- La data de 25 iunie a fost postat pe pagina oficială de internet a Ministerului Transportului și Infrastructurii Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 86/2011 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice în zona Dobrogea"cu referire la Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu.
Proiectul aflat în dezbatere până pe 8 iulie se adresează tuturor persoanelor fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la obiectivul respectiv.
Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 86/2011 privind finanțarea obiectivului de investiții „Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice în zona Dobrogea”, după cum urmează:
- introducerea unui nou articol după articolul art. 21, respectiv articolul 22, în ceea ce privește modificarea sursei de finanțare pentru obiectivul de investiții ,,Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu” ;
- modificarea și înlocuirea anexei nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 86/2011, aferentă obiectivului ,,Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu”, cu anexa la prezenta hotărâre a Guvernului.
Principalele revizuiri față de documentația inițială constau în adaptări ale proiectului la situația actuală din teren, la actuala stare tehnică a podului-fiind constatate evoluții ale degradărilor identificate în anul 2008, precum și alte elemente constructive afectate, la prevederile normelor, standardelor și normativelor în vigoare, fiind:
-în soluția inițială erau prevăzute lucrări de reparații la elevațiile culeelor, iar în prezent este prevazută cămășuirea întregii infrastructuri (culei, pile-culei, pilele viaductelor, riglele acestora);
- față de soluția inițială este prevazută execuția de opritori antiseismici pe riglele pilelor și banchetele culeelor poziționate între grinzi la viaductele de acces;
- inițial era propusă înlocuirea aparatelor de reazem pe viaducte, iar în prezent este cuprinsă și curățarea de rugină, vopsirea și ungerea pieselor metalice ale aparatelor de reazem la podul principal; respectiv înlocuirea aparatelor de reazem de neopren cu sambure metalic la viaductele de acces;
-în prezent este prevazută revopsirea tuturor elementelor metalice ale tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, arce, tiranți);
-în prezent sunt prevăzute: refacerea integrală a sistemului de iluminat; montarea gurilor de scurgere noi și a tuburilor prelungitoare; lucrări de racordare cu rampele de acces.
- calea pe pod și pe viaducte este adaptată noului Normativ privind executarea la cald a îmbrăcămintilor bituminoase pentru calea pe pod –ind. AND 546 -2013;
- parapeții sunt prevăzuți conform Normativului pentru sisteme de protecție pentru siguranța circulației pe drumuri și poduri – ind.AND 593/2012;
- mixturile asfaltice sunt adaptate caracteristicilor prevăzute de Normativul pentru mixturi asfaltice executate la cald – condiții tehnice privind proiectarea, prepararea și punerea în operă – ind. AND 605/2016;
- au fost avute în vedere și prevederile O.U.G. nr.114/ 2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal - bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene – unde este prevazută garantarea în plată a salariului minim brut pe ramura construcții la 3.000 lei/luna, precum și în domeniul producerii materialelor de construcții.
Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare, care să asigure condiții optime de siguranță și confort pentru circulația rutieră și pietonală s-au prevăzut următoarele lucrări:
La infrastructuri:
- cămășuirea elementelor de infrastructură atât la culeele, pilele podului șia viaductelor cât și la riglele acestora, într-un strat de 15,00-20,00 cm grosime din beton armat cu clasa de rezistență C25/30;
- curățarea de rugină, vopsirea și ungerea pieselor metalice ale aparatelor de reazem la podul principal;
- înlocuirea aparatelor de reazem de neopren la viaductele de acces;
execuția de opritori antiseismici pe riglele pilelor și banchetele culeelor poziționate între grinzi la viaductele de acces.
La suprastructuri:
- reparații la grinzile de beton, antretoaze și la placa monolită dintre acestea (viaductele de acces):
- protecția armăturilor descoperite, cu substanțe anticorozive;
- repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
- curățarea și protecția integrală a tablierului cu vopsea specială anticorozivă pentru betoane;
- revopsirea tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, arce, tiranți);
refacerea căii pe pod:
- desfacerea stratelor căii existente;
- demolarea betonului de pantă;
- pozarea hidroizolației de 1,00 cm grosime;
- execuția protecției hidroizolatiei în grosime de 3,00 cm din beton asfaltic tip BA8;
- racordarea rebordului consolei cu calea de rulare se va realiza cu cordon din masticuri, pentru etanșare.
Alcătuirea căii pe pod:
- 4,00 cm strat de uzură tip BAP16;
- 4,00 cm strat de mixtură tip MAS16;
- 3,00 cm protecție hidroizolație din BA8.
Refacerea trotuarelor:
- desfacerea bordurilor existente, a căii pe trotuare și a elementelor prefabricate de trotuar;
- refacerea liselor de parapet pe consolele de trotuare;
- pozarea hidroizolației noi de 1,00 cm grosime;
- montarea de borduri noi cu dimensiuni 15,00 cm x 25,00 cm;
- execuția umpluturii pe trotuare din beton cu clasa de rezistență C16/20 și prevederea de tuburi P.V.C cu diametrul Æ= 110 mm pentru cabluri;
- montarea parapetului de siguranță cu nivel de protecție foarte ridicată tip H4b și a parapetului pietonal zincat;
- turnarea stratului asfaltic pe trotuare,tip BA8 de 2,00 cm grosime cu asigurarea unei pante de 1% .
- Înlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație de pe culee și a rosturilor de dilatație curente;
- Montarea de noi guri de scurgere T1G1 prevăzute cu tuburi prelungitoare;
- Revizuirea schelelor/platformelor mobile exterioare de întreținere;
- Refacerea sistemului de iluminat;
- Racordările cu terasamentele și rampe pod sunt prevăzute:
- desfacerea sferturilor de con și completarea acestora cu pământ;
- refacerea pereului cu dale prefabricate hexagonale din beton;
- refacerea/repararea scărilor de acces;
- refacerea/repararea șanțurilor de scurgere a apelor de la baza rampelor și corectarea acestora, dupa caz;
- refacerea sistemului de scurgere a apelor pe rampe;
- dezafectarea elementelor de pe rampe și completarea terasamentului;
- desfacerea căii pe rampe, pe lungimea de 183,75 m la rampa Hârșova și de 90,00 m la rampa Constanța;
- completarea rampelor astfel încât profilul longitudinal rezulat să asigure scurgerea apelor.
Cablurile electrice ale stâlpilor de iluminat sunt vizibile, sistemul este nefuncțional și se va reface.
Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, se ridică la 32.233 milionane de lei.
Sursa foto: Arhivă ZIUA de Constanta
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: