Editorial Sistemul informatic al cardului de sănătate, fără mentenanţă! Medicii și pacienţii, în alertă!

După aproape două săptămâni de colaps, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat, săptămâna trecută, că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcțională. Chiar dacă acum problemele se vor rezolva, medicii de familie atrag atenția că situația rămâne gravă. Sistemul, a cărui necesitate nu e negată, are sincope și îngreunează activitatea medicilor și, implicit, a pacienților.
 
„În continuare se efectuează activități de analiză, monitorizare, verificare și consolidare a platformei informatice, iar după parcurgerea acestora urmează a se trece la ridicarea indisponibilității, prin anunțarea pe site-ul instituției“, se arata într-un comunicat al CNAS. La ora actuală, sistemul informatic din sănătate nu mai are mentenanța asigurată. Contractul pe care CNAS îl avea cu Siveco s-a încheiat și nu au fost luate măsuri pentru ca sistemul să nu rămână fără mentenanță. La începutul lunii mai, Siveco a anunțat că în ultima perioada asigurase mentenanța în mod gratuit și refuza să mai facă acest lucru. Deocamdată, conform comunicatului CNAS rămâne așa până când se termină raportarea lunii mai, ceea ce înseamnă, pentru că ei au fost evazivi în a da termene, aproximativ în jurul datei de 10-15 iunie. Raportarea serviciilor din luna mai se face începând cu data de întâi a lunii următoare și durează în general 7-10, 15 zile maxim, depinde de județ. Medicii de familie cer CNAS să recunoască problemele din momentul în care ele apar. Adică medicul de familie introducea cardul pentru pacient, dar nu mai avea nicio certitudine că datele care apar sunt cele reale. De aici și temerile medicilor că ei vor fi cei care vor ajunge în final să achite nota de plată.
 
În comunicatul de săptămâna trecută, CNAS precizează și că „echipa de lucru IT a stabilit faptul că nu au fost pierdute/deteriorate informații din baza de date a PIAS“. Acum situația pare că a fost remediată, datele recuperate, iar sistemul funcționează în parametri normali, urmând ca, odată ce există certitudinea că problemele au fost înlăturate, să fie ridicate regulile speciale impuse în această perioadă și să fie emis de către Casă ordinul așteptat de medici. Dar aceste reparații au fost făcute de Siveco gratuit și, odată reparațiile încheiate, sistemul va rămâne din nou fără mentenanță asigurată, pentru că nu exista un contract în vigoare. Rămâne să vedem cum va fi rezolvată și această situație.
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ministerul Sănătății a reluat procesul de tipărire a cardului național de asigurări sociale de sănătate

20 Oct 2023 1061

Taxa pentru eliberarea unui card de sănătate duplicat ar putea fi eliminată

02 Aug 2022 1527

Ți-ai pierdut cardul de sănătate? Care este procedura pentru emiterea unui duplicat

22 Nov 2021 19213

CAS Constanța Dacă mergeți la doctor, cardul de sănătate este, din nou, obligatoriu

04 Oct 2020 3497

Cardurile de sănătate eliberate până în 2014 vor fi rescrise şi vor avea o valabilitate de şapte ani

26 Jun 2020 2878

Coronavirus Alte trei persoane și-au pierdut viața în România. Numărul total al deceselor a ajuns la 1.308

05 Jun 2020 1915

CNAS, anunţ important despre cardul naţional de asigurări de sănătate

29 May 2020 3338

Casa Națională de Asigurări de Sănătate reia producția și distribuția cardurilor europene de sănătate

18 Nov 2019 3334

Valabilitatea cardului de sănătate european, prelungită la doi ani. Deputații au dat votul final

07 Feb 2019 2225

Anunţ important făcut de Ministerul Sănătății cu privire la cardurile de sănătate

03 Jan 2019 5084

CNAS anunţă Valabilitatea cardurilor de sănătate a fost automat prelungită

07 Dec 2018 2520

Termenul de valabilitate a cardurilor naționale de sănătate, a fost prelungit de la 5 la 7 ani

03 Aug 2018 1952

Probleme cu cardul de sănătate! Pacienţii se plâng că nu funcţioneză sistemul

03 Aug 2018 2369

Termenul de valabilitate al cardului național de sănătate a fost prelungit de la 5 ani la 7 ani

28 Jun 2018 2187

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este operaţională. Lucrările de soluţionare a fluctuaţiilor apărute au fost finalizate

17 May 2018 1818