Cargoul "Nazek T", partial ranfluat

Operatie in premiera la Constanta

O buna parte din corpul navei "Nazek T", scufundata in dana 110 a Portului Constanta Sud-Agigea, a fost scoasa la suprafata * Cele 35 de baloane de ranfluare montate pe bordurile vasului si-au facut efectul * Sambata dupa-amiaza, un remorcher de la "Petromar" a reusit rasucirea pe chila dreapta a vasului * Zilele acestea urmeaza ca vasul sa fie descarcat de marfa, pentru ca apoi sa fie transportat intr-un santier naval * Pana acum, pentru toata operatiunea au fost cheltuiti cu mult peste 60.000 de euro

Operatiunea de scoatere la suprafata a navei "Nazek T", scufundata in urma cu trei saptamani in dana 110 a Portului Constanta Sud-Agigea, se apropie de final. In cursul zilei de sambata, 17 iulie, vasul a fost readus pe chila dreapta cu ajutorul baloanelor de ranfluare si al unui remorcher de mare putere. Cargoul "Nazek T", care navigheaza sub pavilion Coreea de Nord, s-a scufundat in dana 110 din Portul Constanta Sud-Agigea in timpul operatiunilor de incarcare busteni si cherestea, cu destinatia portul Alexandria din Egipt. In magaziile de marfa ale vaporului, in speta in magazia 3 de marfa, se mai aflau aproximativ 500 de tone de soda calcinata. In noaptea de 26 iunie a.c., din cauza supraincarcarii cu marfa, nava s-a inclinat periculos in bordul tribord, iar in scurt timp s-a rasturnat si s-a scufundat cu rapiditate la cheu. Echipajul format din 14 marinari, dintre care noua navigatori de nationalitate rusa, patru romani si un sirian, a reusit sa coboare pe cheu cu cateva momente inainte ca nava sa se scufunde. Dupa producerea incidentului, autoritatile romane au procedat la izolarea zonei unde s-a scufundat nava, cu baraje plutitoare antipoluante pentru prevenirea poluarii cu hidrocarburile aflate in tancurile de combustibil ale navei. Ulterior, au fost demarate operatiunile de ranfluare a navei, in vederea descongestionarii, in primul rand, a danei de incarcare ce ramasese blocata. In urma scufundarii, nava a comportat o miscare de rasucire in jurul chilei, rasturnandu-se pe bordul tribord. Asezandu-se pe fundul namolos-nisipos al bazinului portuar, vasul a fost prins in "ventuza". In acest context, prima tentativa de rasucire a navei si punerea ei pe chila dreapta au esuat. Firma care s-a angajat sa scoata nava la suprafata a procedat la montarea mai multor baloane speciale de ranfluare (35 de baloane) de bordul tribord al vasului. Sub efectul acestor baloane, nava a fost smulsa din ventuza creata de namolul si nisipul de pe fundul acvatoriului portuar. Ulterior, zilele trecute, dupa suplimentarea numarului baloanelor de ranfluare, prova vasului s-a ridicat la suprafata. Sambata, in jurul orelor amiezii, remorcherul de mare putere "Phoenix", care apartine societatii "Petromar", a fost solicitat pentru a se incerca pentru a doua oara rasucirea vasului scufundat. Operatiunea a decurs cu succes, cargoul "Nazek T" fiind rasucit pe chila dreapta. Incepand de azi, echipa de salvare a navei va demara operatiunea de golire a magaziilor de marfa de cheresteaua ramasa la bord, in vederea usurarii navei, a ridicarii progresive pana la linia de plutire. Concomitent cu operatiunile de descarcare, din tancurile de balast va fi extrasa cu pompe submersibile apa de mare, pentru asigurarea in acest mod a unei flotabilitati pozitive a intregii structuri a vasului. Dupa ce nava va pusa relativ pe o linie de plutire, va fi remorcata intr-un doc plutitor sau uscat dintr-unul din santierele navale din Constanta. Aici, nava va fi supusa unei reparatii capitale, urmand ca utilajele si toata aparatura electrica sau care a intrat in contact apa de mare, si care s-a degradat, sa fie inlocuita. Vasul urmeaza sa fie, in consecinta, reparat si redat in exploatare. Pana in prezent, firma care s-a ocupat de ranfluarea navei a cheltuit peste 60.000 de euro. Conform prevederilor, contractul de ranfluare a navei "M/V Nazek T", care a fost incheiat intre reprezentantul armatorului, Mustafa Tartousi, si firma de scafandri care s-a ocupat de operatiunea de ranfluare, plata contravalorii operatiunilor va fi facuta de armatorul navei in momentul in care nava a fost recuperata de pe fundul apei ("No cure - No Pay"). In acelasi timp, se pare ca si termenul initial de definitivate a operatiunii a fost respectat, perioada celor trei saptamani de operatiuni urmand a se incheia peste cateva zile.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Un preot a sfințit o curbă în care au avut loc mai multe accidente rutiere grave (VIDEO)

03 Feb 2022 1763

Fost comandant de echipaj și șofer în ISU Dobrogea, în arest. Cererea de eliberare, respinsă (minută)

14 Oct 2021 2455

Un fost angajat al ISU Dobrogea a cerut să fie eliberat din arest

28 Jul 2021 2670

Șef echipaj SMURD Angajat al ISU Dobrogea, arestat pentru agresiune sexuală, racolarea minorilor în scopuri sexuale și coruperea sexuală

30 May 2021 7109

Serviciul de Stare Civilă Constanţa. Publicaţii de căsătorie 19 iunie 2018

20 Jun 2018 3422

Doliu în cinematografie. Un cunoscut cineast s-a stins din viață. Împlinise de curând 64 de ani

18 Feb 2018 3601

În plină vară, în România, a nins! Temperaturile au scăzut brusc

12 Aug 2016 6206

Primarul comunei Jilava a fost trimis în judecată pentru luare de mită, spălare de bani și fals în declarații

11 Jul 2016 2733

Riseproject.ro Riseblog - Cu cât ne-a umflat Cocoş preţul analizelor medicale

07 Jul 2016 5705

Accesul câinilor şi vehiculelor pe plajă este interzis

24 Mar 2016 4277

Rolul unui set de TV Plasma din lemn masiv in amenajarea sufrageriei

30 Jan 2016 9456

Iohannis a semnat decretul de trecere în rezervă a rectorului Academiei Navale. Vergil Chițac - „Analizez şi posibilitatea de a candida... Nu am decis sub ce formă“

28 Jan 2016 4089

15 ianuarie – Marele poet naţional Mihai Eminescu omagiat la Cumpăna, de Ziua Culturii Naţionale

13 Jan 2016 3280

Comunicat de presă - DIICOT

07 Jan 2016 2704

Măsuri de prevenire a incendiilor specifice campaniei de recoltare a cerealelor

23 Jul 2015 2786