O navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime va fi construită de Damen Mangalia

Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume. Intr-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Economiei. 

Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. 

Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro. 

Conform sursei citate, beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri - în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.  

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. Caracteristicile unice ale șantierului au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.

”Încă odată, acest contract dovedește capacitatea șantierului și dovedește că avem buni specialiști capabili să ducă orice proiect la îndeplinire. Spun cu tărie că Șantierul Naval Damen Mangalia este capabil să concureze cu orice șantier din Europa și Asia! Mangalia are un trecut bogat. Preluarea managementului operational de către un partener puternic precum Damen permite ca șantierul să fie mai performant decât niciodată”, a spus Niculae Bădălău, ministrul Economiei.

”Până acum Damen s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.


Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 Mai, moment care marchează și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. 

Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia. “Suntem conștienți de reputația Damen ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume”, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis.

Citește și: 


Damen Mangalia va construi o navă pentru operaţiuni offshore pentru o firmă din Namibia. Ce lungime va avea

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Problemele șantierului naval Damen Shipyards Mangalia, discutate la sediul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT)

20 Mar 2024 610

Firme Constanța Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA, convocați în adunare generală. Ordinea de zi a ședinței, completată la cererea Damen Holding BV

26 Feb 2024 917

Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA, convocați în ședință ordinară și extraordinară

10 Feb 2024 1612

Angel Tîlvăr Capabilităţi militare produse în România înseamnă locuri de muncă pentru români

25 Jan 2024 702

Firme Constanța Dan Egmond Ognef a demisionat din directoratul Damen Shipyards Mangalia SA. În locul său, numit un cetățean indian

11 Jan 2024 1072

Damen Shipyards Mangalia SA, exceptată de la restricțiile privind drepturile de hrană, voucherele de vacanță și primele, din Legea sustenabilității financiare

27 Dec 2023 1156

Ministerul Apărării Naționale, contract cu șantierul Damen Shipyards Mangalia! (DOCUMENT)

27 Dec 2023 1287

Damen Shipyards Mangalia SA vrea să împrumute 10 milioane de euro de la compania olandeză Damen Holding B.V.

07 Nov 2023 1831

„Singura expertiză pe care o avem este în repararea navelor“ Consiliul de Supraveghere Damen Shipyards Mangalia SA, întrunit în ședință

25 Oct 2023 1297

Cine sunt noii membri din Consiliul de Supraveghere al Damen Shipyards Mangalia SA!

16 Oct 2023 1211

Patru dosare în care Damen Shipyards Mangalia SA este reclamant, înregistrate la Tribunalul Constanța

15 Oct 2023 1311

Damen Shipyards Mangalia SA cheamă în instanță pe Șerban Rita Vasilică. Proces la Tribunalul Constanța

02 Oct 2023 1077

Firme Constanța Ședința CA al Șantierului Naval 2 Mai SA – au fost avizate Situațiile financiare. Luminița Vlădescu, aleasă președinte CA

29 Sep 2023 947

ITM Constanța Amenzi în valoare de 71.500 lei la subantreprenorii care desfașoară activități pe platforma Damen Shipyards Mangalia

31 Aug 2023 1084

Damen Holding - „Soluția nu este să se formeze comitete și comisii. Ceea ce este, în orice caz, prea puțin și prea târziu”

11 Aug 2023 924