Editorial Și profesorii sunt oameni, resimt oboseala și lipsa interacțiunii directe cu elevul


Un an de pandemie, un an de experiențe absolut provocatoare, mai ales în sistemul educațional românesc, din nefericire, unul vetust, care a primit lovitura de grație cu acest învățământ online.

Noua situație ne-a adus schimbări nu numai în viața profesională, dar și în cea personală, cu efecte nu neapărat pozitive. Cu un stil de viață diferit, cu un set de emoții total diferit și nu totdeauna pozitive.
Participarea la workshop-ul intitulat „Calitatea vieții cadrelor didactice în pandemie” (organizat de Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității „Ovidius” din Constanța, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Constanța) avea să-mi reconfirme cât de greu le-a fost profesorilor constănțeni să se replieze pe ceva ce doar intuiau cam cum ar trebui să se petreacă.
În timp ce colegi din alte țări au ajuns să refuze predarea online, fără o prealabilă pregătire, ai noștri, precum soldații, au pornit în luptă aproape cu brațele goale, în fața unor elevi la fel de nepregătiți material și emoțional, dar cu un bagaj „informatic”, că nu degeaba sunt intitulați generic „milenialii”.

Plecând de la schimbarea timpului în care lucrează – mers la școală, predat 4-6 ore, întors acasă și petrecut timp cu familia -, profesorii se confruntă cu absența graniței dintre serviciu și casă, munca lor dublându-se. Ceea ce a indus un mic haos, însoțit de stres, cu mult necunoscut, pe platforme pe care nu s-au gândit că vor lucra vreodată. „Am fost supuși unei bombardări informatice și unei treceri la online cu toate lucrurile pozitive și negative. Una este să evaluezi copilul care vine la tablă și alta este să-ți trimită tema, tu să o descarci, să o corectezi, să-i trimiți feedback; plus lipsa contactului non-verbal, care în clasă era esențial pentru a schimba registrul predării. În online, cu camera închisă, fără niciun fel de feedback din partea lor, devine frustrant pentru noi, cadrele didactice”, a fost prima mărturisire.

A urmat povestea unei alte profesoare și, în același timp, mămică de doi copii. „De la un laptop nu prea performant și niște telefoane modeste a trebuit să ajungem și la fiecare cu laptopul lui, dar și cu timpul lui de lucru. Eu, care nu purtam ochelari, am ajuns într-un an să schimb și dioptriile, care au crescut. Dar absența interacțiunii directe cu elevul este cea mai grea provocare, pentru că am plecat de la rugămintea de a-și închide microfoanele, întrucât era haos la început, și am ajuns să ne rugăm de ei să-și demonstreze prezența. Simt că munca noastră s-a triplat, chiar dacă nu pare să aibă legătură cu actul educațional, ci cu readaptarea”.

Fiind în asentimentul colegilor, a urmat o altă opinie apropo de managementul timpului. „Trebuie să vă spun că am ajuns să mă panichez atunci când nu-mi sună telefonul sau whatsapp-ul la 10-11 noaptea. Plus această simultaneitate a sarcinilor, pe principiul că ești acasă, ai timp să le faci, ceea ce a condus la o încărcătură foarte mare, de la flecuștețe la probleme de serviciu”, declara o altă profesoară.

Au urmat alte mărturisiri sincere: „Granița dintre viața profesională și cea personală de fapt nu mai există sau cele două s-au amestecat foarte mult și s-a creat un haos în programul obișnuit, în managementul timpului”.
„La început speram să nu dureze mai mult de două săptămâni, nu ne așteptam să țină atât de mult. E apăsător atât de mult. M-am săturat de stat pe scaun în fața laptopului”.

De cealaltă parte, profesorii au observat frustrarea copiilor, faptul că sunt mai agitați și parcă neîncrezători în propriile forțe, ceea ce influențează progresul lor educațional. 
 
Citește și:


Editorial: Perversa jelire a învățământului, „încremenit în proiectul” România Educată
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

ISJ Județul Constanța, lider în țară la numărul de proiecte acceptate, depuse de liceele agricole

12 Apr 2024 529

Aqua Geoterma Resource SRL a semnat cu ISJ Constanța. Firma se va ocupa de cazarea și hrana participanților la Olimpiada Națională de Geografie (DOCUMENTE)

11 Apr 2024 656

Inspectorul școlar de la Constanța, Irinela Nicolae pe locul 25 pe lista de europarlamentare a PSD

04 Apr 2024 597

Inspectoratul Școlar Județean Constanța inițiază Proiectul județean „Verde creativ- Adoptă un spațiu“

03 Apr 2024 712

Inspectoratul Școlar Județean Constanța Șapte elevi din Constanța vor participa la Olimpiada de Lingvistică

03 Apr 2024 690

Inspectoratul Școlar Județean Constanța 230 de elevi au participat la faza județeană a Concursului naţional „Educaţie pentru sănătate”, ediţia a XV-a

01 Apr 2024 856

Înscrierea în clasa pregătitoare începe pe 11 aprilie ISJ Constanța a afișat numărul de clase și străzile arondate școlilor. Află la ce școală îți poți înscrie copilul (DOCUMENTE)

01 Apr 2024 1574

Ziua Mondială de Conștientizare a Autismului, marcată de Inspectoratul Școlar Județean Constanța printr-o expoziție

01 Apr 2024 422

Inspectoratul Școlar Județean Constanța continuă proiectul de succes “Fii Avocat în Școala Ta!”

01 Apr 2024 755

Constanța a găzduit Concursul Național “Istoria și Tradițiile Turcilor din România” (GALERIE FOTO)

01 Apr 2024 475

Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, gazda Concursului National de creativitate în limba engleză (GALERIE FOTO)

30 Mar 2024 627

Etapa județeană a Concursului naţional Educaţie pentru sănătate, desfășurată la Liceul Teoretic ”George Călinescu” Constanța (GALERIE FOTO)

30 Mar 2024 1037

Acțiuni de prevenire ale consumului de droguri, la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Constanța

28 Mar 2024 605

ISJ Constanța a inaugurat două terenuri de sport pentru elevii constănțeni (GALERIE FOTO)

26 Mar 2024 783

Justiție Constanța Florentina Țigmeanu, fostul director de la Școala „Gheorghe Țițeica” Constanța, va primi daune morale de 4.000 de euro!

26 Mar 2024 913