Editorial

Editorial Sistemul informatic al cardului de sănătate, fără mentenanţă! Medicii și pacienţii, în alertă!

După aproape două săptămâni de colaps, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat, săptămâna trecută, că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcțională. Chiar dacă acum problemele se vor rezolva, medicii de familie atrag atenția că situația rămâne gravă. Sistemul, a cărui necesitate nu e negată, are sincope și îngreunează activitatea medicilor și, implicit, a pacienților.
 
„În continuare se efectuează activități de analiză, monitorizare, verificare și consolidare a platformei informatice, iar după parcurgerea acestora urmează a se trece la ridicarea indisponibilității, prin anunțarea pe site-ul instituției“, se arata într-un comunicat al CNAS. La ora actuală, sistemul informatic din sănătate nu mai are mentenanța asigurată. Contractul pe care CNAS îl avea cu Siveco s-a încheiat și nu au fost luate măsuri pentru ca sistemul să nu rămână fără mentenanță. La începutul lunii mai, Siveco a anunțat că în ultima perioada asigurase mentenanța în mod gratuit și refuza să mai facă acest lucru. Deocamdată, conform comunicatului CNAS rămâne așa până când se termină raportarea lunii mai, ceea ce înseamnă, pentru că ei au fost evazivi în a da termene, aproximativ în jurul datei de 10-15 iunie. Raportarea serviciilor din luna mai se face începând cu data de întâi a lunii următoare și durează în general 7-10, 15 zile maxim, depinde de județ. Medicii de familie cer CNAS să recunoască problemele din momentul în care ele apar. Adică medicul de familie introducea cardul pentru pacient, dar nu mai avea nicio certitudine că datele care apar sunt cele reale. De aici și temerile medicilor că ei vor fi cei care vor ajunge în final să achite nota de plată.
 
În comunicatul de săptămâna trecută, CNAS precizează și că „echipa de lucru IT a stabilit faptul că nu au fost pierdute/deteriorate informații din baza de date a PIAS“. Acum situația pare că a fost remediată, datele recuperate, iar sistemul funcționează în parametri normali, urmând ca, odată ce există certitudinea că problemele au fost înlăturate, să fie ridicate regulile speciale impuse în această perioadă și să fie emis de către Casă ordinul așteptat de medici. Dar aceste reparații au fost făcute de Siveco gratuit și, odată reparațiile încheiate, sistemul va rămâne din nou fără mentenanță asigurată, pentru că nu exista un contract în vigoare. Rămâne să vedem cum va fi rezolvată și această situație.
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Valabilitatea cardului de sănătate european, prelungită la doi ani. Deputații au dat votul final

07 Feb 2019 791

Anunţ important făcut de Ministerul Sănătății cu privire la cardurile de sănătate

03 Jan 2019 3602

CNAS anunţă Valabilitatea cardurilor de sănătate a fost automat prelungită

07 Dec 2018 1035

Termenul de valabilitate a cardurilor naționale de sănătate, a fost prelungit de la 5 la 7 ani

03 Aug 2018 591

Probleme cu cardul de sănătate! Pacienţii se plâng că nu funcţioneză sistemul

03 Aug 2018 833

Termenul de valabilitate al cardului național de sănătate a fost prelungit de la 5 ani la 7 ani

28 Jun 2018 790

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este operaţională. Lucrările de soluţionare a fluctuaţiilor apărute au fost finalizate

17 May 2018 572

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate va fi oprită. De ce a fost luată această măsură

15 May 2018 841

Editorial Cardurile de sănătate vor fi înlocuite. O nouă cheltuială pe bani publici

19 Apr 2018 1276

Atenție constănțeni. Sistemul cardului de sănătate nu funcţionează. Ce au de făcut medicii

16 Apr 2018 1954

Sucul de roșii, miraculos pentru oase

15 Feb 2018 958

Peste o jumătate de milion de carduri naționale de sănătate au fost emise anul acesta

18 Sep 2017 608

Vor dispărea cardurile de sănătate după introducerea cărţilor de identitate electronice? Explicaţiile ministrului Carmen Dan

20 Mar 2017 1299

Controlul la CNAS., în legătură cu cardul de sănătate, finalizat la sfârşitul lui martie

27 Feb 2017 1272

CNAS Platforma informatică a asigurărilor de sănătate a fost repusă în funcțiune

01 Feb 2017 1523