Afaceristul constănţean Cobzariu împarte vina Două urmăriri penale în cel mai mare accident din ultimii zece ani

cobzariu_accident_rutier_5_masini_41.jpg„În situaţia în care impactul numărul 1 s-ar fi produs între autoturismul Opel şi autoturismul Audi, atunci pe autoturismul Opel ar fi trebuit să existe mai multe avarii pe partea laterală stângă decât avaria de pe colţul stânga faţă şi aripa faţă, deoarece la revenire autoturismul Audi ar mai fi colizionat încă o dată autoturismul Opel"

Viorel Cobzariu, patronul firmelor SC VSA International SRL şi SC Progres Style SRL, care ar fi încercat să întoarcă maşina neregulamentar, prin încălcarea marcajului longitudinal dublu continuu, gest care a dus la producerea celui mai mare accident din ultimii zece ani din judeţul Constanţa, din punct de vedere al victimelor, a ajuns la Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa. Surse apropiate anchetei arată că oamenii legii au început urmărirea penală atât pe numele lui Viorel Cobzariu, cât şi pe numele lui Ionuţ Neagu, şoferul care a lovit în spate maşina lui Cobzariu.

După cum se arată şi în cercetarea lucrătorilor Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa, pe data de 29 iulie 2008, Viorel Cobzariu a condus un automobil Audi Q7, înmatriculat CT 01 CBZ, dinspre municipiul Constanţa către Ovidiu. În momentul în care a ajuns la kilometrul 202, Viorel Cobzariu ar fi redus viteza, a semnalizat stânga fără se asigure, cu intenţia de a întoarce maşina neregulamentar, prin încălcarea marcajului longitudinal dublu continuu. Tot potrivit celor declarate de oamenii legii, la scurt timp, maşina lui Cobzariu a fost izbită în spate de un Opel Astra, condus de Ionuţ Neagu, de 27 de ani, iar în urma impactului, Audi Q7 a fost proiectat pe contrasens, lovind un autobuz care efectua transport de călători între Medgidia şi Constanţa. În cele din urmă, autocarul s-a răsturnat în afara părţii carosabile şi a rezultat, iniţial, vătămarea corporală a 42 de persoane, iar după trei săptămâni unul dintre călătorii autobuzului a decedat. Acest accident a fost catalogat drept cel mai mare accident din ultimii zece ani produs pe drumurile din judeţul Constanţa, din punct de vedere al victimelor. Viorel Cobzariu conduce firmele SC VSA International SRL şi SC Progres Style SRL, iar potrivit unor surse, la momentul producerii accidentului, încerca să ajungă la ferma sa. Deşi cei de la Rutieră au anunţat că de producerea accidentului se fac vinovaţi atât Cobzariu, cât şi Ionuţ Neagu, pe numele cărora a fost începută şi urmărirea penală, expertul parte al celui din urmă are altă opinie. În lucrarea sa, expertul arată că „direcţia de deplasare a autoturismului marca Audi Q7 cu numărul de înmatriculare CT-01-CBZ, a fost pe DN 2A, pe banda numărul 2 a sensului de mers dinspre Constanţa către Ovidiu, în momentele premergătoare impactului autovehiculul efectuând o manevră de virare stânga". Din expertiza parte mai reies următoarele aspecte: „direcţia de deplasare a autoturismului marca Chevrolet Spark cu numărul de înmatriculare B-145920 10/11 a fost pe DN 2A, pe banda umărul 1 a sensului de mers dinspre Constanţa către Ovidiu, direcţia de deplasare a autoturismului marca Opel Astra cu numărul de înmatriculare B-77-HRS a fost pe DN 2A, pe banda numărul 2 a sensului de mers dinspre Constanţa către Ovidiu, direcţia de deplasare a autoturismului marca Renault Megane cu numărul de înmatriculare B-47-JJI a fost pe DN 2A, pe banda numărul 2 a sensului de mers dinspre Constanţa către Ovidiu, direcţia de deplasare a autobuzului marca Isuzu cu numărul de înmatriculare CT- 21-HHE a fost pe DN 2A, pe banda numărul 2 a sensului de mers dinspre Ovidiu către Constanţa".

Ce crede expertul ?

