Editorial

Editorial Disciplinele obligatorii din gimnaziu, puse pe făraş. Profesorii şi părinţii propun, cine dispune?


Săptămâna trecută, în Monitorul Oficial au fost făcute publice numele celor 23 de membri ai comisiei care va stabili planurile-cadru pentru învăţământul preuniversitar, între care ne-au atras atenţia acad. Ioan Aurel Pop - preşedintele Academiei Române, Marius Andruh - Academia Română, Mariana Moarcăş - Banca Mondială, Marian Staş - devenit consilier ministerial, reprezentanţi ai Universităţii din Bucureşti sau ai Universităţii „Babeş Bolyai” Cluj-Napoca ş.a.


Nu ştim dacă în strânsă legătură, deşi aşa ar părea normal, zilele acestea, însă, profesorii şi părinţii au fost invitaţi să completeze câte un chestionar (până pe 15 martie), care în esenţă le solicită să numească, cu argumente, una până la trei discipline obligatorii care consideră că ar trebui să îşi reducă numărul de ore şi la ce clasă, dar şi materiile care nu dispun de suficiente ore şi la ce clasă. Pentru ca, în final, să li se solicite „Numiţi disciplinele care, în opinia dvs., nu ar trebui să se regăsească printre disciplinele obligatorii. Vă rugăm să justificaţi această opinie”.


Cele 18 materii scoase la „mezat” sunt: Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă, două Limbi moderne, Elemente de limbă latină şi de cultură romanică, Matematică, Fizică, Chimie, Biologie, Educaţie socială, Istorie, Geografie, Religie, Educaţie plastică, Educaţie muzicală, Educaţie fizică şi sport, Educaţie tehnologică, Informatică şi TIC, Consiliere şi dezvoltare personală.


Dacă în cazul profesorilor lucrurile sunt destul de clare, aceştia fiind în cunoştinţă de cauză, cu părinţii treaba devine mai delicată pentru simplul motiv că deja la gimnaziu marea majoritate a copiilor „zburdă” liberi, iar aparţinătorii, în puţinul timp rămas de petrecut cu familia, mi-e greu să cred că-i mai verifică la teme. Ce să mai vorbim de făcut temele împreună? Cel mult le mai împărtăşeşte „odorul” - dacă are chef - ce supărări i-a mai pricinuit cutare sau cutare profesor, care cu siguranţă are ceva cu el, că, deh, i s-a pus pata. În atare condiţii, se presupune că dacă s-ar implica în a răspunde la acest chestionar, părinţii ar trebui să o facă împreună cu elevul, care - ce să vezi? - îşi doreşte să studieze fix ceea ce i-ar folosi în viitor. De câte ori vi s-a întâmplat, stimaţi părinţi, să vă surprindeţi exclamând, alături de copil: „Lasă, dragă, că şi aşa asta nu-ţi mai foloseşte la nimic pe viitor!”. Chiar aşa, la ce le foloseşte materia Educaţie tehnologică?


Citeşte şi:

ISJ Constanţa a decis! Repartizare în ordine alfabetică şi tragerea la sorţi a învăţătoarelor la clasa pregătitoare

Editorial Nu s-a construit nicio şcoală, dar se reduc efectivele la clasă. Din pix e uşor să promiţi multe

 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Romeo Bolohan

21 Mar, 2020 17:08

Educația tehnologică si aplicatii practice este singurul obiect cu un puternic caracter aplicativ, singurul obiect interdisciplinar, este un obiect care formează elevul pentru viata, despre educația rutieră, educația pentru sanatate, educație financiară, educație familiei si despre noile tehnologii si meserii. Cred ca e cel mai important obiect din curriculum de la gimnaziu !!!

Mihaela

08 Mar, 2020 20:28

Scoateți tot ce înseamnă materii cu aplicabilitate, învățați doar teorie și peste câțiva ani intrebati-va unde ne este mâna de lucru. Comasați tot ce înseamnă muzică, educație plastică, educație tehnologică și veți vedea ce "frumos" se vor dezvolta copilașii noștri. Apropos, aveți idee ce fac profesorii dedicați la aceste materii numite inutile?! Care este de fapt scopul reducerii materiilor?! Centrat pe elev?!? Oare?

Kovacs Ștefan Radu

08 Mar, 2020 14:30

La ce folosește Educația tehnologică? Mai întâi că nu se numește așa. Disciplina se numește Educație tehnologică și activități practice. La ce folosește? Păi spre ce ne îndreptăm dacă nu spre o tehnologizare a vieții. Să nu înțelegi că ceastă disciplină este de fapt un pod între gimnaziu și învățământul profesional și tehnic este prea mult! În UE a recomandat guvernelor (încă din 2006) ca să ghideze învățământul spre competențe tehnologice (Competențe de matematică, științe și tehnologie). Recomandarea a fost preluată în Legea nr. 1/2011. Această disciplină formează deci competențe tehnologice indispensabile unui elev ce urmează să pătrundă în era tehnologică. Este o disciplină transcurriculară și răspunde cerințelor actuale. Această disciplină îl ,,plimbă" pe elev prin ateliere, fabrici, unități de panificație și mai ales pe platforme tehnologice de ultima generație! Este mult peste cerințele de gândire a unui om modern întrebarea pusă la finalul articolului!

Clio1973

08 Mar, 2020 08:52

Nu cred că elevii noștrii învață prea multe ore. În Germania la real schule elevii stau la școală 7 ore și nimeni nu se plânge.Stau 40 de săptămâni/ an nu 35 ca la noi. Fără supărare însă,disciplina educație tehnologică este vechiul ,,atelier"( lucru manual), predată în alte vremuri de maiștrii din școli în atelierele școlare sau de inginerii disponibilizați.Ca să nu fie dați afară maiștrii au devenit profesori.Atelierele însă au dispărut.Disciplină practică,unde învățai cum să tai cu dalta sau să folosești menghina,a devenit pur teoretică.Iar cunoștințele respective pot fi acoperite fără probleme de discipline precum fizica ,chimia sau istoria. Pe de altă parte ,dacă onor Parlamentul a decis reducerea numărului de ore ceva trebuie redus .Și decât să reducem ore la toate materiile care se studiază de la două ore în sus pe săptămână ( deci excus educația tehnologică,religia,muzica desenul și educația civică- socială),mai bine comasăm aceste discipline, unde se poate și chiar desființăm unele( alocarea unei ore pe săptămână pentru studiul unei discipline fiind o batjocură,elevii ne rămânând cu nimic). Pe de altă parte ce nu s ar face educația religioasă la biserică,lăsând studiul istoriei religiilor alocat disciplinei istorie? Nu suntem un stat laic?N ar trebui Biserica separată de Stat? Educația socială- civică,chiar nu se poate face în ora de istorie? Oare istoria chiar nu dezvoltă simț civic? În concluzie nu sunt pentru reducerea numărului de ore alocate studiului în școală,dar dacă trebuie să o facem să nu ne mințim.Da există discipline care pot să dispară fără nici un efect asupra elevililor.

Iobag Lastat

07 Mar, 2020 19:26

Dar pe angajatorii viitorilor absolvenți îi consultă cineva? Sau nu mai este la modă subiectul analfabeților funcționali? Direct la șomaj? #faraviziune

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.