic, făcând multe parteneriate, care nu au fost exploatate, ne asumăm să susţinem acest brand al României şi în acest an, şi în următorii patru ani. Trebuie să înţelegem că viitorul promovării nu mai este la autorităţile centrale. Ministerul şi ANT vor continua să elaboreze strategii de ţară pentru această industrie, să puncteze acţiuni pe nişe pe care vrea să le dezvolte (ecoturism, balneoturism, turism de aventură), să ţintească noi pieţe (India, Rusia, China, Ţările Arabe), care să aducă bani. Dar promovarea pe destinaţii s-a îndreptat către regiuni. Cei care au bani pentru asta sunt primăriile. Dumneavoastră ar trebui să propuneţi parteneriate public-private în acest sens. ANT va fi mereu lângă dvs., însă viitorul este al dvs.”
 
Comentând taxa de linişte, directorul CCINA, Dănuţ Jugănaru, a precizat: „Nu putem transforma staţiunile în dormitor”. De asemenea, Dănuţ Jugănaru a ţinut să transmită că există riscul ca unii hotelieri să fi făcut modificări în structura hotelului, fiind necesar ca ei să-şi înnoiască autorizaţia emisă de ISU. „Am discutat cu hotelierii despre necesitatea unui demers către Ministerul Educaţiei ca anul şcolar să înceapă pe 15 septembrie, şi nu mai devreme. Există posibilitatea ca o porţiune din Autostrada Soarelui să înceapă să fie asfaltată odată cu sezonul estival. De aceea, hotelierii ar trebui să facă demersuri către CNADNR”, a spus directorul CCINA.
 
În acelaşi eveniment, Nicolae Bucovală, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism, a ţinut să precizeze următoarele: „Noi nu am fost anunţaţi de vizita ministrului Mediului, Cristiana Pașca Palmer, la Constanţa. Aş fi vrut să o întreb când va avea fiecare hotel sectorul său de plajă. De 20 de ani aşteptăm această lege. Plajele nu trebuie licitate pe suprafeţe de zeci de hectare”. Tot el a spus că „plajele extinse cu bani europeni nu pot fi închiriate cinci ani“. „Adică, nimeni nu are voie să pună pe aceste porţiuni de plajă, făcute cu fonduri europene, şezlonguri, pe care ulterior să le închirieze“, a confirmat George Boruna, director general la Direcţia Generală de Control şi Autorizare din ANT. Totodată, George Boruna a mai precizat că, din luna aprilie, ANT va desfăşura pe litoral o acţiune de îndrumare şi consiliere destinată hotelierilor, proprietarilor de pensiuni şi reprezentanţilor altor unităţi de cazare.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.