· Netty Dumitrache - Observator de Constanţa: „Sunt candidaţi care acum se află în funcţii publice, ce facem în cazul acesta, îi ignorăm, le evităm numele?
· Andi Mihalache: „Presa scrisă ar trebui să se comporte ca într-o perioadă normală, dar să nu depăşiţi limitele activităţii jurnalistice. Penalizările vor fi date de AEP. Dacă se fac materiale de informare, nu este nicio problemă, dar dacă se scrie în material că primarul x care a inaugurat y chestiune este şi candidat la alegerile locale şi că îşi doreşte să facă în continuare nu ştiu ce, atunci vorbim despre depăşirea limitelor electorale. Din punctul de vedere al prevederilor legale se pot face materiale de propagandă politică.
· PNL: „Această depăşire a limitelor jurnalistice în zona audiovizualului este urmărită de CNA, iar în zona presei scrise, activitatea urmează să fie urmărită direct de AEP?
· Andi Mihalache: „Parţial, aşa este. Propaganda electorală online se poate face sub orice formă. Dar pentru a se respecta prevederile legale, este necesar să încheie un contract cu publicaţiile care deţin şi variantă online.
· Alin Vintilă: „Dacă eu spun la CNA că vreau să susţin dezbateri electorale, este interzis ca eu să încasez bani pentru aceste emisiuni?”
· Andi Mihalache: „Puteţi încasa bani din producţia de clipuri video, nu din difuzare”.
· Alin Vintilă: „Cine reglementează finanţarea în timpul precampaniei electorale?”.
· Andi Mihalache: „Toate aceste discuţii sunt pentru perioada campaniei electorale”.
· Alin Vintilă: „În afara campaniei electorale se poate face publicitate politică la TV?”.
· Andi Mihalache: „La această întrebare cel mai bine poate răspunde Biroul Electoral Central. Legea nu permite, dar nici nu interzice clipurile de publicitate politică înainte de campanie”.
· Reprezentant primărie judeţ: „Dacă o persoană care nu are nicio treabă cu politicul pur şi simplu îşi pune pe maşină un afiş, ce se întâmplă?”
· Andi Mihalache: „Pot fi expuse acele afişe electorale, dar dacă sunt făcute de competitorul electoral, acestea trebuie achiziţionate pe bază de factură şi trebuie să existe un acord scris între persoana în cauză şi cel pentru care se poate face campanie.”
· Reprezentant primărie judeţ: „Păi şi dacă eu nu doresc să închei un astfel de act?”
· Andi Mihalache: „Organele de lege vor face controale şi, în lipsa acestui acord, partidul, dar şi persoana în cauză vor fi sancţionate.”
· ALDE: „Dacă o persoană vrea să îşi afişeze în magazinul personal un afiş cu cineva pe care îl susţine?”
· Andi Mihalache: „Trebuie să fie cu acordul scris al candidatului. Altfel, se sancţionează atât persoana în cauză, cât şi partidul sau candidatul.
· Lavinia Siclitaru: „Materialele de propagandă care există în această perioadă pe piaţă sunt materiale electorale?”
· Andi Mihalache: „În acest moment, nu există această reglementare. Între două campanii electorale există doar noţiunea de propagandă politică. AEP în această perioadă se autosesizează pentru că ne interesează ca materialele de propagandă electorală să aibă documente justificative, să fie produse şi distribuite în mod legal. Adică să existe o factură, un ordin de plată, locul unde se amplasează, să fie făcute cu acordul primăriei”.
· Virgil Senopol (fost lider al PSRO Constanţa, recent înregimentat în PMP): „Scrisoare trimisă de viceprimarul cu atribuţii de primar care este în funcţie este material electoral sau politic?”
· Andi Mihalache: „Dacă depuneţi o sesizare scrisă la AEP, sigur veţi primi un răspuns”.
· Lavinia Siclitaru: „Ce se întâmplă cu banii care rămân din donaţii dacă nu sunt utilizaţi?”
· Andi Mihalache: „Este o donaţie făcută benevol. Dacă mai rămân bani, legea nu prevede rambursarea sumei către donator”.
· ALDE: „În ghidul de finanţare scrie că este interzisă folosirea însemnelor pe pixuri, geci, de către membrii de partid, de cei care fac campanie?”
· Andi Mihalache: „Este un fel de campanie electorală, deci da. Dacă eu am o geacă inscripţionată cu însemnul partidului sau poza candidatului, înseamnă că eu fac campanie, iar acest tip de materiale nu sunt tolerate”.
· „Este în regulă ca domnul Chiţac să apară în haină militară?”
· Andi Mihalache: „Din punct de vedere al Legii 334, legea nu interzice aşa ceva”.
· Virgil Senopol (fost lider al PSRO Constanţa, recent înregimentat în PMP): „Candidaţii pot trimite în campania electorală materiale electorale folosind resurse, bani publici? Să trimită scrisori către cetăţeni?”
· Andi Mihalache: „O să analizăm.”
· Lavinia Siclitaru: „Să zicem că fiecare primar trimite înainte de campanie un raport de mandat locuitorilor. Este material de propagandă?”
· Andi Mihalache: „Dacă în conţinut nu sunt îndemnuri care să incite la a vota persoana în cauză, nu este o problemă”.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: