Editorial

Editorial Nu s-a construit nicio şcoală, dar se reduc efectivele la clasă. Din pix e uşor să promiţi multe


Modificările recent adoptate de Senatul României la Legea educaţiei naţionale par desprinse mai repede dintr-o „poveste” electorală, pentru că angajaţii din sistem, în ciuda încântării afişate, sunt conştienţi că nu dispun de logistica necesară aplicării acestor... deziderate.

Sublima reducere a efectivelor la clase este visul oricărui cadru didactic, conştient că astfel are şansa de a-şi îmbunătăţi şi rezultatele, lucrând „corp la corp” cu cel din bancă. Dar la un calcul sumar s-ar descoperi că ar fi necesare alte încăperi pentru clasele nou apărute. Să fim serioşi, sunt unităţi de învăţământ în care cancelaria profesorilor s-a mutat într-o anticameră de laborator, din cauza numărului crescând de clase pregătitoare. Ca să nu mai amintim de instituţii cu trei schimburi.
Dar ce să mai vorbim de construcţia de noi şcoli, când la Constanţa nu există nici săli de sport pentru prea multe unităţi.

Altă modificare vizează decontarea din bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, prin unităţile de învăţământ, a navetei elevilor care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu, pe bază de abonament sau li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a 52 călătorii dus-întors pe an, dacă locuiesc la internat sau în gazdă. Dar până mai ieri au tot strigat liderii elevilor şi nu s-a întâmplat nimic, pentru că nu sunt fonduri. Vor apărea peste noapte?


Legea adoptată în Parlament modifică şi numărul de elevi de care ar trebui să aibă grijă un consilier şcolar. Dacă în prezent un consilier şcolar ar trebui să se ocupe de 800 de elevi, modificarea arată că acesta va avea în grijă un număr de 500 de elevi sau de 300 de preşcolari. Aşteptăm cu interes angajările în sistemul cu posturi blocate din lipsă de fonduri sau... de dragul economiilor raportate la minister.


O altă modificare adusă de lege este la articolul privind norma didactică a profesorilor. Articolul 262 din legea educaţiei este modificat în sensul că profesorii au 40 de ore de lucru pe săptămână, dar în aceste ore pot să facă şi pregătire remedială cu elevii. Metodologia va face diferenţa între ceea ce se afirmă şi ce se poate plăti. Pentru că la muncă voluntară nu prea se mai înghesuie vreun cadru didactic.
Cât despre înscăunarea pe viaţă a rectorilor, ăsta da curat nepotism!
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Editorial Haideți să fim eroi pentru eroii care luptă în prima linie!

06 Apr 2020 842

Editorial Nu contează pe cine ai în față (coronavirusul), important e cine îți e alături!

04 Apr 2020 3166

Editorial Hocus-pocus, coronavirus „digitized scholarum”! Vezi Legea educației, art. 70 (2011)

02 Apr 2020 4400

Editorial Pericolul care ne pândește pe toți versus revolta carantinaților din hoteluri

30 Mar 2020 3373

Editorial Coronavirus. Testați prima dată cadrele medicale!

28 Mar 2020 3380

Editorial Ziua 13 de autoizolare. Mai este nevoie să vă zic #stațiacasă?

26 Mar 2020 2738

Editorial Repatriații care i-au speriat pe constănțeni și i-au făcut pe politicieni să-și atragă capital politic pe spinarea lor

23 Mar 2020 3171

Editorial Calm și claritate mentală, în așteptarea unei noi „renașteri”

21 Mar 2020 3451

Editorial Oare noi, omenirea, suntem în stare de o autocurățare, vreodată?

19 Mar 2020 1561

Editorial COVID-ul care ne divide

16 Mar 2020 2206

Editorial Care sunt părțile bune ale unei pandemii?

14 Mar 2020 1913

Scriitorul Florin Șlapac, venit și plecat din această lume, în aceeași zi de 13

13 Mar 2020 2015

Editorial Atenție la un alt „virus” care se răspândește rapid și sigur!

12 Mar 2020 2852

Editorial Al 11-lea val! A venit şi ziua în care Farul Constanţa a pierdut acasă

09 Mar 2020 2274

Editorial Disciplinele obligatorii din gimnaziu, puse pe făraş. Profesorii şi părinţii propun, cine dispune?

07 Mar 2020 17141