„Din analiza avariilor autovehiculelor şi urmelor materiale consemnate de poliţie în cercetarea la faţa locului, prin coroborare cu poziţiile finale în care autovehiculele s-au oprit postimpact se poate aprecia că impactul numărul 1 s-a produs între partea frontală stângă a autoturismului Audi Q7 cu numărul de înmatriculare CT-01-CBZ şi partea frontală stângă a autobuzului Isuzu cu numărul de înmatriculare CT-21-HHE. După momentul impactului numărul 1, autoturismul Audi Q7 a fost proiectat de pe contrasens către înapoi, pe sensul său de mers, unde s-a produs impactul numărul 2 între partea frontală stângă a autoturismului Opel Astra cu numărul de înmatriculare B-77-HRS şi partea dreaptă spate a autoturismului Audi Q7", potrivit expertizei parte. Acelaşi act arată că „pe timpul deplasării spre înapoi autoturismul Audi Q7 a efectuat o mişcare de roto-translaţie, având componenta de rotaţie în sens trigonometric (invers acelor de ceasornic)". „Ulterior impactului numărul 2, autoturismul Audi Q7 deplasându-se spre înapoi, se produce impactul numărul 3 între partea lateral stângă faţă a autoturismului Renault Megane cu numărul de înmatriculare B-47-JJI şi partea din spate stânga a autoturismului Audi Q7. Urmare a impactului numărul 2, autoturismul Opel Astra efectuează o mişcare de roto-translaţie, cu componenta de rotaţie în sens trigonometric (invers acelor de ceasornic) şi pătrunde pe banda numărul 1 de deplasare a sensului său de mers intrând în coliziune la nivelul părţii frontale, cu partea frontală a autoturismului Chevrolet Spark cu numărul de înmatriculare B-145920-10/11, producându-se impactul numărul 4. Urmare a impactului numărul 1, autobuzul Isuzu a evoluat pe o traiectorie oblică spre dreapta, părăsind suprafaţa carosabilă şi răsturnându-se pe partea laterală stângă. Acelaşi expert arată că „în situaţia în care impactul numărul 1 s-ar fi produs între autoturismul Opel şi autoturismul Audi, atunci pe autoturismul Opel ar fi trebuit sa existe mai multe avarii pe partea laterală stângă decât avaria de pe colţul stânga faţă şi aripa faţă, deoarece la revenire autoturismul Audi ar mai fi colizionat încă o dată autoturismul Opel".


Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Semnalizare...

14 Apr, 2011 17:46

a semnalizat stânga fără se asigure... tu te asiguri CAND SEMNALIZEZI ?!! ai carnet ?

Articole asemanatoare

Unul dintre șoferii implicați în accidentul cu 41 de victime de pe DN 2A, Constanţa – Ovidiu, din nou în atenția judecătorilor

16 Jun 2020 3942

Judecata foştilor şefi ai ISU „Dobrogea“, amânată pentru septembrie. Ce acuzaţii fac procurorii DNA

25 Jul 2017 1360

Constanţa - accident cu 41 de victime aproape de Bavaria Motors. Dosarul, închis definitiv

04 Oct 2016 10492

Cum s-a anulat prima achitare din dosarul celui mai grav accident din istoria recentă a Constanţei

01 Mar 2016 4804

Ionuţ Neagu şi Viorel Cobzariu, achitaţi pentru a doua oară

12 Feb 2016 2625

Exclusiv Inculpaţii din dosarul celui mai grav accident rutier din istoria recentă a Constanţei, achitaţi. Faptele s-au prescris

11 Feb 2016 2599

Inculpaţii din dosarul celui mai grav accident rutier din ultimii 18 ani din Constanţa, achitaţi pentru a doua oară

03 Feb 2016 2198

Achitările, anulate Răsturnare de situaţie în dosarul celui mai grav accident rutier din ultimii zece ani din Constanţa

19 Jan 2016 2374

Viorel Costache, fostul şef al ISU „Dobrogea“, ar fi trucat o licitaţie finanţată prin Programul Naţiunilor Unite

11 Nov 2015 1893

41 de răniți și un mort Avem primele achitări în dosarul celui mai grav accident rutier din ultimii zece ani, din Constanța

16 Jan 2015 2771

Inculpat din parte civilă Afaceristul Viorel Cobzariu, judecat pentru cel mai grav accident rutier din ultimii zece ani (galerie foto)

03 Nov 2012 4361

Încă o amânare în dosarul celui mai grav accident rutier din ultimii zece ani

08 Aug 2012 2953

Judecata celui mai grav accident din ultimii zece ani a debutat cu amânare

16 Jun 2012 1332

Începe judecata în dosarul celui mai grav accident din ultimii zece ani

02 Jun 2012 1877