Nava sub standard, la un pas de scufundare la cheu

Incident naval in port

Cargoul "Mitika" s-a inclinat cu peste 15 grade in bordul tribord in timp ce se afla sub operatiuni de incarcare cherestea in dana 36 * Reprezentantii Capitaniei, sositi intr-un tarziu la fata locului, au incercat sa minimalizeze situatia in fata ziaristilor * Vasul s-a inclinat periculos din cauza fisurarii unui tanc de balast * Echipajul de la bord si-a debarcat bagajele pe cheu, de teama ca nava se va scufunda * Ieri dimineata, dupa o noapte de efort, vasul a fost adus pe asieta dreapta * Turcii de la bord refuza sa continue voiajul la bordul acestei nave sub standard * Inspectorii PSC au omis de la control verificarea acestei nave

In cursul zilei de marti, in jurul orei 17.00, autoritatile din Portul Constanta au fost sesizate de faptul ca in dana 36 a portului o nava sub pavilion strain se afla in pericol de scufundare. In urma informatiilor primite pe cai specifice, reporterii nostri s-au deplasat la fata locului, identificand in acest fel cargoul "Mitika" ce se afla inclinat cu peste 15 grade in bordul tribord, fiind la un pas de rasturnare si scufundare la cheu. Vasul, cu o lungime de 65 de metri si cu un deplasament de 3000 de tone, naviga sub pavilion Panama si se afla sub operatiuni de incarcare cherestea in dana companiei Socep din Portul Constanta. La fata locului se aflau mai multi docheri, precum si cativa reprezentanti ai Capitaniei Constanta, care se chinuiau sa afle cauzele care au condus la punerea navei in situatia respectiva. Pe cheu fusesera debarcate bagajele echipajului de nationalitate turca, unul dintre acestia declarandu-ne ca nu se va mai urca la bord, fiindu-i teama ca nava se va scufunda. Cei cativa reprezentanti ai Capitaniei, prezenti la fata locului, nu au reusit sa ne dea nici o explicatie vizavi de cauzele care au produs inclinarea periculoasa a navei, in schimb nu au contenit cu "misto-urile" care, in opinia lor, probabil aveau menirea sa le ridice cota printre salahorii din port, pentru ei toata lumea fiind proasta, iar ei, cei mai destepti si mai destoinici. Atitudinea lor a fost insa rapid redusa la absurd de catre reporterii nostri, care, avand probabil cunostinte mai multe despre nave si navigatie, au reusit fara mare greutate sa-i faca pe reprezentantii Capitaniei sa inteleaga principiile fizicii, in speta cel al "vaselor comunicante", principiu care s-a demonstrat ca a fost valabil si in caz "mitic" pentru ei, al navei "Mitika". Pentru pastrarea stabilitatii la cheu a vasului aflat in pericol de rasturnare a trebuit sa actioneze, timp de mai multe ore in sir, doua remorchere ale societatii de remorcaj maritim Coremar, in speta remorcherele "Neptun" si "Peles". Nava era incarcata cu cherestea, avand deja la bord 500 de tone, cu destinatia Turcia. Dupa mai bine de patru ore de la sesizarea fenomenului inclinarii periculoase a vasului, agentul navei a reusit sa faca rost de o pompa submersibila, cu care a inceput sa extraga apa infiltrata in tancurile de balast ale navei. Din experienta si din afirmatiile navigatorilor turci de la bord, cauza care a condus la producerea incidentului a vizat sistemul de balast al navei, fiind vorba de o perforare produsa de uzura avansata a unuia dintre peretii despartitori ai tancurilor de balast. In acest mod, apa de balast s-a deplasat in volum mare prin fisurile create in bordul opus, conducand la inclinarea vasului si, implicit, la pierderea stabilitatii navei. Ieri dimineata, s-au reusit, dupa o noapte de eforturi, reechilibrarea navei prin pomparea apei de mare din tancurile de balast si rezolvarea provizorie a problemelor. Cu toate acestea, echipajul de nationalitate turca de la bord refuza sa continue voiajul la bordul acestei nave, care de altfel s-a demonstrat clar ca este sub standardele admise din punct de vedere Port State Control si care nu a fost, din pacate, observata de inspectorii acestui serviciu.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Editorial Explorând drumul independenței. Perspectiva asupra plecării studenților de acasă

24 Apr 2024 269

Tratament pentru cancerul de sân, la cele mai înalte standarde, disponibil la Constanța

18 Apr 2024 631

Fostul senator Gigi Chiru, din Constanța, declarații după achitarea definitivă – „S-a făcut dreptate!“

12 Apr 2024 564

ZIUA LIVE Politica faptelor vs. Constanța proiectelor!

09 Apr 2024 618

#citeșteDobrogea Colonelul Anton Barbieri, un comandant italian pentru flota statului român

19 Mar 2024 2550

Armonia Hospital Constanța Cursul Lamaze, esențial pentru viitoarele mămici

11 Mar 2024 604

Iată de ce a fost delegat Mihai Stanciu procuror șef al DNA Constanța! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 3741

Ce oferă experiența la cazinouri online?

28 Feb 2024 441

Descoperă Noul Mitsubishi ASX la Exclusiv Auto Constanța. Discount Minim Garantat de 2.380 € și Ecotichet de 1.000 €

25 Jan 2024 644

Farul Constanța l-a transferat și pe Cristian Ganea (VIDEO)

15 Jan 2024 1120

Prima zi de Crăciun marcată într-un mod inedit la Constanța! Un bărbat a făcut baie în mare (GALERIE FOTO+VIDEO)

25 Dec 2023 2141

In memoriam Aida Abagief, soprana de renume internațional „adoptată” de Constanța

30 Oct 2023 1318

Vina de a fi fericit Din ce motive poate apărea

22 Oct 2023 742

Costinești Imagini unice de la epava navei „Evangelia“! Un vicecampion mondial, Cristian Tranulea, în „expediție“ (GALERIE FOTO)

16 Sep 2023 3660

ISU Dobrogea Constanța „Eduard, o vizită la «eroii lui, pompierii»” (GALERIE FOTO)

02 Aug 2023 1034