Editorial

Editorial Măsuri luate de guvernanţi pentru o educaţie de calitate. Oare sunt suficiente?

Ministerul Educaţiei Naţionale a parafat, săptămâna trecută, două contracte de finanţare din fonduri europene, în valoare totală de 114 milioane de euro. Suma va fi folosită pentru susţinerea şi continuarea Programului „Bani de liceu”, deoarece din acest an şcolar beneficiarii acestui instrument de susţinere vor primi 250 de lei lunar, faţă de 180 de lei, cum primeau până acum. Astfel, este acordat sprijin tuturor elevilor care frecventează cursurile liceale, îndeosebi celor proveniţi din zona rurală sau din familii fără posibilităţi materiale.
 
O altă modificare se referă la valoarea plafonului maxim de acordare a bursei, indexată de la 150 la 500 lei/membru de familie, ca urmare a armonizării acestui plafon la situaţia economică actuală. Un alt proiect finanţat din sumele aferente noilor contracte semnate de Ministerul Educaţiei Naţionale este Programul „Bursa profesională”. Alocările financiare ale acestui program vor permite unui număr de 80.132 de elevi din clasele IX-XI din învăţământul profesional, inclusiv învăţământul dual, să îşi continue studiile cu burse acordate din fonduri europene, 20% dintre elevi provenind din mediul rural. Bursa acordată în acest program, în valoare de 200 de lei, se va acorda tuturor elevilor, indiferent de veniturile părinţilor lor, singura condiţie fiind legată de frecventarea cursurilor.
 
Aşadar, este de bun augur preocuparea Guvernului de a asigura toate condiţiile pentru o educaţie de calitate. Responsabilii Ministerului Educaţiei ar trebui să aplice o strategie coerentă şi pentru îmbunătăţirea condiţiilor în care se desfăşoară educaţia copiilor noştri. Măsurile se axează pe reducerea abandonului şcolar, dezvoltarea învăţământului profesional, precum şi corelarea ofertelor educaţionale cu nevoile actuale ale pieţei muncii. Avem nevoie de continuitate în sprijinul acordat elevilor proveniţi din familii cu venituri reduse, a căror posibilitate de a frecventa şcoala sunt reduse, precum şi celor aflaţi la distanţe mari faţă de unităţile de învăţământ.
 
De asemenea, în paralel cu reducerea abandonului şcolar, trebuie să identificăm soluţiile optime pentru menţinerea tinerilor în ţară, deoarece problema găsirii unui loc de muncă după absolvirea studiilor, fie ele liceale sau universitare continuă să fie dificilă. Mai mult, trebuie identificate şi resursele bugetare necesare pentru desfăşurarea unui proces de învăţământ la standarde înalte, care să ne permită să păstrăm în ţară tinerii şi să le asigurăm condiţiile optime de muncă.
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Raluca

08 Apr, 2019 12:38

Cand am.facut liceul nu am beneficiat de niciun ajutoe financiar de la stat, dar am concurat serios pt bursa mea. Le dati prea multi bani...degeaba daca nu au motivatia intrinseca de a învăța pentru ei înșiși, pt o viață mai bună

Articole asemanatoare

Cu ce argumente a câştigat Zoe Gabriela Bucovală anularea ordinului privind revocarea ei din fruntea ISJ Constanţa

07 May 2019 2102

Conform cifrei de şcolarizare aprobate de Guvern pentru 2019-2020 Numeroase licee constănţene pierd clase de a IX-a (documente)

03 May 2019 754

Elevii din Constanţa beneficiază şi în acest an de ajutor financiar pentru achiziţionarea unui calculator. Care sunt condiţiile

01 May 2019 680

Cine sunt profesorii constănţeni care vor să facă parte din Corpul Naţional de Experţi, seria a 14-a

27 Apr 2019 1628

Anul şi modificarea! A intrat în vigoare noua lege a educaţiei naţionale. Ce noutăţi sunt şi nu pot fi ocolite

04 Apr 2019 3587

Ministrul Educaţiei propune schimbări majore pentru Bacalaureat. O nouă generaţie-experiment?

01 Apr 2019 885

Provocările Enel în domeniul învățării inteligente Palmaresul Colegiului de Arte în cadrul programului educațional „Play Energy”

29 Mar 2019 511

Sondaj de opinie Ce cred respondenţii despre simularea Evaluării Naţionale

25 Mar 2019 294

Sondaj de opinie Credeţi că simularea Evaluării Naţionale are efecte pozitive asupra situaţiei şcolare a elevilor?

18 Mar 2019 914

Editorial Începe simularea Evaluării Naţionale. Emoţii pentru elevi, stres pentru părinţi

11 Mar 2019 961

Programa prea stufoasă generează vânătoarea de note. Se impune mai multă şcoală, în detrimentul vacanţelor

15 Feb 2019 946

Atenție părinți! Cursurile vor începe pe 9 septembrie 2019 și se vor încheia pe 12 iunie 2020

14 Feb 2019 850

Astăzi, la Ministerul Educaţiei, se dezbate calendarul înscrierii în clasa pregătitoare

14 Feb 2019 1291

Două grădiniţe din judeţul Constanţa, construite de Ministerul Educaţiei. Unde vor fi situate (document)

07 Feb 2019 605

Editorial Schimbările majore din învăţământ, pe agenda fiecărui ministru care trece pe la Educaţie

07 Feb 2019 964