Editorial Hocus-pocus, coronavirus „digitized scholarum”! Vezi Legea educației, art. 70 (2011)


Dintr-o nefastă zi de miercuri, 18 martie 2020, școala românească s-a trezit din căruță în OZN, ca să citez, parțial, un vestit blogger.
Nu instant, pentru că i-a trebuit ceva Ministerului Educației să se dea cu capul de pereți să descopere... apa caldă. Prima dată a apărut Teleșcoala – noroc cu „bătrânul” TVR -, ca măsură urgentă pentru a-i ține în „vrie” pe absolvenții claselor a VIII-a și a XII-a, care, by the way, zilele astea trăiesc clipe de groază, neștiind când și ce vor susține.

Google Classroom, Zoom, Digitaliada, Youtube, Digital.educred.ro, Livresq, Teams, Office 365, Google Hangouts Meet, edX, Coursera, Hypersay, Notion, Anchor, Brainpop, ClassDojo, Discovery Education, Edmodo, Flipgrid, Google Meet, iată pomelnicul de resurse și referințe pentru predare și învățare la distanță accesat din momentul în care autoritățile au decis închiderea școlilor, ca supremă prevenție împotriva noului coronavirus. Cel mai puțin accesat, conform statisticilor manuale.edu.ro, deși este recomandat de Ministerul Educației.

Vasăzică, bieții profesori s-au trezit răscolind nesfârșitul virtual în căutare de aplicații, platforme online, soluții software, teleșcoală, webinarii, tutoriale, programe de consiliere care să se plieze pe puterile de accesare ale elevilor. Pentru că, deși ISJ Constanța raportează că „în județul Constanța, peste 85% dintre elevi dispun de un smartphone/ o tabletă/ un computer care să le permită accesul la alternativele de învățare în mediul online”, am convingerea că procentul este simțitor mai mic, din simplul motiv că internet acasă în mediul rural este considerat un lux. Stați așa, să ne înțelegem, una-i cartela din telefon pe care se uită tot melteanul pe Facebook, și alta-i netul pentru un device prin intermediul căruia să faci cursuri online.

Și apropo de FB, la mijlocul săptămânii trecute, fostul ministru Daniel Funeriu, cu aroganța-i nedisimulată, posta: încă din 2011 am prevăzut ceva ce azi ne-ar fi de mare folos: Biblioteca Școlară Virtuală, gândită încă din vremea comisiei Miclea din 2008. Dar ce să vă fac dacă de 9 ani cei care mi-au urmat au făcut «fixpix»? Eu rămân ce-am fost mereu, adică ăla naşpa care face chestii mișto, iar voi rămâneți cu... praful de pe tobă...

Art. 70 din Legea educației:
Art. 70 alin. (2)

Se înființează Biblioteca Școlară Virtuală şi Platforma școlară de e-learning, care includ programe școlare, exemple de lecții pentru toate temele din programele școlare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare. Aceste resurse digitale vor fi protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului şi Sportului obținând dreptul de publicare din partea autorilor, astfel încât aceste resurse să fie accesibile permanent şi gratuit oricărui elev sau profesor.

(3) Unitățile de învățământ utilizează platforma școlară de învățare pentru a acorda asistență elevilor în timpul sau în afara programului școlar ori pentru cei care, din motive de sănătate, temporar nu pot frecventa școala.


(4) Înființarea, gestiunea şi îmbogățirea permanentă a Bibliotecii școlare Virtuale şi a Platformei școlare de e-learning intră în responsabilitatea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului şi Sportului”.


Chiar fix în pix... Sincer, nu știu cine se mai agață de această lege care a fost mai mult înjurată decât aplicată!


Citește și:

Editorial Disciplinele obligatorii din gimnaziu, puse pe făraş. Profesorii şi părinţii propun, cine dispune?


 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Debutează vaccinarea profesorilor la Constanța. Câte cadre didactice au solicitat imunizarea

24 Feb 2021 889

Cu toate că ISJ Constanța nu se implică Peste 1.000 de elevi constănțeni participă la Olimpiada Națională „Gazeta Matematică”, sprijinită logistic de UMC

20 Feb 2021 1221

Ministrul Sorin Cîmpeanu „În 10 ani, inspectoratele școlare nu-și vor mai avea rostul”

18 Feb 2021 16149

Șeful ISJ Constanța, precizări despre activitățile privind recuperarea orelor din online

12 Feb 2021 1197

Modificări propuse la înscrierea în clasa pregătitoare 2021 Inspectoratul Școlar va putea decide reconfigurarea circumscripțiilor școlare

11 Feb 2021 2334

Apelul sindicatelor din învățământ „Trebuie să apară tragedii și în sistemul de educație, pentru ca lucrurile să fie luate în serios”

11 Feb 2021 1085

Se înființează Consiliul Consultativ al societății civile. Funcționează în subordinea Consiliului Județean Constanța. Cine face parte din el?

10 Feb 2021 773

Directorii unităților constănțene de învățământ s-au mobilizat „Normalitatea este la școală, iar respectarea regulilor și înțelegerea părinților vor sprijini eforturile noastre”

08 Feb 2021 2243

Prof. Mitică Iosif, liderul sindicatului constănțean, despre ordinul comun „Lipsă de profesionalism atât din partea ministerului, cât și a Guvernului României”

06 Feb 2021 1403

Conform ratei de incidență publicate de Ministerul Educației În municipiul Constanța, școlile vor fi deschise în scenariul galben. Doar în Dumbrăveni se aplică scenariul roșu

06 Feb 2021 1805

Alianța USR PLUS organizează un proces de recrutare pentru un post neremunerat în CLDPS

05 Feb 2021 2286

În varianta modificată a ordinului comun al miniștrilor Educației și Sănătății Schimbări nuanțate, dar nu cele așteptate. Primordială - pasarea responsabilităților (Document)

04 Feb 2021 2526

În timp ce disputa pe deschiderea fizică a școlilor escaladează, ministrul Educației consideră că „Masca este mult mai importantă decât distanțarea impusă între elevi”

04 Feb 2021 4087

Ca urmare a noilor parteneriate semnate, în premieră națională, de ISJ Constanța Cursuri de limba chineză cu profesori nativi și examene de limba engleză la nivel superior

23 Jan 2021 1911

Au refuzat tabletele pentru că nu le puteau folosi pentru jocuri

22 Jan 2021 720