Editorial

Editorial Violenţa în școli, între gestionarea corectă a conflictelor şi reţelele de socializare


Violenţa în rândul tinerilor este în creştere, din păcate. Fie că vorbim de bullying, fie de violenţă fizică, elevii sunt expuşi unui comportament social care pune accent pe astfel de acţiuni.


În ultimul timp, sunt semnalate tot mai multe cazuri de violenţă în unităţile de învăţământ. Scenele cu elevi care se bat între ei, profesori care lovesc elevii, elevi care lovesc profesorii sunt filmate cu telefonul mobil şi postate pe internet. Unii se amuză, alţi privesc cu oroare cele întâmplate. Agresorii care apar în respectivele filmuleţe se cred eroi, iar cei agresaţi au nevoie de consiliere psihologică.


Recent, incidentele violente care au avut loc în şcolile din ţară, inclusiv şi în cele din judeţul Constanţa, au reaprins discuţia despre violenţă. Insultele şi actele de violenţă au devenit un lucru obişnuit în rândul tinerilor, atât în mediul şcolar, cât şi în afara acestuia. Nu ar trebui neglijat nici faptul că elevii sunt influenţaţi de violenţa şi manifestările vulgare din reţelele de socializare.


La sfârşitul anului trecut a intrat în vigoare legea care interzice bullying-ul în şcoli. Potrivit prevederilor, este interzis orice comportament care constă în violenţă psihologică. Profesorii vor fi instruiţi astfel încât să recunoască acest fenomen şi să ia măsurile potrivite. „În unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sunt interzise comportamentele care constau în violenţa psihologică - bullying”, se arată în noua prevedere introdusă în Legea educaţiei.
În aceeaşi lege a mai fost introdusă o menţiune care arată că profesorii şi învăţătorii vor fi instruiţi, în cadrul sesiunilor de perfecţionare pe care le urmează, şi cu privire la violenţa psihologică - bullying. Aceştia vor învăţa cum să identifice fenomenul şi cum să aplice strategiile şi măsurile potrivite.


În prezent, violenţa asupra copiilor nu mai este tolerată, iar faptul că ea a existat în trecut nu justifică utilizarea ei în prezent. Sentimentul de nesiguranţă şi de teamă resimţit de elevi este cauzat inclusiv şi de faptul că unii dintre profesorii de la clasă au un comportament autoritar. Care sunt totuşi faptele ce pot fi încadrate în violenţa şcolară? Există zone sau unităţi şcolare care sunt mai predispuse la violenţă? Ce pot face cadrele didactice pentru prevenirea violenţei? Care ar fi cauzele creşterii violenţei în rândul minorilor? Să fie influenţa mass-mediei; a mediului în afara şcolii; a problemelor din familie? Cred că, în primul rând, ar trebui schimbată mentalitatea în ceea ce priveşte educaţia primită acasă şi, apoi, să gestionăm corect conflictele apărute.


 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Asociația Tomis Antidrog Constanța, despre bullying „După numărul de cazuri înregistrate a devenit un fenomen, iar numărul victimelor crește în fiecare an“

13 Sep 2019 1457

FSLI solicită măsuri de protecţie pentru cadre didactice în şcoli. În fiecare zi sunt raportate 70 de cazuri de violenţă în şcoli

04 Dec 2017 1360

Editorial Când profii devin violenţi sau de ce ne este frică să ne trimitem copiii la şcoală

16 Jun 2017 2056

Germania Mai multe școli au primit e-mailuri amenințătoare; poliția, mobilizată la fața locului

17 Oct 2016 1327

Cartelele de acces în şcoli şi licee. Cum vor funcţiona

19 Mar 2013 1381

Ziua prevenirii violenţei în școlile din Medgidia

28 Jan 2013 1450

Campanie anti-violenţă, desfăşurată în şcolile constănţene

30 Nov 2012 1607

91 de cazuri de violenţă în şcoli, în doar trei luni

12 Jun 2012 785

Violenţa din şcolile constănţene, sub lupa autorităţilor

14 Dec 2011 1070

Ce probleme au directorii de şcoli (video)

20 Oct 2010 1114

Lecţii de viaţă (video)

16 Oct 2010 916