26 Nov, 2017 15:03
1746
'Proiectul actual al Fondului Suveran, așa cum e înaintat Parlamentului, are un progres uriaș față de forma inițială în sensul că practic a triplat numărul de companii propuse să intre în Fondul Suveran și, mai mult decât atât, dă perspectiva tranzacționării lor pe piața de capital. Acum se estimează că vor fi aproape 90 de companii în Fond, asta e varianta nouă. Fondul Suveran va avea o perioadă de grație, în care se va așeza, de 18 luni. E nevoie de o perioadă de timp în care să așezi bine, să-i vezi nevoia investițională, unde ai nevoie de IPO-uri, deci un proces mult mai complex. El figurează ca un sistem osmotic. E nevoie undeva să intervin? Merg și cumpăr pachete de acțiuni ca să rentabilizez o companie. Unde merge bine și valoarea crește foarte mult, atunci mă duc și vând, încasez o sumă mare de bani ca să pot pe urmă să o investesc, de la sistemul sanitar, în spitale, în parteneriat public-privat sau în companii care au nevoie de bani, retehnologizare', a spus Ursache.
'A avea un Fond Suveran în România e o necesitate, datorită faptului că finanțarea prin sistemul bancar a devenit din ce în ce mai mică în detrimentul finanțării prin piața de capital. Mediul de afaceri privat e mai interesat astăzi de finanțare prin piața de capital decât prin sistemul bancar. În aceste condiții, apariția Fondului, în afară că reprezintă o necesitate pentru economia românească, este o confirmare a faptului că astăzi dacă vrei transparență, raportări și guvernanță corporativă, trebuie să te duci pe piața de capital. Vremea societăților închise, a companiilor administrate de către un minister s-a terminat', a mai arătat oficialul ASF.
"Capitalul social al FSDI va fi format din aport în natură reprezentat de pachete de acțiuni deținute de stat la societățile care se vor afla în portofoliul FSDI, precum și din aport în numerar. Pachetele de acțiuni se transferă în proprietatea FSDI, iar acesta va putea dispune liber de ele, în calitate de bunuri proprii. În cazul societăților în care la data preluării, statul este acționar integral sau majoritar, FSDI nu va putea înstrăina, sub orice formă aceste acțiuni, dacă acest fapt va duce la pierderea poziției de acționar majoritar a FSDI la societățile în cauză", se arată în expunerea de motive a proiectului publicat miercuri pe site-ul instituției.
"Proiectul de act normativ va avea impact asupra veniturilor bugetului de stat începând cu anul 2018, în sensul reducerii veniturilor la bugetul de stat cu valoarea dividendelor încasate de FSDI în contul acțiunilor transferate în portofoliul FSDI. Această influență va fi recuperată în anii următori primului an de funcționare prin încasarea dividendelor pe care FSDI le va plăti statului, în calitate de acționar unic, potrivit hotărârii Adunării Generale a Acționarilor de repartizare a profitului și stabilire a dividendelor", se arată în expunerea de motive.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: